شناسه خبر : 32667
دوشنبه 18 اسفند 1393 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهکار جدید رهبری در مقابل بی توجهی مسئولان

مجتبی دهقانی - در طول این چند سال اخیر رهبری عزیز انقلاب در اکثر سخنرانیهای خود بر چند نکته پافشاری کرده اند البته این نکات نسبت به وضع موجود دارای اهمیت بسزایی میباشد. از همین رو ایشان بارها پدرانه و دلسوزانه خطاب به مسولان نظام تذکر داده اند اما از آنجا که بعضی از مسولان عزیز نه گوش شنوا دارند و  نه همت بالای در مدیریت جهادی، پیگیری و اجرای منویات عزیز دل امت را به موارد عطف به ما سبق پیوست کرده اند.

رهبر عزیز ملت ایران از آنجا که بعد از رحلت امام امت، ناخدا و سکانداری کشتی انقلاب را به دست گرفته اند و با خدا و ملت عزیز عهد بسته اند تا این کشتی را از میان تلاطم و طوفانهای روزگار به سلامت بر ساحل امن و آرامش هدایت نمایند، لذا برای رسیدن به این مقصود نیاز به نقشه راه و طریق است. رهبری عزیز از سال 1378 بجهت روشن شدن مسیر جامعه برای آحاد مردم و مسئولان نظام  و به جهت رسیدن به اهداف و آرمانهای بلند انقلاب در هر سال، اقدام به نامگذاری سالها نموده اند. در این 16 سال ، از میان شانزده عنوان شعار در سالهای اخیر ، سه عنوان اختصاصا  با موضوع  فرهنگ ، چهار عنوان با موضوع نحو مدیریت مسئولان ، هفت عنوان با موضوع اقتصاد و الگوی اقتصادی جامعه ، بیان داشته اند. ایشان شعار سال 1393 را با عنوان ترکیبی با سه محور فرهنگ ، اقتصاد ، مدیریت جهادی در کنار عزم ملی ملت ایران اعلام داشته اند .  اما متاسفانه برخی از مسئولان نظام در طول این سالها با کم کاری و کم توجهی ، این خط مشی و نقشه راه ترسیم شده توسط رهبری عزیز را مورد کم لطفی قرار داده اند.

یقینا اگر دولتهای بر سر کار آمده با رای مردم ، به دور از مسائل سیاسی و جناحی و فرعی خود به امر اقتصاد بر مبنای استفاده از ظرفیتهای داخلی توجه و همت بیشتری گذاشته بودند شاکله اقتصاد مقاومتی سالیان قبل شکل می گرفت و امروز نظام مجبور نبود برای تامین خلع های اقتصادی و معیشتی در برابر قدرتهای مستکبر عالم از تاکتیک نرمش قهرمانانه استفاده نماید.

یقینا اگر دولتها در نحو سیاستگذاری در امر فرهنگ، دلسوزانه عمل می کردند و  بجای دنباله روی از مکاتب و نظریه های نخ نمای غربی ، به فکر جاری کردن سبک زندگی اسلامی در شریان خانواده ایرانی می نمودند امروز جامعه دچار این وضعیت بغرنج  و رو به موت فرهنگی نبود . این افتضاح فرهنگی به وجود آمده کار را به جای رسانده که فریاد تظلم خواهی رهبری عزیز ، مراجع عظام، و دلسوزان نظام و مخصوصا آحاد مردم را  از وضعیت فرهنگی جامعه در آورده است.

یقینا اگر رهنمود های رهبر انقلاب در مورد نحو مدیریت و نحو  انتخاب و استفاده از مدیران انقلابی در این سالها رعایت و در نظر گرفته می شد امروز نظام ، مجموعه ای از مدیران توانمند، انقلابی و متعهد به آرمانهای انقلاب و رهنمود های رهبری عزیز را دارا بود . متاسفانه علی رقم روی کار آمدن دولتها با گرایشهای مختلف  و تغییر مدیران نه بر مبنای تعهد و توانمندی و انقلابی بودن بلکه فقط بر مبنای باند ، رفیق ،حزب و گروه ... وضعیت مدیریتی حاکمیت را به جای رسانده  که متاسفانه شاهدیم یا بعضی از مدیران دچار انحراف دنیوی شده یا بعضی از مدیران و مسئولان وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده و به مسائل فرعی و جناحی وسیاسی حزب و گروه خود مشغول شده اند و عنان مملکت داری را رها کرده اند و همچنان مردم از وضعیت معیشتی ،اشتغال ، ازدواج، مسائل زیست محیطی و غیره رنج می برند. این وضعیت تا بجای ادامه پیدا کرد که  رهبری عزیز خطاب به دولت یازدهم  می فرماید : نیروهای مومن و متعد و انقلابی را به عنوان اعتدال کنار نگذارید.

رهبری عزیز در برابر این بی توجهی و کم لطفی های بعضی از مسولان نظام راهکار جدیدی را اجرا نموده اند.

 ایشان به عنوان یک رهبر فرهیخته و اهل علم و مطالعه هر ساله با حضور خود در نمایشگاه کتاب تهران ضمن بازید از غرفه ها و کتب و  ارائه رهنمود و توصیه ها، الگوی مناسبی برای نشر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و قوت قلبی برای دستندکاران این حوزه بودند،  اما امسال علی رقم میل خود و به جهت  اعلام نارضایتی از عملکرد وزیر و وزارت ارشاد اسلامی از این امر صرف نظر کردند.

دومین اقدام رهبری در مورد مسائل زیست محیطی کشور بود . در این سالهای اخیر برخی از مردم مناطق کشور مخصوصا استانهای جنوبی و غربی شاهد هجوم ریز گردها و غبار به شهر های خود بودند همانطور که عنوان شد از بی توجهی و کم لطفی مسولان مربوطه به این امر امسال شاهد وضغیت بدتری نسبت به سالهای قبل بودیم. رنج و سختی مردم از یک سو  و کم توجهی و کم لطفی دولت مخصوصا رییس سازمان محیط زیست از سوی دیگر کار را بجای رساند که رهبری شخصا به دولت اعلام نمودند فورٌا برای  رسیدن به راه حل و کمک به مردم این مناطق اقدام جدی صورت دهد.

اتفاق اسفناک و دردآور دیگری که در امر زیست محیطی در طول این سالیان با آن مواجه هستیم پدیده زمین خواری و تصرف منابع طبیعی کشور با عناوین گوناگون می باشد. این پدیده زشت در شهر تهران مخصوصا شمال شهر و شهر های بزرگ به خوبی هویدا و مشهود می باشد. رهبری عزیز هر سال بر حسب وظیفه شرعی ، انسانی و ملی خود و به جهت روح لطیف و مهربان ، در مراسم کاشت و غرس نهال با حضور مسولان مربوط به مسائل زیست محیطی و شهرداری تهران شرکت مینماید. این حرکت زیبای فرهنگی از ناحیه ایشان الگوی مناسب و فرهنگ ساز برای آحاد مردم و مسئولان نظام در جهت حفظ و گسترش منابع خدادادی طبیعی می باشد. اما امسال رهبری عزیز به جهت اعلام نارضایتی خود از کوتاهی و کم لطفی مسئولان محیط زیست و شهرداری تهران در به تاراج گذاشتن منابع طبیعی کشور به دست منفعت طلبان و دنیا طلبان از برگزاری مراسم هر ساله کاشت نهال با حضور مسولان خودداری کردند. قطعا ایشان شخصا این فریضه الهی را  اجرا و ادا خواهند کرد اما با این اقدام نارضایتی خود را در مورد این کم توجهی مسولان و گسترش زمین خواری و کوه خواری در کشور  ، مخصوصا شهر تهران را به اطلاع همگان رساندند.

این گونه اقدامات و برخورد رهبری در مورد این دو مقوله هشدار و تذکر جدی برای سایر مسئولان کشورخواهد بود که در امر وظایف و مسولیتهای خود همت مضاعفی بگمارند.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
وقتی مقام معظم رهبری در برخورد با متخلفین و بی توجهی مسئو لین نظرش اینه که « با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد » واقعا این کوتاهی ها و مسامحه ها و سهل انگاریها که این همه آثار خسارت بار فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به بار آورده یعنی چه ..ها ؟؟؟
خداییش اگه بگم این نتیجه اون راهکارها ی پیچیده ی خیلی پیچیده پیچیدتونو که حالا شده کلاف سر در گم .. امثال ما از قبل می دونستیم ... بهمون نمی گید تو شایستگی اظهار نظر نداری ؟؟؟،
سلام ، هدف بسیاری از مسئولان جهت تصاحب پستهای مدیریتی صرفا کسب درآمد بیشتر برای رسیدن به زندگی تجملاتی و غرب زده است. از هفته ها قبل از نوروز شاهدیم مسئولین بطور مکرر بدنبال تهیه بلیط و مسافرت به اماکن تجملاتی هستند. کدام مسئولی را میشناسید که دنبال رفع مشکلات معیشتی و درمانی مردم باشد؟
سیاستمداران میگویند مشروعیت دولت را مردم در انتخابات تعیین میکنند اما اینطور نیست زیرا گرچه مشروعیت دولت وابسته به عملکرد مثبت و رضایتمندی مردم دارد لیکن تمام امور در قدرت حق تعالی قرار دارد.
دولت میتواند بوسیله تبلیغات و ابزارهای سیاسی مشروعیت کاذب ایجاد کند اما نارضایتی رهبر معظم انقلاب بعنوان تنها یار و یاور مردم عکس موضوع را اثبات کرده است لذا مردم تابع نظر و فرامین ایشان هستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi