شناسه خبر : 31757
سه شنبه 21 بهمن 1393 , 08:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قزوین 200 خانواده شهید مفقود دارد

استاندار قزوین با اشاره وجود 200 خانواده دارای شهید مفقود در این استان گفت: نظام اسلامی با وجود خون شهدا و ایثارگری این بزرگ مردان عرصه شهادت به موفقیت رسید.

به گزارش ایسنا، به مناسبت دهه مبارک فجر و ارج نهادن به مقام والای شهادت دومین همایش سراسری مسئولین ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین، سید محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، سید احمد نبوی، مدیرکل بازرسی و مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران، صدرالدین علیپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و نمایندگان امور ایثارگران استان‌های مختلف در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد.

 

استاندار قزوین در این همایش با بیان اینکه امکان تصور نظام جمهوری اسلامی ایران بدون فرهنگ شهدان و ایثارگری وجود ندارد، اظهار کرد: اصلا نمی‌توانیم این نظام را بدون ایثارگران تعریف کنیم چراکه هیچ بخشی از این نظام چه در بخش کلیت و همچنین در نظام اجرایی نیست که مدیون رشادت‌های شهدا و ایثارگران نباشد.

 

وی با بیان اینکه پیوندی عمیق بین ایثارگران، شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: چیزی که در دستگاه‌های اجرایی برای مسئولین تعریف شده است توجه به مسائل ایثارگران و جایگاه آن‌ها است و اینکه انجام این کارها صرفا خدماتی محسوب نشود و فرهنگ و روش آن‌ها اشاعه یابد.

 

روزبه با اشاره به اینکه رسیدگی به امور خانواده شهیدان و ایثارگران همیشگی است و نظیر اعمال دستگاه‌های خدمات رسان همچون کمیته امداد و بهزیستی نیست، تصریح کرد: کمیته امداد امام (ره) با رفع فقر از جامعه رابطه مستقیم دارد و هرگاه فقر از بین برود مسئولیت این دستگاه کاهش می‌یابد.

 

استاندارقزوین اضافه کرد: رسیدگی و توجه به جانبازان و خانواده شهدا همیشگی است چراکه این عزیزان جان شیرین خود را معامله کرده‌اند چیزی که با هیچ چیزی معاوضه شدنی نیست.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار رفیع است، خاطرنشان کرد: ایثارگری و فرهنگ ایثار از مقدمات به وجود آمدن و هم شرط استمرار نظام است.

 

روزبه با تاکید بر اینکه یک مسئولیت بزرگ در قابل ایثار گران داریم، افزود: ادامه راه و هدف ایثارگران وظیفه ما است و باید فرهنگ شهیدان و هدف شهید و ایثارگران را به متن کارهای خود ببریم و به عنوان یک الگو راه و روش آنان را در زندگی شخصی خود پیاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: زندگی این بزرگ مردان باید به عنوان سبک زندگی و مدیریت اداری برای جوانان و به ویژه مسئولین پیاده شود چراکه در صورت وقوع این اتفاق از بسیاری از آفات و گرفتاری‌ها مصون می‌مانیم.

 

استاندار با بیان اینکه در حال حاضر از سبک زندگی شهیدان فاصله گرفته‌ایم، به وصیت نامه‌های شهیدان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهیدان توجه ویژه‌ای به بیت المال داشتند چیزی که در حال حاضر کمتر به چشم می‌خورد.

 

روزبه با اشاره به اینکه استان قزوین 3000ر شهید دارد، ادامه داد: استان شهید پرور و دین‌مدار قزوین همچنین 6000 جانباز دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در خود جایی داده است.

 

وی یادآور شد: همه‌ی ما در معرض آفت و انحراف از مسیر درست هستیم و شیطان در کمین به انحراف کشیدن انسان‌ها است و هرچه قدر که مرتبه‌ی انسانی بالاتر باشد مکر و حیله‌ی شیطان بیشتر و عظیم‌تر خواهد بود.

 

استاندار قزوین خطاب به نمایندگان ایثارگران کل کشور گفت: ایثارگران مسئول در دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان الگوی نظم، کارایی مطلوب، ادب اداری و وجدان کاری بالا برای دیگران باشند چراکه نام بزرگی را همراه خود دارند و تعهد بالاتری به نظام دارند و دقت داشته باشند که دچار غرور کاذب نشوند.

 

غلامرضا حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در این همایش اظهار کرد: در حال حاضر 71 درصد از قانون خدمات‌رسانی امور ایثارگران اجرا شده است.

 

وی افزود: با اجرایی شدن این قانون می‌توانیم خدمات بیشتر و سازنده‌تری را به خانواده شهدا و ایثارگران ارائه کنیم. اجرایی شدن ماده 51 در استان قزوین نیازمند دستور استاندار است و این در حالی است که بسیاری از ایثارگران نسبت به حقوق خود مطلع نیستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi