شناسه خبر : 109592
یکشنبه 19 فروردين 1403 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا برای ۱۸ تروریست باید ۱۶ شهید بدهیم؟

فاش نیوز - اخبار و تصاویری که توسط رسانه‌های مختلف در ذهن جامعه شکل گرفته، باعث می‌شود بعضاً تصور درستی از توانایی‌های تروریست‌هایی که به خاکمان حمله می‌کنند، نداشته باشیم و مبارزه با آن‌ها را کار ساده‌ای بدانیم.

یکی از کاربران فارس تعاملی زیر خبر «اسامی و تصاویر ۱۶ شهید حمله تروریستی چابهار و راسک» نوشته است: «بابت ۱۸ حیوان مزدور باید ۱۶ نفر شهید بدیم؟»بامداد پنجشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ گروهک تروریستی جیش‌الظلم در حمله تروریستی به یک کلانتری و ناحیه سپاه در ۲ شهر راسک و چابهار یورش برد. تروریست‌ها از تصرف تمام اهداف تعیین شده خود ناکام ماندند و در محاصره نیروهای ایرانی قرار گرفتند. بنا براعلام قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی سپاه ۱۸ نفر از آنان به هلاکت رسیدند. با این حال به نظر می‌رسد بعضی از مردم تصویر درستی از تروریست‌ها نداشته و نمی‌دانند آن‌ها تا چه حد حرفه‌ای بوده و حتی هیچ محدودیتی در کشتار افراد برای خود قائل نیستند. این ضعف رسانه‌ای در تعریف قدرت تروریست‌هایی که به خاک ایران یورش می‌برند، تازگی نداشته و درباره دفاع مقدس هم صدق می‌کند.

۱۶ شهید خیلی است

سال‌ها است در تلویزیون خانه‌هایمان یا سینماها به تماشای فیلم‌های دوران دفاع مقدس می‌نشینیم. فیلم‌هایی در بیشتر آن‌ها که عده‌ای ایرانی، قهرمانانه سربازان بعثی را که مانند افرادی آموزش نظامی ندیده و کم‌عقل می‌جنگند را درو کرده و گاهی همان سربازان بی‌دست و پا باعث شهادت قهرمانانِ ایرانیِ قصه می‌شوند.یکی دیگر از کاربران زیر خبر دیگری که می‌گفت: «تعداد شهدای حوادث تروریستی راسک و چابهار به ۱۶ نفر افزایش یافت.» نوشته بود: « یه گروهک حمله کرده، این همه شهید! چطوری می‌جنگین؟ آموزش کمه یا لوازم ایمنی، جلیقه و چیزهای دیگه ندارن؟ به خدا ۱۶ تا شهید خیلیه.»مصطفی دینی که خود تجربه نظامی‌گری دارد، به خبرنگار فارس می‌گوید: «در تعجب هستم که چرا این عملیات تا ساعت ۱۰ و نیم صبح پنجشنبه طول کشیده.»

حتی یک کودک هم آسیب ندیده

طبق گزارش‌های رسیده، تروریست‌ها در چابهار به گروگان کودکی که از دستشان فرار کرده بود، تیراندازی کردند. این در حالی است که عملیات گروگان‌گیری نیروهای جیش الظلم در چابهار با درایت نیروهای پلیس، بدون هیچ آسیبی به گروگان‌ها و با هلاکت تمام تروریست‌ها به پایان رسید.

باید نشان دهیم دشمنانمان آگاه بوده‌اند

با این حال به نظر می‌رسد این موضوع فقط مختص به زمان حال نیست و در همان دوران جنگ هم این اشتباه در تفکر بعضی از مردم وجود داشته است. علی پیراسته روایتگر دوران دفاع مقدس که یکی از نیروهای اطلاعات ـ عملیاتی جنگ تحمیلی بوده، درباره فیلم‌های دفاع مقدسی که دشمن را ناتوان نشان می‌دهد، می‌گوید: «دشمن را باید به درستی برای نسل جوان تعریف کنیم. باید نشان دهیم که دشمنمان آگاه بوده.»

ضعف تبلیغاتی تصویری ابتدایی از جنگ ایجاد کرده

سیدنورالدین عافی رزمنده و جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی، در کتاب «نورالدین پسر ایران» تعریف می‌کند: «در طول دوران جنگ به این باور رسیده بودم که نیروهای رزمنده بسیجی و پاسدار، آموزش‌های مرتب و مؤثری می‌بینند. با این حال قضاوت‌های ناعادلانه عده‌ای که در شهر نشسته و در مورد جنگ اظهار نظر می‌‎کردند آزاردهنده بود.ختم کلامِ آن‌ها ناشیگری نیروهای بسیجی و کثرت تلفات به خاطر ضعف آموزش بود. این موضوع برایم زجرآور بود. در همه دوران جنگ ضعف تبلیغاتی ما، زبون نشان دادن دشمن، تصرف یک تپه با یک «الله اکبر» توسط بسیجی‌ها و نبردهای ساده و سریع، تصویری ابتدایی از جنگ ایجاد کرده بود. ایجاد موانع گسترده چند کیلومتری و بسیار پیچیده، میدان‌های مین وسیع، سنگرهای مثلثی شکل و ... دلیل روشن این ادعا بود که دشمن بهتر از هر کس به قوت و توان فکری و رزمی نیروهای ما واقف بود و بر این اساس هر چه در توان داشت به کمک حامیان خارجی‌اش در جبهه سر راه ما می‌گسترد.»

ما دشمنانمان را احمق جلوه می‌دهیم

محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس، نیز پیش از این توضیح داده بود: «بر خلاف ما که دشمنمان را احمق جلوه می‌دهیم، غربی‌ها شخصیت‌های منفی داستان‌هایشان را بزرگ و توانا نمایش می‌دهند تا ادعا کنند: «کسی که این آدم بزرگ را حذف کرده، ما هستیم.»
منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
۱۳:۱۸۱۹ فروردين ۱۴۰۳
حضور آمریکایی ها جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه 100 درصد فقط مبارزه با حکومت نظام جمهوری و سپاه بوده است و نه مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و داعش
تروریست ها مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان در استان سیستان و بلوچستان بدون محاکمه فوری و سریع باید اعدام شوند.
عملکرد و رفتار برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی را قبول نداریم چون به خاطر که متأسفانه همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی و هم آمریکا و مزدورانشان همکاری می کنند و هم در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و فقط سکوت اختیار کرده اند.
باسلام. جناب بابایی عزیز باتوجه به توانایی شما در نگارش مطالب در حوزه ایثارگران، نوشتار و مقالات خودر را برای ما ارسال کنید .
البته سعی کنید خلاصه و گویا باشد و از تکرار مکررات خودداری گردد.
برخی ازکامنت های ارسالی شما بسیار طولانی و از حوصله خونندگان و کاربران خارج است.
علت اصلی اش این است که آنها، مهاجم بوده اند و با آمادگی کامل، یورش بردند!
نیروهای ما در چنین مناطقی باید همیشه در آماده باش 100% باشند و مافوق هم نظارت کافی داشته باشد.
اینگونه حملات از ضعف فرماندهی هم می‌تواند باشد.
یکی از ضعف های بزرگ، ورود جاسوسان به محل مورد نظر، قبل از عملیات تروریستی ست!!!
که باید دقت عمل داشته باشند.
دشمن، همیشه از نقاط ضعف ما استفاده می‌کند و موفق هم بوده است!
شعار رزمندگان در اوائل جنگ کردستان این بود : در هوا چون عقاب،،، در دریا چون نهنگ،،، در زمین، همچون شیر...
می غرم...
اگر غیر از این باشد!!! باید منتظر بدتر از اینها هم بود!
در ضمن سلاح و مهمات و ابزارهای بروز همچون پهباد و دوربین های لازمه، جلیقه های ضد گلوله و کلاه خوت سبک و راحت و..........
در صورت لزوم، پوتین های ضد مین...
و...............
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi