شناسه خبر : 109658
سه شنبه 21 فروردين 1403 , 13:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تولد طفل جان از مام ایمان!

عید سعید فطر در فرهنگ اسلامی از بزرگترین و مبارک‌ترین عیدهاست؛ زیرا که پاداش یک ماه عبادت و اطاعت است. ولیکن بخاطر داشته باشیم که...

فاش نیوز - اولین روز ماه شوال به سنت هر ساله از تمام مساجد جهان اسلام بانگ «الله اکبر – الله اکبر لا اله الا الله ولله الحمد الحمدلله علی ماهدانا وله الشکر علی ما اولانا...» به گوش عالمیان می رسد. ندای رسایی که فریاد می زند ای مومنین، بشارت باد بر شما؛ همگی بپا خیزید و سجده شکر خداوند بلند مرتبه را بجای آورید و پاک و منزه شدن جان و روح خویش را جشن بگیرید.

دراین روز، روزه حرام است و همگان بعد از یک ماه روزه‌داری با شادی و افتخار به سربلند بیرون آمدن از محک الهی با حضور در جمع مومنان، نماز شکر برجای می آورند.

عید سعید فطر در فرهنگ اسلامی از بزرگترین و مبارک‌ترین عیدهاست؛ زیرا که پاداش یک ماه عبادت و اطاعت است. ولیکن بخاطر داشته باشیم که عید فطر به معنای این نیست که دست افشان غزل خوانیم و پا کوبان سراندازیم که کار را تمام کرده ایم و دیگر تکلیفی بر عهده نداریم. خیر. بلکه در عید فطر تولد طفل جان از مام ایمان است. تولد انسانی نو از خاکستر خویشتن خویش که در مدت کوتاه برای رهایی از بندها و تعلقات نفسانی و اطاعت و پیروی از پیامبر مهربانی و فرامین قرآنی گام های بلندی برداشته و خود را در کوره رمضان آب‌دیده کرده تا شرف حضور در محضر الهی را بدست آورد؛ که اگر این تازگی و نوشدن در جان و روح انسان تجلی پیدا نکند عیدی معنا پیدا نمی‌کند.

رمضان بهانه ای بیش نیست هدف این است که انسان بتواند از هرآنچه که بدان رنگ تعلق گرفته دل کنده و با تقید به ارزش های اسلامی، آسمانی گردد.

خوشا به حال کسانی که در رمضان توانستند مسیر رشد و تقرب به خدا را بپیمایند و قابلیت آن را بیابند که تا رمضان بعدی در این مسیر بمانند.

|| پ - عکاسی نریمانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi