شناسه خبر : 109498
سه شنبه 14 فروردين 1403 , 13:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳۸۸۸ شهید سهم جامعه روحانیت از انقلاب اسلامی

فاش نیوز - آخرین آمار از تعداد شهدای روحانی تاکنون ۳ هزار و ۸۸۸ شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و ترور است.

محمدمهدی کیانی‌نیا کارشناس بخش شهدای روحانی غرفه حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس گفت: آخرین آمار از تعداد شهدای روحانی تاکنون ۳ هزار و ۸۸۸ شهید است. این تعداد شامل شهدای روحانی قبل از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و ترور است.
وی افزود: از ۳ هزار و ۸۸۸ شهید روحانی ۱۴۹ شهید مدافع حرم و ترور ۱۴۹ شهید روحانی اهل سنت داریم. استان اصفهان با ۵۴۳ شهید بیشترین شهید روحانی را دارد و عملیات کربلای ۵ با ۵۶۷ شهید عملیاتی است که بیشترین روحانی در آن به شهادت رسیده‌اند.اولین شهید روحانی دفاع مقدس، شهید محمدحسن شریف قنوتی است که در ۲۴ مهرماه ۱۳۵۹ در آبادان به شهادت رسید. مردم اردکان یزد و بروجرد لرستان دو یادمان برای این شهید برگزار کرده‌اند. پیش از انقلاب مردم بروجرد به این شهید لقب رهبر انقلاب بروجرد را داده بودند. مزار این شهید در گلزار شهدای آبادان در مجاورت گلزار شهدای گمنام است.
کیانی‌نیا ادامه داد: شهید عبدالحسین برونسی از شهدای روحانی دفاع مقدس است که تا اتمام ادبیات و انتهای لمعتین دروس حوزوی را گذراند و فرمانده تیپ جواد الائمه(ع) بود. شهید برونسی شهیدی است که به عنوان تشویقی از طرف امام خمینی(ره) به حج اعزام شد. شهید محمود کاوه سطح ۱ دروس حوزوی گذراند از دیگر شهدای روحانی است که امروز نام او را زیاد شنیده‌ایم.
این کارشناس بخش شهدای روحانی بیان کرد: شهید مصطفی ردانی‌پور شهید روحانی مفقود الاثر است که هنوز پیکر مطهرش پیدا نشده است.
در کنار مزار حاج حسین خرازی گلزار شهدای اصفهان یک یادبود برای ایشان ساخته شده است. این شهید ارادت ویژه‌ای به امام زمان (عج) داشت و ۴۰ شب چهارشنبه با پای پیاده در گرما و سرما به مسجد مقدس جمکران می‌رفت.

وی تصریح کرد: یک فرهنگ‌نامه با عنوان فرهنگ‌نامه شهدای روحانی تدوین شده است که از هر شهید روحانی حدود ۴ الی ۵ خط به همراه تصویر شهید جمع آوری شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi