شناسه خبر : 32789
چهارشنبه 20 اسفند 1393 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت تربیت پژوهشگر برای تدوین تاریخ جنگ

مسوول سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس کشور گفت: باید برای تدوین تاریخ جنگ پژوهشگر تربیت شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه کویر، گلعلی بابایی در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: بعد از جنگ کار نوشتن در حوزه دفاع مقدس را آغاز کردم و اولین کتاب "نقطه رهایی" شامل یادداشت‌های خودم بود.

 

او درباره استقبال از آثار دفاع مقدس گفت: کتاب‌ها و آثار هنری مرتبط با دفاع مقدس مانند بقیه آثار تولیدی کشور اگر استانداردها و قابلیت‌های لازم را داشته باشد، مورد استقبال واقع می‌شود. در سال‌های اخیر چند نمونه از این کتاب‌ها با اقبال روبه‌رو بوده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای خرید آن‌ها صف می‌کشیدند.

 

بابایی گفت: برخی فیلم‌های مرتبط با دفاع مقدس نیز این اقبال را داشته و رکورد فروش را شکسته‌اند که این نشان داد اگر کار را خوب انجام دهیم و آثار را با اصول و قواعد استاندارد تولید کنیم، حتما این اقبال وجود دارد.

 

این نویسنده دفاع مقدس بیان کرد: جنگ قابلیت ها و جذابیت‌های زیادی دارد و اتفاقات هشت سال در داخل و پشت جبهه مسائل جذابی برای خلق اثر خوب هستند.

 

او با انتقاد از منعکس نشدن شایسته کنگره ادبیات پایداری در رسانه‌های سطح کشور بیان کرد: این مظلومیتی برای استان‌هاست و این اشکال در رسانه‌های ما وجود دارد که شاید کمتر به این کارها که در استان‌ها انجام می‌شود، می‌پردازند. این برنامه آن‌طور که باید مورد نظر مردم و تبلیغ همگانی قرار نمی گیرد و رسانه ملی پرداختی به این نشست ها ندارد.

 

مسوول سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس کشور گفت: برگزاری کنگره ادبیات پایداری کار ارزشمندی است و جای تقدیر و پرداختن دارد. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که ادبیات دفاع مقدس را به محیط‌های آموزشی و دانشگاهی بکشانیم و این کار انجام شده است.

 

او افزود: باید رسانه‌ها و دست اندرکاران این بحث بتوانند با برقرار کردن ارتباط با مرکز کشور برخی کاستی‌های این رشته را نیز به گوش مسوولان برسانند.

 

بابایی تصریح کرد: انتظار داریم خروجی رشته ادبیات پایداری پژوهشگران و نویسندگانی باشند که بار تدوین تاریخ جنگ را به دوش بکشند.

 

او در ادامه بیان کرد: باید برای تدوین تاریخ جنگ پژوهشگر تربیت شود و این نقص کشور را که کمبود نویسنده است، رفع کند و انتظار داریم نتیجه فارغ التحصیلان این رشته 10 نویسنده مجرب باشد.

 

به گزارش ایسنا، کتاب‌های "گردان نهم"، "ضربت متقابل"، "نقطه رهایی"، "هم‌پای صاعقه" و ... از آثار گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi