شناسه خبر : 108706
شنبه 05 اسفند 1402 , 08:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نرخ بیکاری ایثارگران به کمتر از ۱۰ درصد رسید

فاش نیوز - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال های گذشته نرخ بیکاری ایثارگران بسیار زیاد و حدود ۲۰ درصد بود که این نرخ در دولت سیزدهم به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.
 
نرخ بیکاری ایثارگران به کمتر از ۱۰ درصد رسید

به گزارش ایثار، امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دو سطح موضوع اشتغال ایثارگران پیگیری می شود، یکی سهمیه های آزمون های استخدامی و ایجاد آزمون استخدامی روشن یا تبدیل وضعیت و دیگری ایجاد کسب و کار در بخش خصوصی است.
وی تاکید کرد: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگران بسیار زیاد و حدود ۲۰ درصد بود، ما این نرخ را به زیر ۱۰ درصد کاهش دادیم، این نشان دهنده عملکرد خوب ما است، در جذب تسهیلات بانکی و طرح های کارآفرینی ما دومین دستگاه هستیم که توانستیم منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ را جذب کنیم، به نظرم حرکت خوبی در بحث اشتغال اتفاق افتاده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یک آزمون استخدامی هم به زودی از سوی جهاد دانشگاهی برگزار می شود و بحث اشتغال برای ایثارگران به خصوص برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد حل و فصل می‌شود.


واگذاری ۲۰ هزار قطعه زمین به ایثارگران
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای خرید و ساخت مسکن ایثارگران و ارائه تسهیلات به مستاجران چه اقداماتی انجام شده است، گفت: تسهیلات در قالب اهدای زمین و تسهیلات بانکی است، در طول هشت سال قبل ۱۸ هزار قطعه و در دو سال گذشته ۲۰ هزار قطعه زمین با کمک دولت در اختیار ایثارگران قرار گرفت که این میزان نشان می‌دهد طی دو سال اخیر واگذاری زمین به ایثارگران افزایش قابل توجه ای داشته است.
وی تاکید کرد: تلاش کردیم میزان تسهیلات بانکی برای ساخت یا خرید مسکن افزایش یابد، سال اول دولت سیزدهم تسهیلات مسکن ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بود که اکنون تسهیلات مسکن برای ایثارگران در کلان شهرها به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده و تقریبا دو برابر افزایش یافته است، در بودجه سال آینده اگر تصویب شود این عدد به ۷۵۰ میلیون افزایش می یابد که رشد قابل توجهی است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش که با توجه به تورم تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی کفاف خرید خانه را نمی دهد، گفت: تسهیلات ساخت و خرید مسکن برای سایر اقشار جامعه ۵۰۰ میلیون در نظر گرفته شده در حالی که برای جامعه ایثارگران ۶۰۰ میلیون تومان است این میزان هم با تلاش و سختی بسیار به تصویب رسیده است.


افزایش بودجه فرهنگی
قاضی زاده هاشمی همچنین درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتبار بخش فرهنگی را از سه دهم درصد به حدود دو درصد افزایش داد، اظهار داشت: در بودجه سنواتی ۲ سال گذشته براساس مصوبه شورای عالی ترویج همه دستگاه های اجرایی موظف شدند دریک درصد از بودجه جاری خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.
وی افزود: ما بیش از ۱۴ هزار کنگره، یادواره و جشنواره در دو سال اخیر برای پاسداشت شهدا یا رویدادهای شبیه به آن برگزار کردیم. حدود یک میلیون بازدید از خانواده شهدا داشتیم. در حوزه موسیقی پنج آلبوم کار شد و در حوزه سینما امسال پنج فیلم برای جشنواره فیلم فجر ساخته شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش که فیلم هایی که در حوزه ایثار امسال به جشنواره فیلم فجر راه یافت مورد اقبال مخاطبان قرار نگرفت و فیلمنامه ها ضعیف بود، گفت: سال گذشته ما از یک یک فیلم به نام اتاقک گلی حمایت کردیم، از ابتدای امسال ۹ فیلم مورد حمایت قرار گرفت که سه فیلم به بخش جشنواره فیلم فجر رسید و برای پنج جایز نامزد شدند.
قاضی زاده هاشمی یادآور شد: این نشان می دهد اگر چه این فیلم ها سه دیپلم افتخار و سیمرغ دریافت کردند اما جزو فیلم های خوب جشنواره محسوب می شدند، ممکن است تعداد سیمرغ ها نسبت به قبل کمتر باشد. من در این زمینه متخصص نیستم یک هیات داوری از خود اهالی هنر که سال گذشته هم فیلم ها را داوری کردند امسال نیز فیلمنامه ها را بررسی و تصویب کردند. در کل بازدیدها خوب بود 

اینستاگرام
اگر تبدیل وضعیت ها برای سالای دیگه هم ادامه پیدا کنه بله خیلی هم خوبه علی الخصوص برای نیروهای جوان طرحی مشغول در کادر درمان و بهداشت اگر ادامه پیدا نکنه که مطمئنا دوباره باقی فرزندان ایثارگر دوباره بیکار میشن .. همه چی الان به نظر نماینده ها بستگی داره که البنه الان دشمن جان ایثارگران شده اند و کمر همت بر لغو این قانون زدند !!!! شما آقای قاضی زاده لطف بفرمایید اگر خیلی کار بلد هستید به دنبال دائم کردن مصوبات به نفع ایثارگرها باشید مجلس خیلی نامردی کرد . امید ایثارگران به دائمی کردن قانون تبدیل وضعیت ها است حداقل کار ممکن اینه که این مصوبه برای ایثارگرا باقی بماند طرحی ها را منتظرند
سلام وعرض احترام لطفاازاین بودجه هاکمک معیشت جانبازبیکاررابرقراربسازیدشایداسترس واظطراب وعدم پایداریمان کمی پایدارترشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi