شناسه خبر : 31715
یکشنبه 19 بهمن 1393 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای انقلاب اسلامی در خرم‌آباد برگزار شد

یادواره ۳۶ شهید انقلاب اسلامی شهرستان خرم آباد امروز در این شهرستان برگزار شد.



به گزرش خبرگزاری موج، مراد روشنی، مدیر کل بنیاد شهید لرستان، امروز در مراسم یادواره شهدای انقلاب شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش بانک ملی برگزار شد، اظهار داشت: اجر و ثواب قدمی که در مسیر شهدا برداشته می‌شود قابل‌تصور نیست.


 

 

وی با اشاره به اینکه لرستان در زمان انقلاب 69 شهید داشته است افزود: در زمان پیروزی انقلاب در شهرستان خرم‌آباد 36 نفر به شهادت رسیدند و 38 نفر در تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی جانباز شدند.
مدیر کل بنیاد شهید لرستان بابیان این‌که لرستان در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب پیش رو بوده است عنوان کرد: استان لرستان با شخصیت‌های بزرگی مانند مرحوم آیت‌الله مدنی، آیت‌الله کمالوند و شهدای بزرگواری مانند شهید سید فخرالدین رحیمی و سید نورالدین رحیمی و روحانیون بزرگواری مانند شهید مبشر و شخصیت‌های بسیار عظیمی مانند آیت‌الله العظمی بروجردی که علاوه بر این‌که افتخار لرستانی‌ها، بلکه افتخار جهان اسلام نیز هستند.
وی بیان کرد: شهدای انقلاب نقش مؤثری را در پیروزی انقلاب ایفا کردند.
وی خاطرنشان کرد: به برکت فرهنگ ایثار و شهادت، انقلاب شکل گرفت به برکت فرهنگ نرم عاشورایی قیام امام حسین (ع) شکل گرفت این قدرت نرم فرهنگ جهادی و ایثار و شهادت است که جغرافیای مقاومت ایجاد می‌کند.
مدیر کل بنیاد شهید لرستان گفت: این فرهنگ عاشورایی است که سبب می‌شود جوانان مقابله با ظالمان را یاد می‌گیرند و همین فرهنگ قرآن است که نوجوان ما راه صدساله را یک‌شبه طی می‌کند و به استقبال شهادت می‌رود و این شیرین‌ترین مرگی است که تن به ذلت نمی‌دهد و خود و خانواده را به خاطر رضای خدا رها می‌کند و جنگ می‌رود.
وی بیان کرد: مرزهای امروز ما مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه مرزهای ما مرزهای اعتقادی ما است و به همین دلیل است که دشمن تکفیری‌ها را پرورش می‌دهد و در فضای مجازی به‌نام اسلام معرفی می‌کنند.
روشنی عنوان کرد: واقعیت این است که تفکر راهبردی امام خمینی (ره) که سبب پایین کشید حکومت 2500 ساله شد، به‌واسطه همین فرهنگ و جوانان و شهدا بود و عزت ما حفظ و صیانت از این فرهنگ است و همین قدرت ناب است که قیام امام زمان را حمایت می‌کند و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت سرمایه اصلی ما است.
امروز دشمن تلاش می کند چهره اسلام را چهرای ترسناک به جهانیان معرفی کند غافل از اینکه اسلام دین رحمت دین اخوت و دین مهربانی است و پیامبر عظیم الشأن رحمه للعالمین است.



 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi