شناسه خبر : 109685
سه شنبه 21 فروردين 1403 , 12:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وال‌استریت ژورنال:

اسرائیل به هیچ‌یک از اهدافش نرسید طول عمر اسرائیل زیر سؤال رفته است

فاش نیوز - روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نیز مثل بسیاری از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی طی این 6 ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، حتی به یک هدف اعلامی خود نرسیده و برای نخستین بار، طول عمرش زیر سؤال رفته است!
روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نوشته است که تا ۶ اکتبر [۲۰۲۳] -مصادف با 14 مهر ماه 1402 شمسی -اسرائیل در آستانه دوران جدیدی از به رسمیت شناختن در جهان اسلام به نظر می‌رسید. نزدیک به یک توافق صلح با عربستان سعودی که می‌توانست پس از سال‌ها در حاشیه بودن، اسرائیل را به مرکزیت یک خاورمیانه جدید انتقال دهد اما.... در ۷ اکتبر [۲۰۲۳] همه چیز تغییر کرد... امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگری در جهان منزوی شده است. توافق صلح با عربستان سعودی متوقف شده است. این کشور[رژیم] با متحد اصلی خود، ایالات متحده در حال جدل است و فضای فیزیکی زندگی آن به دلیل خطرات در مرزهای شمالی و جنوبی آن کوچک شده است.» در بخش دیگری از این گزارش خواندنی می‌خوانیم: «ظرف شش ماه دنیا برای این ملت[!] کوچک زیر و رو شده است. در ۷ اکتبر- یا همان شنبه سیاه (همان‌طور که اکنون اسرائیلی‌ها آن را می‌نامند) دولت یهودی یک شوک اساسی را تجربه کرد که احساس امنیت و اعتقاد به قدرت ارتشش را بر هم زد. این دولت با تهاجم شدید به غزه پاسخ داد که [...] انزوای ناشی از آن می‌تواند بیشتر از حمله حماس در ۷ اکتبر، تهدیدی برای آینده آن باشد... بنی موریس، مورخ اسرائیلی می‌گوید: طول عمر اسرائیل برای اولین بار از زمان تولدش زیر سؤال رفته است... در حالی که روابط با متحدان عرب مانند مصر و اردن به هم ریخته است. معترضان طرفدار فلسطین در خیابان‌های پایتخت‌های غربی ازدحام کرده‌اند و بعضا خواستار نابودی اسرائیل شده‌اند... اسرائیل، تقریباً به اندازه نیوجرسی [چهارمین ایالت کوچک آمریکا]، فضای زمینی قابل زندگی خود را کاهش داده است. صدها هزار اسرائیلی از غلاف غزه و مرز شمالی نزدیک لبنان از خانه‌های خود تخلیه و آواره شده‌اند. بسیاری از آنها به جنوب نقل مکان کرده‌اند، اما هیچ کدام نتوانسته‌اند به شمال بازگردند. بسیاری هنوز در هتل‌ها زندگی می‌کنند.» این گزارش سپس به حزب‌الله لبنان اشاره کرده و می‌نویسد: «یک جنگ تمام عیار با حزب‌الله لبنان که بسیار قدرتمندتر از حماس است، هر روز محتمل‌تر به نظر می‌رسد. اسرائیل همچنین برای انتقام از سوی ایران یا یکی از [گروه‌های] متحدش به دلیل حمله هوائی به ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه، آماده می‌شود. اسرائیل تأثیر اقتصادی جنگ را تازه احساس کرده است، زیرا صدها هزار نفر از نیروهای ذخیره مجبور به ترک مشاغل خود برای جنگیدن شده‌اند. در میان همه اینها، اسرائیل به هیچ یک از اهداف جنگی خود یعنی بازگرداندن همه [اسیران به اسارت رفته] در ۷ اکتبر و شکست موفقیت‌آمیز حماس در غزه دست نیافته است... همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که اسرائیلی‌ها بر سر رهبری کشور و مدیریت دولت در جنگ اختلاف نظر دارند. ائتلاف نتانیاهو بار دیگر مورد حمله معترضان ضد دولتی قرار گرفت که خواستار برگزاری انتخابات جدید هستند. اختلافات میان اعضای کابینه جنگی خود نتانیاهو بر سر نحوه اولویت دادن به اهداف جنگی به افکار عمومی سرایت کرده است و این حس را عمیق‌تر می‌کند که [دولت] در حال جنگیدن با خود و در عین حال جنگیدن با حماس است... نتانیاهو می‌گوید پیروزی نزدیک است، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریت ساکنان اراضی اشغالی متقاعد نشده‌اند. حماس هیچ نشانه‌ای از تسلیم نشان نمی‌دهد. عوامل حماس می‌توانند به محض عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی، به مناطق نفوذ کنند که نشانه‌ای از شکل‌گیری [مجدد] مقاومت است.»
الجزیره: اقتصاد اسرائیل فروپاشیده است
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الجزیره نیز با انتشار گزارشی مستند از اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اقتصاد اسرائیل فروپاشیده است. در این گزارش آمده: رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه 56 میلیارد دلار خسارت ‌دیده است. این رژیم از کسری شدید بودجه و افزایش بی‌سابقه بدهی دولتی نیز به شدت رنج می‌برد. یدیعوت آحارونوت و والا از رسانه‌های عبری زبان این رژیم نیز همزمان اعلام کرده‌اند، اقتصاد، کشاورزی و صنعت گردشگری این رژیم در مناطقی که مورد حمله مقاومت لبنان و یمن و عراق قرار گرفته‌اند، به طور کامل و صد در صد نابود شده است.
در اتفاقی جالب، در یک روز تمام کارشناسان دعوت شده به شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی نیز به اتفاق اعلام کردند، صهیونیست‌ها در غزه شکست خوردند. آنها دلیل این نتیجه‌گیری را این طور اعلام کردند: «اسرائیل نتوانست گروگان‌ها را آزاد کند و این منبع سرخوردگی برای اسرائیلی‌ها و یک شکست محسوب می‌شود... ‌وضعیتی که قرار بود امنیت اسرائیل را تقویت کند اکنون از هر جهت بدتر شده‌ است و همچنین جایگاه جهانی اسرائیل به شدت به خطر افتاده و اعتبارش از بین رفته ‌است...» روزنامه «هاآرتص» هم گزارش مشابهی منتشر کرده است که در آن آمده ارتش رژیم صهیونیستی بدون تحقق اهداف اصلی خود، نیروهایش را از خان یونس خارج کرد. به نوشته‌ هاآرتص، ترور یحیی السنوار و محمد ضیف از رهبران حماس و گردان‌‌های قسام در کنار آزادی اسرای اسرائیلی از اصلی‌ترین اهداف ارتش رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به خان یونس بوده که محقق نشده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi