شناسه خبر : 32202
سه شنبه 05 اسفند 1393 , 08:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره 35 تن از شهدای اصناف

مدیر مرکز تحقیقاتی جوادالائمه (ع) گفت: حق و حقیقت ملاک سنجش انسان در روز قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- آیت‌الله مهدی احدی در نخستین یادواره شهدای اصناف و شهدای مسجد امام رضا(ع) ساوه افزود: هدف از خلقت انسان پرستش و بندگی حق تعالی است و انسان باید طوری در زندگی خود برنامه‌ریزی کند که به خداوند متعال نزدیک شود.

 

وی با بیان اینکه دوری از گناه و بندگی خداوند متعال انسان را به جهاد با نفس واداشته و به کرامت نفس نزدیک‌تر می‌کند،گفت: انسان برای رسیدن به آرامش باید خود را به خدا نزدیک کند. عزت نفس یک فرد تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییر پیدا می‌کند، برخی عوامل سبب افزایش عزت نفس و کرامت نفس می‌شوند و برخی ‌منجر به‌ کاهش عزت نفس؛ و در واقع هر عملی که دستور دین، قرآن کریم و توصیه اهل بیت (ع) بوده است موجب افزایش عزت نفس می‌شود.انبیاء و اولیای الهی ماموریت یافتند تا انسان را هدایت کنند و از زشتی‌ها به سمت پاکی‌ها رهنمون شوند و با دوری از گناه راه رسیدن به کرامت نفس را به او آموزش دهند چرا که کرامت نفس کلید گشایش اسرار ملکوت است.

 

مسئول شجره طیبین بسیج اصناف کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بازاریان و اصناف گفت: اصناف مرکز معراج حقیقت و رشد ایمان و محبت هستند.

اصناف باید مبلغ دستورات دین مبین اسلام، قرآن کریم و اهل بیت(ع) باشند و نحوه تبلیغ دین توسط آنان پرهیز از معامله حرام و توجه به کسب حلال است چرا که با وجود کسب حلال است که مردم دین‌زده نخواهند شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بسیج اصناف باید مروج فرهنگ مهدویت در بازار باشد و بازاریان باید در تعامل با بسیج اصناف زمینه کسب حلال را ترویج کنند تا دل حضرت صاحب‌الزمان‌(عج) شاد شود.بازاریان نباید در وزن کردن اجناس بخل بورزند و یا غش در معامله کنند. ترازوی بازاریان و کسبه بازار می‌بایست دقیق باشد و مبادا برای منافع چند روزه دنیا گرفتار گرما و تاریکی‌های جهان آخرت شوند. شغلی که انتخاب کرده‌اند باید آنها را به بالندگی و معرفت خدا نزدیک‌تر کند.

 

آیت‌الله احدی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای اصناف گفت: اول شهید انقلاب اسلامی از بازار بود و این افتخاری برای بازاریان است.

 

وی افزود: تا زمانی که روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری در بین بازاریان وجود داشته باشد بازار ما اسلامی است و کسی به خود اجازه نمی‌دهد معامله حرام انجام دهد.

همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و عزت و عظمتی که هم‌اکنون اسلام پیدا کرده به برکت جانفشانی شهدای عزیز و وظیفه ما تکریم و بزرگداشت این عزیزان است.

شهدا و خانواده شهدا جایگاه والایی در این نظام و انقلاب دارند و برگزاری یادواره‌های شهدا کمترین کاری است که در راستای بزرگداشت مقام عالی شهدا انجام می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، در نخستین یادواره 35 تن از شهدای اصناف شهرستان ساوه و نیز شهدای مسجد امام رضا (ع) در این مسجد برگزار شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi