شناسه خبر : 31213
یکشنبه 05 بهمن 1393 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرونده‌های درمانی الکترونیکی می‌شود

 

به گزارش «ایثار» محمد احمدی اظهار کرد: این پرونده‌ها در سامانه سجایای بنیاد استان که به منظور الکترونیکی شدن پرونده‌های درمانی والدین شهدا و جانبازان استان راه‌اندازی شده، قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام امسال برای نخستین بار در استان کردستان انجام می‌شود، افزود: استان کردستان یکی از استان‌های پیشتاز در سطح کشوری در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان به برنامه‌ریزی‌های درمانی و گزارش‌گیری از روند درمانی این عزیزان بیش از پیش دست یافت.

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان کردستان با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان استان اظهار کرد: این طرح از سال 85 در استان کردستان به مرحله اجرا درآمد و براساس این طرح پزشکان عمومی به صورت ماهانه یا دوره‌ای اقدام به ویزیت این عزیزان در منازلشان خواهند کرد.

احمدی یادآور شد: پس از بررسی روند سلامت والدین شهدا و جانبازان توسط پزشکان عمومی پرونده‌های پزشکی آنها در صورت نیاز برای مداوا به متخصصین مراجع کلینیکی و پاراکلینیکی ارجاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس روند درمانی، پیگیری و نظارت و کنترل بر بیماری‌های والدین شهدا و جانبازان استان با سهولت انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: تاکنون سه هزار نفر از والدین شهدا و 600 نفر از جانبازان استان مشمول این طرح شده‌اند و معاینات دوره‌ای آنها در منازلشان انجام می‌گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان کردستان اضافه کرد: براساس اجرای طرح پایش سلامت هم‌اکنون 14 پزشک عمومی در سطح استان کردستان با بنیاد همکاری دارند و سعی شده پزشکانی انتخاب شوند که خود به نوعی دارای نسبت ایثارگری با جامعه ایثارگران استان را دارند.

احمدی در پایان اضافه کرد: جلساتی نیز با پزشکان این طرح در بنیاد برگزار شده تا روند ثبت نتیجه ویزیت‌های انجام شده توسط آنها در خصوص جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi