شناسه خبر : 30785
سه شنبه 23 دي 1393 , 15:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقال اتاق‌های جنگ به رسانه‌ها

 رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ابرقدرت‌ها اتاق‌های جنگ خود را از پناهگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی به فضای مجازی، رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون منتقل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی - رییس سازمان بسیج مستضعفین - در مراسم بزرگداشت روز بسیج رسانه و یادبود خبرنگاران شهید - غلامرضا رهبر و احمد رستگار - گفت: پیش از انقلاب اسلامی دنیا، دنیای سلاح و تفنگ بود و ابرقدرت‌ها خودشان را روز به روز به سلاح‌های مختلف مسلح می‌کردند؛ حتی کسانی هم که می‌خواستند با آن‌ها مقابله کنند به اسلحه متکی بودند.

وی ادامه داد: اما نهضت امام خمینی (ره) صحنه‌ای را رقم زد که مردم توانستند بدون سلاح و با دست خالی دشمن را خلع سلاح کنند. این در حالی بود که پیش از آن مارکسیسم و لنینیسم مدل اصلی جنگ و انقلاب‌های دیگر بود.

رییس سازمان بسیج با اشاره به حمایت‌های کشورهای غربی و شرقی از شاه یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی، این کشورها در ابتدا غافلگیر شدند و بعد نظریه‌پردازی کردند که نوعی جنگ نرم را علیه ایران به راه بیاندازند، اما مدل رهبری امام (ره) حکومت کردن بر دل‌ها بود. این در حالی است که این نظریه‌پردازها می‌خواستند با تأثیرگذاری بر روی افکار مسئله جنگ را کنترل کنند و به جای اینکه همانند امام (ره) حجت بیاورند سناریوها را مطرح کردند و رنگ‌ها را قرار دادند. امروز ابرقدرت‌ها اتاق‌های جنگ خود را از پناهگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی به فضای مجازی، رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون منتقل کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند با این کار افکار ملت‌ها را تحت کنترل بگیرند و خواسته‌های خودشان را به مردم القاء کنند. همچنین دشمن هنگامی که دید نمی‌تواند با سلاح نظامی این کارها را محقق کند، رسانه‌ها را به عنوان ابزار خود در نظر گرفت.

سردار نقدی با اشاره به وقایعی که در داخل ایران و خارج روی داده است، یادآور شد: در جریان فتنه نیز همین برنامه را خواستند با ابزار رسانه و سناریوسازی انجام بدهند و یک خانمی را در خیابان‌ها کشتند تا علیه ایران جریان رسانه‌ای راه بیاندازند. همچنین در ماجرای اسیدپاشی نیز همین رویه را تکرار کردند. علاوه بر این جریان داعش و به راه انداختن جنگ شیعه و سنی نیز یکی دیگر از راهکارهای آن‌ها در این زمینه بود. از آنجایی که اکنون اروپا با موجی از اسلام‌خواهی و گرایش مردم به اسلام روبرو است، ماجرای کشتار کشور فرانسه را به راه انداختند تا چهره‌ای خشن علیه ایران را به مردم کشورهایشان نشان بدهند. باید آن‌ها بدانند که راهی برای فرار از این مشکل ندارند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: شاید بتوان این چنین گفت که ماجرای کشتار فرانسه پاتکی به اهدای گل سرخ از سوی مسلمان به مردم این کشور در روز عاشورا بود. در همین راهپیمایی که برای دفاع از آزادی بیان به راه انداختند، شاهد بودیم که رهبر رژیم صهیونیستی که 2000 نفر را کشته و جان 578 کودک را گرفته و 200 زن روزه‌دار را به شهادت رسانده است، در صف اول راهپیمایی قرار دارد و پرچم‌دار آن است. فرانسه که خودش مرکز حمایت از تروریست‌هاست، اصلی‌ترین پایگاه حمایت از منافقان و دموکرات‌هاست. همچنین در دوران جنگ تحمیلی نیز فرانسه از حامیان عراق بود. در همین شرایط باید مواظب و مراقب باشیم که گول این سناریوها را نخوریم.

سردار نقدی با اشاره به فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران برای مقابله با دشمنان داده است، توضیح داد: اکنون هوافضای سپاه پهبادهای دشمن را در آسمان شکار می‌کنند و کماندوهای آن‌ها را در آب می‌گیرند. همچنین در مقابل داعش نیز سپاه قدس حضور دارد. علاوه بر این در جنگ فرهنگی هم بسیجیان فعال هستند. در حوزه سازندگی هم آن‌جایی که پیمانکاران در مرزها حضور نمی‌یابند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اقدام به فعالیت‌های عمرانی می‌کند. در مقابل این حجم گسترده و پرتعداد از رسانه‌های غربی ما پیروزی خودمان را تعیین می‌کنیم چون به خدا یقین داریم و سرباز او هستیم، اما به شرطی پیروزی حاصل می‌شود که همدلی،‌ وحدت و یکپارچگی داشته باشیم و امکانات‌مان را منسجم وارد عمل کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت گرایش‌های مختلف سیاسی بیان کرد: بسیج فرصت همدلی‌هاست و باید برای یکپارچگی فعال بشویم. بسیج رسانه در حقیقت جایی برای همراه شدن با یکدیگر است و باید همه سلایق، رسانه‌ها و تعلقات در آن حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی این مراسم با حضور سردار محمدرضا نقدی (رییس سازمان بسیج مستضعفین)، سید محمود دعایی (مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات)، دکتر عبدالرضا عزیزی (مسؤول کمیسیون اجتماعی مجلس)، مسعود بصیری (مسؤول بسیج رسانه) و سردار آزادی (معاون فرهنگی بسیج) از خانواده‌های شهید احمد رستگار - شهید شاخص سال 93 در قشر بسیج رسانه -، غلامرضا رهبر و خانواده دیگر شهدای اصحاب رسانه تقدیر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi