شناسه خبر : 32325
شنبه 09 اسفند 1393 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:در دوران دفاع مقدس هیچ مرزی برای جدا کردن افراد، ارزش‌ها و طبقات جامعه وجود نداشت، آن زمان کسی بدنبال نام و نشان نبود بلکه همه از یکدیگر سبقت می گرفتند.

به گزارش گروه دریافت خبر دریافت خبر ایسنا،سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز پنجشنبه در پنجمین یادواره و سومین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون که در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در منطقه دارخوین برگزار شد،افزود: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، آیینه تمام عیاری است که همه هنر ملت و جامعه اسلامی را بطور کامل عرضه کرد.

 

سردار دهقان ادامه داد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با همه ابعاد و هویت، در انعکاس تصاویر هنرنمایی خود موفق بوده است.

 

به گفته وی، در این دوران همه مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، متخصصان و همه دانشگاهیان و صنوف در عرصه دفاع حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: در آن زمان کار برای رضای خدا و حرکت برای دفاع از مکتب و حریم این سرزمین قدسی بود.

 

وزیر دفاع تصریح کرد: چنین نیست که فقط نیروهای مسلح در این عرصه حضور داشتند، بلکه بخش عظیمی از این افراد را پزشکانی تشکیل دادند که در آن عرصه خون و باروت حضور مستمر داشتند، هرچند در کنار خدمت به مردم نقش یک رزمنده را نیز ایفا کردند.

 

سردار دهقان خاطرنشان کرد:باید خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس تبیین و بررسی شود که این مهم منجر به چه تحولاتی در خدمات پزشکی شده و جامعه پزشکی را به نقطه اوج رسانده است.

 

وزیر دفاع گفت: موجی از حرکت عامه مردم و حضور منسجم جامعه در عرصه دفاع را شاهد بودیم و همان اساس اقتدار و قدرت ما بود و علی رغم حمایت قدرت های جهانی از دشمن بعثی، صدام نتوانست چیزی بر ملت ما تحمیل کند و سر تسلیم در مقابل ملت فرود آورد.

 

وی به دو ویژگی جامعه در دوران انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: احساس یک رسالت انسانی و کار برای رضای خدا از جمله این ویژگی ها است.

 

به گفته سردار دهقان، در این دوران هیچکس خود را در دایره شخصی محصور نمی‌کرد و جامعه برای خود رسالت انسانی قائل بود.

 

وزیر دفاع با اشاره به خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس افزود: پزشکان برای خود مذهب، گروه و رنگ قائل نبودند و کار را برای رضای خدا انجام می دادند.

 

سردار دهقان بحث بیداری اسلامی و حرکت های مردامی علیه ظلم و تبعیض را ناشی از حرکت انقلابی ایران اسلامی دانست و گفت: این حرکت مدیون ایثار و رشادت‌های رزمندگانی است که دل در گرو نظام دادند.

 

به گفته وزیر دفاع، وحدت و یکپارچگی ایجاد نمی‌شود، مگر آنکه همه آنچه مورد اختلاف و تفرقه است کنار گذاشته شود.

اینستاگرام
با سلام فکر میکنم شما با دادن این جایزه بقول معروف سر بی صاحب میتراشید که خود شهید راضی نیست چرا تحریف حق میکنید فرمانده بهداری لشگر 17 سردار شهید سید محمدعلوی بودند که در خیبر شهید شدند و بعد از ایشان سردار منصور خلفی از زنجان و دکتر حمید ضیایی تا اخر جنک که هر دو زنده وشاهدند خا نواده شهید سردار علوی هم ساکن رضوانشهر اصفهانند و هر سال هم 7 اسفند کنکره بزرگداشتش را در سالروز شهادتش خیلی با شکوه مردم و مسیولین شهر برگزار میگنند انوقت شما برای خودتان به دیگران جایزه میدهید حق کی را به چه کسی میدهید لااقل از طریق اینترنت سرچ کنید واقعیت را ببینید و برای اینکه حق مطلب را ادا کنید وابروی جایزه و دکتر رهنمون عزیز را بیشتر از این نبرده باشید جایزه را به خانواده شهید سردار علوی برسانید تا حق به حقدار برسه وکارتان بی ارزش معنوی نشه
با سلام
جناب حاجی عزیز
سوء تفاهم نشه. این نام جایزه است که بنام قهرمان شهید دکتر رهنمون نامیده شده و به افراد دیگر به این عنوان اعطا می شود مثل جایزه نوبل.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi