شناسه خبر : 31784
سه شنبه 21 بهمن 1393 , 14:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مظلومیت ایثارگران فرهنگی

ایثارگران آموزش و پرورش هم گم شده اند. چرا در مصوبات برای همه بودجه هست بجز ایثارگران؟
آوای فرهنگی:عضو کمیسیون تلفیق مجلس به جزئیات افزایش بودجه ۹۴ آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کمیسیون تلفیق بیش از ۱۴۰۰میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۴ اضافه شد…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ در پاسخ به این پرسش که «مهمترین تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس در بودجه سال ۹۴ برای آموزش و پروش چیست؟»، اظهار داشت: این موضوع در چند بخش است، اول افزایش بودجه عمومی آموزش و پرورش است؛ با توجه به اینکه آموزش و پرورش بیش از یک میلیون پرسنل دارد و نیازهای آن جدی است، بودجه عمومی آن، افزایش یافت.
وی ادامه داد: در مجموع ما بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان به پیشنهاد دولت به بودجه آموزش و پرورش اضافه کردیم.

اختصاصی ۴۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان و اضافه‌ کاری‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی با اشاره به بودجه بخش عمومی افزود: آموزش و پرورش باید بتواند مطالبات بازنشستگان، اضافه‌ کاری‌ها و حق‌ التدریسی‌ها را پرداخت کند؛ آموزش و پرورش الان مقداری در این بخش عقب مانده و نتوانسته است اضافه‌ کاری‌ و حق‌ التدریس‌ها را پرداخت کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: در این بخش باید افزایش چشمگیری داشته باشیم که نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌ ایم.

افزایش سرانه مدارس در سال آینده

وی با اشاره سرانه مدارس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سرانه مدارس شبانه‌ روزی و مدارس عادی با سرعت پرداخت نمی‌ شود؛ سرانه را افزایش دادیم و موجب می‌ شود دست وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت سرانه باز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مدارس شبانه‌روزی با مشکلات مادی شدیدی روبه‌ رو هستند و در بعضی مدارس شبانه‌ روزی تنها یک یا دو وعده غذای گرم می‌توانند به دانش‌آموزان بدهند.

افزایش ۳۵۰ میلیارد تومان سرانه مدارس شبانه‌روزی

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی گفت: در بعضی مدارس شبانه‌روزی آخر هفته‌ ها را تعطیل می‌کنند تا هزینه مدرسه را پایین آورند که این آسیب‌ های جدی به دانش‌آموزان وارد می‌کند و ما در این خصوص سرانه را نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به کارهای پرورشی، فرهنگی و ورزشی گفت: در این خصوص توجه ویژه‌ای شد و بودجه آن را نیز افزایش دادیم، در بخش فوق برنامه نیز در حال حاضر مدارس عمدتاً متکی به جیب خانواده‌ها هستند و بودجه این بخش را برای سرویس‌دهی مطلوب افزایش دادیم.

وی بیان داشت: در شرایطی قرار داریم‌ که نیازمند کارهای منسجم فرهنگی و تربیتی در مدارس هستیم؛ در اینجا نیز بیش از ۱۰۰ درصد بودجه پیشنهادی دولت افزایش پیدا کرد.

افزایش ۸۰ درصدی بودجه نوسازی مدارس

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی ادامه داد: در بخش نوسازی و بازسازی مدارس با عنایت به اینکه روند بسیار مناسبی در کشور شروع شده است و یک نهضت نوسازی و بازسازی مدارس را مشاهده می‌کنیم، بر این اساس کمیسیون تلفیق ۸۰ درصد این بودجه را افزایش داد تا این نهضت متوقف نشود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نگاه کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش نگاه مثبتی است و اعتقاد این است که هزینه در آموزش و پرورش برای سرمایه‌گذاری آینده کشور است.

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش و وزارت علوم

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی افزود: مصوبه‌ای در کمیسیون تلفیق داشتیم که این می‌تواند منشأ تحولی درآینده در بخش بودجه آموزش و پرورش باشد و آن این است که از محل صرفه‌جویی شرکت‌های بزرگ، ۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کمک کنیم که اگر همکاری جدی بین دستگاه‌های مختلف، وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و این مصوبه را عملیاتی کنیم، آموزش و پرورش مقداری به سمت پایدار شدن حرکت می‌کند.

اینستاگرام
حالا نه اینکه نسل خوبی هم تربیت میکنید ؟!!!!!!!!!!! ...........
خیلی بی تربیتی. مطمئن هستم از ایثارگران نیستی والا انقدر به یک فرزند شهید که اینو نوشته توهین نمی کردی؟ لایحه جامع ایثارگ
ری برای ما اجرا بشه چی از تو کم میشه؟
ببخشید همه فرهنگیان از جامعه ایثارگر هستند که توهین می کنید؟ خیلی بی ..... هستی2671
منظور من این بود که آموزش و پرورش هیچوقت برای ایثارگران بودجه ندارد ولی با اینهمه بودجه ای هم که خرج غیر ایثارگران میکند نسل خوبی تربیت نمیکند .... کجای حرف من نشاندهنده ی بی تربیتی و توهین بود ؟!!! انشاءا.. لایحه جامع ایثارگران زودتر اجرایی بشه .
با تشکر
اون بی تربیتی که به نظرات فرزند شهید منفی داده خیلی عقده ای تشریف داره.
کاملاً با شما موافقم احتمالاً خودشون هستن که منفی دادن خیلی کار بدیه آقای مصطفی
سلام ، آموزش و پرورش در بين ساير ادارت كم درامدترين و پردردسرترين ادارات است .
حالا آقاي فاني بي توجهي خاصي به ايثارگران دارد . نه با بازنشستگي پيش از موعد آنان موافقت مي كند ؟ نه ...
فاني از روزي كه امده آموزش و پرورش را به فنا كشيده است . صدرحمت به حاج بابايي .
ماده 51 باید در آموزش پرورش اجرا شود دوستان فرهنگی ایثارگر همگی شکایت کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi