شناسه خبر : 31574
چهارشنبه 15 بهمن 1393 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسابقه طراحی سازه‌های تبلیغات شهری

به گزارش ایسنا،اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد برای ساماندهی تبلیغات فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت، طراحی سازه‌های تبلیغات شهری و روستایی را با محوریت «هویت بخشی» برای تهران، شهر‌ها و روستاهای کشور به مسابقه بگذارد. در همین راستا این اداره کل از هنرمندان، طراحان صنعتی، شرکت‌های تبلیغاتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت کرد.

 

فضا‌ها و اماکن مورد نظر برای طراحی‌ها شامل «مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها و روستا‌ها»، «همه مسیرهای ترددی شهری شامل میادین، بلوار‌ها، خیابان‌ها و...»، «همه مسیرهای ترددی شهری و روستایی شامل بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها و جاده‌ها» و «مسیر‌ها و محدوده‌های اماکن زیارتی، سیاحتی و تفریحی» است.

 

شرایط و نحوه طراحی آثار نیز بر اساس «هویت بخشی در طراحی سازه‌های تبلیغات شهری و روستایی با تأکید بر مفاهیم ایثار و شهادت»، «طراحی سازه با قابلیت تغییر در ابعاد و اندازه‌های مختلف»، «استفاده از عناصر و نشانه‌های هنرهای ایرانی و اسلامی»، «استفاده از نشان‌ها و نمادهای ایثار و شهادت»، «شیوه‌های خلاقانه در ارائه سازه‌های طراحی شده»، «هماهنگی مواد و مصالح و شیوه‌های پیشنهادی اجرا با شرایط اقلیمی»، «رعایت زیبایی منظر و محیط در طراحی»، «پیش‌بینی رعایت نکات فنی نصب، نگهداری، نور‌پردازی، دید و اکران»، «جانمایی آرم بنیاد شهید و امور ایثارگران در طراحی سازه‌ها»، «جانمایی عبارت «سلام خدا بر شهیدان» در طراحی سازه» در نظر گرفته‌شده است.

 

با توجه به نوع طراحی و وضعیت نمایش حجمی آن، طراحان باید بین ۲ تا ۴ نما، تصاویر سه‌بعدی از زوایای دید مختلف و گویا و در صورت نیاز مقاطع طولی و عرضی بر روی شیت در ابعاد 70 در 100 و با مقیاس ۱: ۵۰ بر روی لوح فشرده به‌صورت حضوری یا به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

 

طرح‌ها باید با فرمت jpg با وضوح ۳۰۰ dpi باشند و تا تاریخ اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ به نشانی الکترونیکی tabligat@isaar.ir و یا به نشانی دبیرخانه به آدرس تهران- خیابان طالقانی- خیابان ملک‌الشعرای بهار- پلاک ۵- طبقه سوم- اداره کل فرهنگی و تبلیغات ارسال شوند. شماره تلفن دبیرخانه ۸۸۸۳۵۱۰۹ و شماره نمابر ۸۸۳۰۹۷۵۲ است.

 

کلیه طرح‌های رسیده به دبیرخانه توسط هیئت‌داوران بررسی، داوری و آثار بر‌تر انتخاب و اعلام خواهند شد.

 

به ۵ اثر بر‌تر این جشنواره هرکدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال و به ۲۴ اثر راه یافته به مسابقه نیز هرکدام مبلغ ۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد. در صورت انتخاب آثار از طراح برای دریافت مشخصات فنی، نقشه‌های تکمیلی و برآورد هزینه‌های ساخت و نصب دعوت به عمل می‌آید. لازم به ذکر است کلیه مدارک، تصاویر و طراحی‌های راه‌یافته به مسابقه (با حفظ حق مؤلف یا مؤلفین) متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و به شرکت‌کنندگان عودت داده نمی‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi