شناسه خبر : 108410
سه شنبه 24 بهمن 1402 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش قرارگاه سری «حنین» در عملیات والفجر ۸

فاش نیوز - پیشکسوت دفاع مقدس در تشریح نقش قرارگاه سری حنین در عملیات والفجر ۸ گفت: این قرارگاه اقدامات پیچیده اطلاعاتی و حفاظتی در راستای فریب دستگاه‌های جاسوسی انجام می‌داد که موجب اشتباه ماهواره‌های دشمن می‌شد.

قرارگاه فوق سری «حنین» دشمن را در والفجر ۸ گیج کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «عبدالحسین شاه‌حسینی» فرمانده وقت قرارگاه سری حنین در گفت‌وگو با پایگاه سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: آمریکا و شوروی سابق با کمک سایر کشور‌ها عملا با پشتیبانی از رژیم بعث عراق وارد جنگ با ایران اسلامی شدند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند؛ اما رزمندگان غیور کشورمان با حماسه‌آفرینی و رشادت بی‌نظیر خود نقشه شوم شرق و غرب را خنثی کردند.

وی در ادامه به نحوه شکل‌گیری قرارگاه سری حنین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تحرکات و جابجایی‌ یگان‌های جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس زیر چتر سازمان‌های اطلاعاتی جهان قرار می‌گرفت، لذا دستور تشکیل قرارگاه سری حنین در راستای خنثی‌سازی فعالیت جاسوسی و اطلاعاتی دشمنان توسط فرمانده وقت سپاه بردار محسن صادر شد و این قرارگاه موفق شد کمک قابل توجهی به روند دفاع مقدس کند.

سردار شاه‌حسینی اضافه کرد: قرارگاه سری حنین که یک قرارگاه فوق سری محسوب می‌شد، اقدامات پیچیده اطلاعاتی و حفاظتی در راستای فریب دستگاه‌های جاسوسی انجام می‌داد که موجب گیجی و اشتباه ماهواره‌های دشمن می‌شد.

این پیشکسوت دفاع مقدس در پایان بیان کرد: با وجود تمام این اقدامات و در شرایطی که تمام امکانات اطلاعاتی دنیا به کمک صدام آمده بود، سرانجام رزمندگان اسلام در عملیات والفجر ۸ توفیق پیدا کردند و این پیروزی معادلات جنگ را در نظر دشمنان به‌طور کامل تغییر داد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi