شناسه خبر : 31070
چهارشنبه 01 بهمن 1393 , 15:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لبخند رضایت بر لب ایثارگر

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در دومین همایش فصلی مدیران کل بنیاد های استانی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران که صبح امروز چهارشنبه یکم بهمن ماه 93 آغاز به کار کرد ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت نزدیک شدن دهه فجر و یوم الله 22 بهمن به بیان نکاتی در رابطه با الزام ارتقای اداری بنیاد در راستای نیل به اهداف مصوب در اساس نامه و قانون پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ضمن بیان این مطلب که بنیاد شهید و امور ایثارگران از دو حوزه نمایندگی ولی فقیه و حوزه اجرایی تشکیل شده است، گفت: ما باید سعی کنیم با استفاده بهینه از توانمندی های بنیاد در این دو حوزه در جهت رسیدن به هدف، رضایت خدا، رهبری، ایثارگران و مردم را به دست آوریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بنیاد طی یک سال اخیر، گفت: از سال قبل حرکت ما در سه محور آرامش، تعامل، کار و تلاش بر اساس برنامه های تحولی و نو حول دو محور برون بنیادی و درون بنیادی آغاز شد. بخش عمده فعالیت های برون بنیادی ما به فعالیت های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافت که این امر از اساسی ترین وظایف ما انچنان که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز بوده است را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ضمن بیان این مطلب که نباید منکر زحمات گذشتگان شد، خاطر نشان کرد: واقعیت این است که اقتدار بنیاد در دوره های قبل کمی کم رنگ شده بود و ما در محور اقدامات برون بنیادی در صدد احیای این اقتدار و مطرح کردن دوباره بنیاد بر آمدیم و کار را در چند مرحله با اتکا به رهنمون های مقام معظم رهبری در طرح هایی مانند طرح سپاس، شامل دیدار مسوولان در رده های مختلف با خانواده های ایثارگر آغاز کردیم آنچنانکه از 22 بهمن ماه تا 22 اسفند ماه سال گذشته بیشتر از 34 هزار دیدار در سراسر کشور اتفاق افتاد و این دیدار ها همچنان تداوم دارند.


نشاندن لبخند رضایت بر لب ایثارگر، ذخیره دنیا و آخرت است

 

وی با اشاره به برگزاری 11 کنگره در حوزه ایثار و شهادت با حضور مقامات عالی رتبه کشور از جمله رییس جمهور، معاون اول ایشان و رییس دفتر مقام معظم رهبری با برد تبلیغاتی بالا، افزود: برگزاری روزشهید در 22 اسفند ماه سال گذشته در ابعاد گسترده از جمله اقدامات بنیاد در محور برون بنیادی بود که توانست بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهید را در جامعه پر رنگ کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت فعالیت های شایسته به مناسبت دهه فجر سال جاری و همچنین تعامل با ستاد مرکزی روز شهید مصادف با 22 اسفند ماه به عنوان یکی از وظایف مسئولان در بنیاد تاکید کرد.

 معاون رییس جمهور در ادامه سخنان خود به فعالیت های بنیاد در محور درون بنیادی اشاره کرد و گفت: در این محور علاوه بر پرداختن به کارهای فرهنگی در جامعه ایثارگران، رسیدگی به وضعیت معیشتی ایثارگران و توسعه امور انسانی و ارتقای خدمات رفاهی به عنوان دیگر وظایف بنیاد که نیازمند برنامه ریزی ها و فعالیت های زیادی است به صورت جدی پی گیری شد.

 وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات درون بنیادی، ادامه داد: یکی از اقدامات ما در این محور اعتلای جایگاه مرکز دانش پژوهان و تلفیق آن با مرکز تشکل های شاهد و ایثارگر بود که به فعال شدن تشکل ها و تبدیل آنها به کارگروه ها و اتاق فکر انجامید. البته فعالیت در این بخش نیازمند توسعه بیشتری است و موضوعات مختلفی مانند توجه به قرآن، تفسیر و قرائت باید به عنوان اقدامات فرهنگی درون بنیادی از سوی تشکل ها تقویت شود .

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، ایجاد مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد و ادغام معاونت پژوهش و فرهنگی را از سایر اقدامات درون بنیادی خواند و در رابطه با امور معیشتی و رفاهی، اظهار داشت: پرداخت معوقات که از سال 86 پرداخت نشده و مبلغ آن 3 هزار و 850 میلیارد بود یکی از مهم ترین اقدامات انجام گرفته بنیاد در یک سال اخیر است که خوشبختانه تا پایان مهر ماه پرداخت شد. اهمیت این اقدام تا حدی بود که بعضی از مراجع عظام آن را معجزه خواندند. البته دیون سال 91، 92 و 93 که مبلغ آن هزار و 350 میلیارد تومان است در حال پی گیری است.

 وی با اشاره به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گفت: قانون جامع که سال ها از تصویب آن گذشته بود در یک سال اخیر توسط رییس جمهور ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت که تا کنون 71 درصد از آن به صورت کامل اجرایی شده و بخش های باقی مانده نیازمند تدوین آیین نامه ها و مصوباتی است که در دست پی گیری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین در  مورد مسئله اشتغال ایثارگران، خاطرنشان کرد: تصویب اساسنامه صندوق اشتغال ایثارگران و حضور رییس بنیاد در شورای اشتغال دولت از قدم هایی بوده که در  این راستا برداشته شده و البته همان طور که می دانید اشتغال دغدغه بزرگی است که همه کشور درگیر آن است.

وی ادامه داد: ما در این حوزه 70 درصد نیروهایی که به بنیاد مامور شده بودند  به سازمان های خود باز گرداندیم و تعداد باقیمانده نیز تا پایان سال جاری از  بنیاد جدا خواهند شد. همچنین افراد بازنشسته را مرخص و سعی کردیم جای آنان را با فرزندان شاهد و ایثارگر پر کنیم تا هم نیروهایی بنیاد جوان شوند و هم اینکه سطح علمی بنیاد ارتقا یابد .

 نماینده ولی فقیه ضمن بیان اینکه بنیاد 5 سال جوان تر شده است، ادامه داد: در بخش توانمند سازی نیروهای بنیاد اجرای طرح مبین، یکی از اقدامات اخیر بوده که چهارمین دوره آن نیز به انجام رسیده و برگزاری دو دوره جانشین پروری که برای نیروسازی و آینده بنیاد، مهم بوده از اقدامات انجام شده در این بخش است .

 


نشاندن لبخند رضایت بر لب ایثارگر، ذخیره دنیا و آخرت است

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و دولت به دلیل تحریم ها، اظهار داشت: بودجه بنیاد در سال آینده به جز افزایش حقوق کارکنان رشدی نخواهد داشت بنابراین صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات و منابع از اهمیت زیادی برخوردار است و لذا از مدیران و مسئولان بنیاد می خواهم تا  ضمن صرفه جویی در بودجه از منابع و امکانات سایر سازمان ها در استان های مختلف استفاده کنند .

وی در رابطه با سازمان های اقتصادی بنیاد به تشکیل مرکز راهبردی سازمان های اقتصادی بنیاد به عنوان یکی دیگر از اقدامات ما در سال جاری، اشاره کرد و گفت: سازمان اقتصادی کوثر تلاش های شایسته ای انجام داده که البته نیازمند رشد و تعالی بیشتری است. از طرفی احیای بانک و بیمه دی یکی دیگر از اقدامات ارزشمند سال اخیر بوده که معتقد هستیم با سپردن هرچه بیشتر کارهای بانکی و بیمه ای بنیاد  به آنها می توانیم بستر رشد و تعالی آنان ر ا بیش از پیش فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به تاثیر و نتایج اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: ایجاد آرامش در بنیاد و جامعه ایثارگران و همچنین افزایش اعتماد ایثارگران به بنیاد مهم ترین دستاورد ما بوده است که باید کوشید حفظ و توسعه پیدا کند. همین مسئله باعث کم شدن مراجعات و نامه نگاری ها از سوی سایر نهاد ها از جمله دفتر مقام رهبری و مجلس شورای اسلامی به بنیاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید برعدم ورود مسئولان بنیاد به جریانات سیاسی، گفت: از شما می خواهم که نه از کاندیدای خاصی حمایت و نه نسبت به وی انتقاد کنید زیرا به فرموده مقام معظم رهبری بنیاد به هیچ وجه نباید سیاسی شود .

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی بر حفظ آرامش و اعتماد، استمرار تکریم خانواده های ایثارگر با اخلاق نیک تاکید کرد و گفت: خدمت به ایثارگران عبادت است و نشاندن لبخند رضایت بر لب یک ایثارگر کار ارزشمندی است که ذخیره دنیا و آخرت شما خواهد شد. 

منبع: شهید نیوز

اینستاگرام
فاش عزیز کدوم لبخند چاچه خواری اونهم شما حرف مفت زیادمیزنن شما باورنکنید
کدام رضایت .کدام خدمت من که هیچی ندیدم.همش شعار وحرف که دارید می زنید.
چرا موضوع ماده59 را پیگیری نمیکنید؟چه کسی باید قوانین ایثارگران را اجرا کند هواااااااااااااررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
سلام خدمت استاد شهيدي روحاني خوش پوش و خوش تيپ تورا خدا متولي ما رزمنده ها كيه مالهم فرزندان اين مملكت هستيم براي دفاع از همين كشور با سن كم راهي جبهه شديم و دفاع كرديم و در جهاد شركت كرديم به اندازه افغاني ها هم در اين كشور ارزش نداريم ما بيگانه نيستيم ما هم مشكل داريم ايثارگران فقط جانباز و آزاده و فرزندان شهدا نيستند ما هم ايثارگر هستيم و جرم مان اين است كه سالم رفتيم جنگيديم و سالم برگشتيم همين جهادي در راه است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi