شناسه خبر : 31472
دوشنبه 13 بهمن 1393 , 08:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آرمان‌ های انقلاب با خون شهدای دانشجو عجین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یکشنبه شب در نخستین روز از دهه مبارک و فرخنده فجر اعضای کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان گنبدکاووس با حضور در منزل شهید دانشجو رجب محمد پاکروان ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا به تکریم خانواده معظم و معزز این شهید بزرگوار پرداختند.
 


شهید رجب محمد پاکروان دانشجوی رشته آموزش ابتدایی بود که در دفاع از میهن اسلامی در بانه و درحالی‏ که تنها شش ماه از زمان ازدواجش گذشته بود به فیض شهادت نائل شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گنبدکاووس در این دیدار با اشاره به رشادت‏‌های سربازان فداکار ایران اسلامی در سالیان متمادی پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: امنیت و آسایش و سربلندی امروز کشور مرهون  مدیون خون‏‌هایی است که عزت‏مندانه و فداکارانه بر زمین ریخت تا پرچم اسلام هم‏چنان بر فراز قله‏‌های مقاومت و سربلندی به اهتزاز درآید.

احمد بای با تاکید بر نقش دانشجویان و اساتید در پاسداری و حراست از سرزمین مقدس ایران افزود: هرگاه سخن از انقلاب و آرمان‏ها و ارزش‏های آن می‌شود ناخود آگاه تصویر پر‏ابهت و عزت‏ آفرین شهدایی در ذهن پدید می‌آید که با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و از این‏ روست که آرمان‏‌های انقلاب اسلامی با خون شهدا و به‏ ویژه شهدای دانشجو عجین و آمیخته شده است.

وی تکریم و احترام به خانواده‏‌های صبور و پرافتخار شهدا و ایثارگران را یک وظیفه و رسالت دینی و ملی دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان و به‏ ویژه دانشجویان بسیجی همواره پیش‏قدم و پیش‏رو در تکریم و احترام به خانواده شهدا و ایثارگران بوده ‏اند و این نشان دهنده پیوند عمیق دانشجویان با بطن انقلابی مردم و ارزش‏‌های برآمده از انقلاب است.

وظیفه دانشگاه‏‌ها زنده نگاه داشتن یاد شهدا و پیوند معنویت با فضای علمی است

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس نیز با بیان فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمتر نبودن اجر و پاداش زنده نگاه داشتن یاد شهدا از خود شهادت تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید با معرفی ابعاد وجودی شهدا و ایثارگران در دانشگاه پیوند عمیقی میان معنویات با فضای علمی و تحقیقاتی برقرار کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا صفری ضمن تاکید بر لزوم طراحی برنامه ‌های شهید محور در دانشگاه ‌ها گفت: باید فضای فیزیکی و همچنین روانی دانشگاه‏‌ها و موسسات آموزش عالی همواره مملو از یاد و نام شهدای بزرگوار و درس‌های آموزنده رفتاری آنها باشد زیرا دانشگاه‌‏ها به عنوان سازنده شخصیت افراد و موتور محرک فرهنگ کشور نقش بسیار مهمی را در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و اقدامات خصمانه آنها بر دوش دارند.

وی  شهدای دانشجو را بهترین الگوی عملی برای دانشجویان دانست و خاطرنشان  کرد: دانشجویان اگر بخواهند مسیر سعادت و پیشرفت را با موفقیت پیش‏رو بگذارند بهترین و سهل‌ترین مسیر الگوگیری از شهدای دانشجویی است که ضمن در دست داشتن سلاح برای دفاع از میهن از سلاح علم و تقوا نیز غافل نشدند و مردانه و استوار ایستادگی کردند.

راهیان نور مصداق عنایت شهدا به دانشجویان است

دبیر کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر و مسئول بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس هم با سپاس از همکاری دانشگاه‏ ها و اعضای کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر این شهرستان با اشاره به عنایات شهدا به کشور و مردم در تمام دوران زندگی‏ افزود: دانشجویان نیز به روشنی و وضوح دست عنایت و همیاری شهدا را در مصداقی‌ترین عنوانش یعنی سفرهای زیارتی راهیان نور دیده و لمس کرده‌اند.

رضا ممشلی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی ایران اسلامی نیز همگام با همه ملت تمام تلاش خود را برای اعتلای نام و فرهنگ این سرزمین نورانی به کار خواهند بست اذعان کرد: دانشجویان بسیجی نخواهند گذاشت یاد و خاطره دلیرمردان و غرورآفرینان این سرزمین در لابه‏ لای تنازعات سیاسی و اجتماعی به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان با همکاری دانشگاه‏های سراسر استان گلستان و بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان استان گلستان با برگزاری باشکوه این کنگره نشان دادند همواره خود را مدیون و مرهون خون پاک این شهدای بزرگوار می‏دانند و مسیر پرافتخارشان را با قدرت ادامه خواهند داد.

همسر شهید رجب محمد پاکروان نیز در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از دانشجویان و دانشگاهیان گنبدکاووس که یاد و خاطره شهدا را همواره در شهر طنین انداز می ‏کنند شهید پاکروان را مردی مومن و متدین معرفی کرد و از شاخصه‏ های مهم شخصیتی وی احترام به والدین، نماز اول وقت و کمک به محرومان را نام برد.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر مسئولان بنیاد شهید و بسیج دانشچویی شهرستان گنبدکاووس معاونان فرهنگی و نمایندگان دانشگاه‏های آزاد، علمی کاربردی یک و موسسه آموزش عالی شرق گنبدکاووس، مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان به همراه فرماندهان بسیج دانشجویی دانشگاه‏های دولتی، آزاد و پیام نور شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند.


 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi