شناسه خبر : 32038
چهارشنبه 29 بهمن 1393 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک بام و دو هوای بنیاد شهید

شهیدنیوز: حالا بنیاد شهید که خود متولی اصلی امورات خانواده شهدا و ایثارگران است نسبت به اجرای ماده 51 سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته و تنها لیست جانبازان شاغل در بنیاد را از استانها برای صدور حکم گرفته است و مقرر شده از اسفند ماه برای جانبازان شاغل در بنیاد اجرایی گردد و فرزندان شهدا فریادشان به جایی نمی رسد .

در نامه ای فرزندان شهدای شاغل در بنیاد شهید وامور ایثارگران به عدم اجرای ماده 51 برای فرزندان شهدا تاکید داشته اند ودرخواست رفع ابهام در اجرای این ماده قانونی در قانون خدمات جامع ایثاگران شده اند.

متن نامه ارسالی بدین شرح می باشد :

ابتدا پس از سلام وعرض وادب توجه شما رو معطوف می دارم به بخشی از مصاحبه مدیرکل دفتر حقوقی طرح ها و لوایح معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید در گفت و گو با شهیدنیوز به تاریخ 14 مرداد سال 1393، در خصوص موانع اجرای برخی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله ماده 51 :
چرا فوق العاده ایثارگری حتی در بنیاد شهید هم به فرزندان شهدا تعلق نمی گیرد؟
برخی از مواد قانون جامع همانطور که گفتم منشاء اختلاف بین شورای محترم نگهبان و مجلس بود به جهت مغایرت با اصل 75 قانون اساسی. این موارد به لحاظ عدم پیش بینی بار مالی، کماکان مشکلاتی برای اجرا دارند. از جمله آن مواد شاید بشود به ماده 51 اشاره کرد.
بر اساس ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در رابطه با برقراری و پرداخت فوق العاده ایثارگری، باید هر ساله به میزان 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت که توسط دولت تعیین می شود، به حقوق بخشی از ایثارگران اضافه شود. بر این اساس به نسبت حداقل حقوقی که دولت در سال 1393برای کارکنان دولت تعیین شده یعنی 600 هزار تومان ، ماهانه 150 هزارتومان باید به حقوق ایثارگران مشمول اضافه شود. مشمولان قانون عبارتند از شهدا، جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان شاغل در دستگاه های دولتی که از حقوق حالت اشتغال بهره مند نیستند و فرزندان شهدا هم به استناد بند «الف» ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب دی ماه 1389 به استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قید شده، از کلیه مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان 50 درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می شوند و به اعتبار حکم مجمع تشخیص مصلحت درباره اعتبار قوانین مصوب سال 1386 به این طرف، فرزندان شهدا هم مشمول فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون هستند.


براساس شنیده ها و اخبار واصله که خبر آن را ما کار کردیم وبه همین علت هم اینجا خدمت شما هستیم ،در حال حاضر فرزندان شهدا شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران از فوق العاده ایثارگری برخوردار نمی باشند، دلیل آن چیست؟ میخواهیم پاسخ شفافی در این خصوص بشنویم.
همان ظور که عرض شد؛ بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری از بعد از تصویب و اجرایی شدن قانون از ابتدای سال 1388 به طور کامل اجرا می شود و به اعتبار حکمی که در قانون بودجه سال 1389 درجزء «ک» بند 7 قانون داشتیم، همین مزایا برای فرزندان شهدا پیش بینی شد و مشمول فوق العاده ایثارگری بند «2» ماده 68 قانون اخیرالذکر شدند و این فوق العاده هم در بنیاد و هم در سایر دستگاههای دولتی برقرار و پرداخت شده و می شود. اما ماده 51 به اشکالی برخورد کرده است و متاسفانه شورای فنی - حقوقی دیوان محاسبات کشور بدون توجه به شقوق اختلافی ماده 51 و بند 2 ماده 68 مبادرت به اتخاذ تصمیم و ارایهنظریه مشورتی کرده و به مبادی استانی خود نیز ابلاغ نموده که بر اساس آن، فوق العاده ایثارگری ماده 51 مذکور صرفا به جانبازان 25 درصد و بالاترو آزادگان غیر حالت اشتغال تعلق می گیرد و بدون توجه کافی به حکم صریح بند «الف» ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، فرزندان شهدا را از شمول حکم این ماده خارج کرده است!


البته ما با ارائه لایحه دفاعیه و استدلال منطقی لازم، خواستار نقض نظریه مشورتی موصوف شده ایم. چرا که اگر بنا بر همین منطق نادرست دیوان محاسبات کشور باشد، باید جانبازان و آزادگان نیز از دریافت این فوق العاده محروم شوند. به هر حال ما از طریق دیوان محاسبات خواستار ابطال این نظریه ابلاغی شده ایم. متاسفانه این نظریه دیوان محاسبات کشور محملی شده است برای اینکه برخی از دستگاه ها از اجرای قانون استنکاف کنند.


حالا بنیاد شهید که خود متولی اصلی امورات خانواده شهدا و ایثارگران است نسبت به اجرای ماده 51 سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته و تنها لیست جانبازان شاغل در بنیاد را از استانها برای صدور حکم گرفته است و مقرر شده از اسفند ماه برای جانبازان شاغل در بنیاد اجرایی گردد و فرزندان شهدا فریادشان به جایی نمی رسد .

از مسئولین سایت شهید نیوز درخواست داریم همانطور که از اولین سایتهایی بودند که به این مهم پرداختند اکنون نیز پیگیر این مورد باشند و جواب قانع کننده ای از مسئولین بنیاد بخواهند و در سایت منعکس نمایند .

اینستاگرام
خدمتتان عرض کنم در ماده 51 قید شده که جانبازان 25 درصد و بالاتر، مستخدمین شهید و ازادگان از مزایای این ماده بهره مند می شوند. اینجا بنیاد بر اساس قانون عمل کرده است. اما در مورد ماده 39 و تبصره 2 آن بنیاد ظلم فاحشی در حق شاغلین دستگاه های دولتی کرده است که باید جبران کند. در مورد ماده 51 پیشنهاد من این است که پیگیری برای اصلاح آن انجام شود. ما جانبازان حسود نیستیم ولی در حق ایثارگری قاون خدمات مدیریت کشوری حق ایثارگری یک جانباز 70 درصد با 50 ماه حضور در جبهه با یک فرزند شهید برابر است که این به نظر من صحیح نیست.
ایثارگر عززیز فلسفه کمک به ایثارگران ربطی به نوع خدمت ایثارگران در زمان جنگ ندارد چرا که به نظر من سختی هایی که یک فرزند شهید در نبود پدر کشیده کمتر از سختی ها و رشادت های جانبازان عزیز نبوده است.
لذا امید آن است تا با خدمت به کل جامعه ایثارگری حداقل نیازهای این قشر زجر دیده فراهم شود
جناب آقای ایثارگر که انگار قراره از جیب خودتون پرداخت کنید کلمه اول قانون را جا گذاشتین اول شهدا اومده بعد جانباز در ضمن همه وزارتخانه ها چندین ماهه این فوق العاده را پرداخت می کنن جز بنیاد شهید. کسی هم نظر شما رانپرسید.
باسلام خدمت دوستان باید عرض کنم که ماده 51 در آموزش و پرورش این استان اصلا برای جانبازان اجرا نمی شود وقتی که مطالبه میکنیم آقایان جواب سربالا داده و میگویند که تعداد جانبازان بالای 25درصد تو آموزشو پرورش زیاده توانایی پرداخت نداریم چون آقازاده ها واسه اختلاس کم میارن....

...

همسر شهید و همه فرزندان و پدر و مادر شهید باید حقوق و مسکن بگیرند ؟!
این چندمین باره کامنت می ذارم چرا درج نمی کنید
اگر اینطوری باشد باید تمام فک فامیل ایثازگران فوق العا ده ایثارگری بگیرند بعضی ها فکر میکنند دوریال کمکی که به جانبازان میشود بخاطرخوشکلی شان می باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi