شناسه خبر : 108236
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای انقلاب اسلامی در قم برگزار می‌شود

فاش نیوز - برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی در مسجد مقدس جمکران از ویژه برنامه‌های پاسداشت ایام الله دهه فجر در قم است.

کد خبر: ۶۴۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ - 05February 2024
 

یادواره شهدای انقلاب اسلامی در قم برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری رئوف در جلسه ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: آمادگی کلی برای شب مبعث و شب ۲۲ بهمن‌ماه صورت بگیرد و دستگاه‌ها، مردم و نهاد‌های مردمی را تجهیز کنند تا این ایام هر چه پرشورتر برگزار شود.

وی درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در قم گفت: برای راهپیمایی از عشایر و اقوام دعوت شود برای برپایی غرفه‌های سنتی عشایری و حضور ورزشکاران و قهرمانان با لباس مخصوص خودشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حائز اهمیت است.

ذاکری با تأکید بر این‌که برنامه‌های دهه فجر در استان باید از طریق رسانه‌ها به گوش همگان برسد، گفت: آسمان قم از ساعت ۲۱ الی ۲۲ نورافشان می‌شود و در این ساعت مردم بر روی پشت‌بام‌ها بانگ الله‌اکبر سر خواهند داد.

وی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی برای برگزاری برنامه‌های جشن در شب ۲۲ بهمن در ۱۰۰ نقطه از شهر با مساجد هماهنگ کرده‌اند؛ بسیج دانش‌آموزی هم یک ساعت قبل از شروع راهپیمایی در میدان جانبازان برنامه‌هایی برای دانش آموزان اجرا خواهند کرد و هم‌زمان با راهپیمایی، برای کودکان زیر ۱۰ سال، راهپیمایی کودکانه از میدان روح‌الله تا چهارراه شهدا توسط کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال که در داخل خانه شعار‌های انقلابی بدهند و فیلم آن را ارسال کنند، گفت: آخرین برنامه راهپیمایی قرائت بیانیه پایانی است.

در ادامه این جلسه هادی بادینلو، معاون فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در سخنانی گفت: تا روز ۲۲ بهمن ۱۶ نقطه در قم برای ایستگاه صلواتی هماهنگ شده و هر شب در یکی از میادین شهر جشن‌های پیروزی انقلاب را خواهیم داشت؛ برنامه‌های متنوعی برای راهپیمایی تدارک دیده شده و برخی نهاد‌ها و شرکت‌ها و قرارگاه‌ها برنامه‌ایستگاه صلواتی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نارویی مسئول کمیته شهدا و ایثارگران در خصوص مهمانی لاله‌ها که در پنجشنبه دوم دهه مبارک فجر مورخ ۱۹ بهمن برگزار می‌شود اظهار کرد: گل‌باران و غبارروبی قبور مطهر شهدا ساعت ۱۵:۳۰ هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود؛ گلزار‌های شهدای علی بن جعفر، شیخان، بهشت معصومه و بقیع محور‌های اصلی این برنامه هستند که در سراسر استان با گل و گلاب و پرچم‌های تهیه شده، این برنامه با شور زیادی برگزار خواهد شد.

وی افزود: یادواره شهدای انقلاب در روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در مسجد مقدس جمکران به یاد شهدای انقلاب و یادواره شهدای اسارت دوران قبل از انقلاب در حرم مطهر روز دوشنبه ۱۶ بهمن برگزار خواهند شد، همچنین دیدار از فجرآفرینان که برنامه‌ای برای دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب است، در حال برگزار توسط دستگاه‌های مختلف می‌باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی، مسئول کمیته روستایی و عشایری افزود: پس از مدت‌ها جدول مشخصی از سوابق عشایر ایجاد شد و به عشایر علی‌آباد کولگر که ۷ ماه از سال در روستا زندگی می‌کنند، پنل‌های خورشیدی و منابع آب اهدا شد، کارگاه‌های آموزشی پرورش زنبورعسل و تغذیه سالم و... و تجلیل از بانوان عشایری برنامه‌ریزی شده است؛ راهپیمایی شترداران عشایر روستای میرآباد قمرود، تراکتورداران قنوات، مسابقه اسب سواری، مسابقه سرکوزنی و ۲۸۵ برنامه دیگر در حال برگزاری هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi