شناسه خبر : 108668
پنجشنبه 03 اسفند 1402 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران جزو ۵ کشور اول جهان در صنعت هسته‌ای است

فاش نیوز - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صنعت هسته‌ای، ایران را جزو پنج کشور اول دنیا در خیلی از رشته‌ها و سرفصل‌های هسته‌ای قرار داده است.
محمد اسلامی درخصوص پیشرفت‌های ایجاد شده در صنعت هسته‌ای ایران اظهار داشت: ورود جمهوری اسلامی ایران به حوزه فناوری‌های نوین یعنی ورود به منطقه ممنوعه؛ یعنی به همین میزان که تنش‌ها برای بحث هسته‌ای ایران وجود دارد برای موضوع فضائی هم وجود دارد. به همین میزان نیز برای سایر علوم قدرت‌ساز وجود دارد.
وی گفت: اگر می‌خواهیم کشور را رشد دهیم و متناسب‌ شان و منزلت مردم اقدام کنیم، باید بتوانیم در مرز دانش حرکت کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: استعدادهای بیشماری در کشور داریم که اگر حکومت در حوزه‌های دانش سرمایه‌گذاری نکند این نیروهای با استعداد نمی‌توانند فرصت فعالیت داشته باشند.
اسلامی ادامه داد: صنعت هسته‌ای، ایران را جزو پنج کشور اول دنیا در خیلی از رشته‌ها و سرفصل‌های هسته‌ای قرار داده است. امروز در تولید آب سنگین و با کیفیتی که حاصل تحقیقات دانشمندان کشور است و هیچ کمکی از خارج دریافت نکردیم، به لحاظ کیفیت و خلوص آب سنگین در صدر فهرست قرار داریم و در عرضه و صادرات آب سنگین در بازار جهانی توانسته‌ایم سهمی برای خود داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی خاطرنشان کرد: از تولید آب سنگین می‌توان به تولید بسیاری دیگر از محصولات در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه میکروالکترونیک و تولید برخی داروهای جدید دست یافت.
رئیس سازمان انرژی اتمی: 
رافائل گروسی اردیبهشت سال آینده به تهران می‌آید
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران، گفت: تعاملات ایران با آژانس در یک روال طبیعی ادامه دارد و در جهت رفع ابهامات و توسعه همکاری‌ها، گفت‌وگوها صورت می‌گیرد. آقای گروسی ابراز تمایل کردند برای سفر به ایران و این سفر در دستور کار ایشان است و در برنامه ما هم قرار دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال آینده سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای را برگزار می‌کنیم و از کشورهای مختلف جهان برای حضور در این کنفرانس ابراز تمایل کرده‌اند و همچنین سال آینده پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انرژی اتمی خواهد بود که از آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره وضعیت هسته‌ای ایران، گفت: آژانس هر سه ماه یک بار برای شورای حکام و هر شش ماه به شورای امنیت سازمان ملل گزارش می‌فرستد. گزارش مدیرکل دو بخش دارد که یک بخش مربوط به گزارش‌های پادمانی است که رفتار جاری صنعت هسته‌ای ما هم یک بخش از گزارش ایشان است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi