شناسه خبر : 110087
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رتبه دوم ایران در میان ۳۰ اقتصاد بزرگ دنیا در سال ۱۴۰۲

فاش نیوز - صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی جهان که تحت عنوان گزارش چشم انداز اقتصادی جهان منتشر شده رشد اقتصادی ایران در سال 2023 را 5.4 درصد اعلام کرده است.

به گزارش روزنامه شهروند، رشد 5.4 درصدی اقتصاد ایران در سال 2023 طی سال های اخیر بی سابقه بوده و بهترین عملکرد اقتصاد ایران از زمان خروج آمریکا در سال 2018 و اجرای سیاست فشار حداکثری از سوی کاخ سفید بوده است.

بر اساس این گزارش ایران در میان 30 اقتصاد برتر دنیا پس از هند بیشترین رشد اقتصادی در سال 2023 را داشته است.

 این 30 اقتصاد که مجموعا 83 درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص داده اند شامل اقتصادهای توسعه یافته ای مثل آمریکا و آلمان و کشورهای در حال توسعه ای مثل ایران، ترکیه، کره جنوبی و چین هستند.

در میان این اقتصادها، هند با رشد 6.7 درصدی در سال 2023 مواجه شده که بیشتر از هر کشور دیگر بوده است. پس از هند، ایران با رشد 5.4 درصدی دررتبه دوم این کشورها از نظر رشد اقتصادی قرار گرفته است.  فیلیپین با رشد 5.3 درصدی پس از ایران در رتبه سوم قرار گرفته است.

درمیان این کشورها،‌آرژانتین و عربستان، آلمان و پاکستان با رکود اقتصادی و رشد منفی مواجه شده اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi