شناسه خبر : 31283
سه شنبه 07 بهمن 1393 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظریه‌پردازان از درک معیارهای انقلاب و دفاع مقدس عاجر بودند

به گزارش ایسنا‌، دومین کنگره بزرگداشت شهدای نوجوان با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور‌، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و جمعی از خانواده‌های شهدا در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا تهران برگزار شد.

در این کنگره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی معاوت رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران در سخنانی با اشاره به معنی انقلاب گفت: این واژه به معنای دگرگون کردن معیارها است و هر انقلابی که توسط پیامبران و مردم انجام شده است‌، برای تغییر معیارهای غلط حاکم بوده است. پیامبر اسلام نیز همین کار را با آغاز اسلام انجام داد و معیارهای نادرستی همچون فضیلت عرب‌ بر عجم ‌، پسر بر دختر و پوست سفید بر پوست سیاه را تغییر داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام و کمک مردم در روز 22 بهمن ماه سال 1357 نیز برای تغییر معیارهای طاغوت و جایگزین کردن معیارهای اسلامی به پیروزی رسید و در نوع خودش یک پدیده جدید بود. چون در آن زمان معمولا ماهیت انقلاب‌ها مادی بود ولی انقلاب اسلامی ایران معیارهای فرهنگی را به جامعه عرضه کرد.

رئیس بنیاد شهید در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ناشناخته بود‌، یادآور شد: جاری شدن معیارهای دوران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی برای نظریه‌پردازان آن زمان ناشناخته بود چرا که از همه اقشار جامعه در آن حضور داشتند.

شهیدی ادامه داد: اگر امروز این کنگره را برگزار کرده‌ایم به دلیل بی‌سابقه بودن حضور نوجوانان در عرصه‌هایی همچون انقلاب و جنگ تحمیلی بوده است که در هیچ کجای جهان این چنین نبوده است. آمار شهدای نوجوان ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب 2100 شهید است که این درهیچ کجای جهان وجود ندارد. این شهدای نوجوان مستقیما در جبهه به شهادت رسیده‌اند و به صورت ناجوان‌مردانه به دنبال بمباران شهرها‌، شهید نشده‌اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تبیین فداکاری نوجوانان شهید است.ما باید به نسل جوان بگوییم که آنها چه کارهایی انجام داده‌اند و برای به ثمر رسیدن انقلاب چه فداکاری‌هایی انجام داده‌اند .

به گزارش ایسنا،‌ در بخش دیگر این مراسم با حضور دکتر اسحاق جهانگیری ‌، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی‌، دکتر فانی‌ و حجت‌الاسلام معظمی از والدین شهدای نوجوان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi