شناسه خبر : 32619
یکشنبه 17 اسفند 1393 , 08:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا محور وحدت و یکپارچگی

کنگره ملی شهدای دانشجوی کشور با حضور وزیر بهداشت، وزیر علوم و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، دکتر ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در سخنانی در این کنگره یادآور شد: این مراسم با همکاری مجموعه آموزش عالی کشور برگزار شده است و کارهای مقدماتی آن از سال 92 با ایجاد کمیته‌های مختلفی آغاز شد.

 

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: شهدا محور وحدت و یکپارچگی در کشور و بویژه آموزش عالی شده‌اند. در همین راستا 30 کنگره استانی تا امروز در استان‌های مختلف برگزار شده است و بیش از 500 یادواره نیز در سطح دانشگاه‌ها برای گرامیداشت یاد شهدا برگزار شده است. این یادواره‌ها تا خردادماه 94 ادامه خواهد یافت.

 

حیدری با اشاره به تعدادی از فرماندهان دانشجو در دوران دفاع مقدس گفت: بیش از 100 شهید از فرماندهان دوران دفاع مقدس که نقش اثرگذاری در جنگ داشته‌اند، دانشجو بوده‌اند. شهیدان حسن باقری، مهدی زین‌الدین، علی هاشمی، عباس وراوینی و جاویدالاثر احمد متوسلیان از جمله این فرماندهان بوده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 4029 شهید دانشجو در سراسر کشور شناسایی شده‌اند و در سطح ملی شهید حسین علم‌الهدی به عنوان شهید شاخص معرفی شده است. در این بین، شهیدان بهروز مرادی، غلامعلی پیچک و طیبه سادات زمانی نیز هر یک از دیگر شهدای شاخص هستند.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: تدیون 32 عنوان کتاب، تولید برنامه 90 قسمتی «ستاره‌ها»، دیدار با 2000 خانواده شهید، برگزاری جشنواره شیدایی و مسابقه ققنوس از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شوند.

 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خانواده شهدای دانشجو تجلیل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi