شناسه خبر : 32971
دوشنبه 25 اسفند 1393 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفر مردم یزد به مناطق عملیاتی

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه الغدیر یزد با اشاره به سهمیه 25 هزار نفری استان برای اعزام کاروان‎‎های راهیان نور در سال جاری و اعزام تاکنون 17 هزار نفر، از اعزام مابقی این سهمیه از فردا دوشنبه 25 اسفندماه و به مدت قریب یک ماه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، سرهنگ "حبیب‌الله سیف الدینی" امروز در جمع خبرنگاران با اشاره آغاز فعالیت رسمی کاروان‏‏های راهیان نور استان از سال 1383 با اعزام یکهزار و 500 نفر به مناطق عملیاتی جنوب، اظهار کرد: این اعزام‎‎ها هرچند به دلیل مشکل کمبود زیرساخت‎‎ها تا چند سال تقریباً به همین نحو دنبال شد ولی در سال 1390 این امار به 30 هزار نفر افزایش یافت.

 

وی ادامه داد: امسال برای اعزام 25 هزار نفر از استان یزد به مناطق عملاتی دوران دفاع مقدس برنامه‏‏ریزی شده بود که تاکنون سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم در تابستان امسال به مناطق عملیاتی شما غرب و غرب و از مجموع 15 هزار نفر سهمیه دانش‌آموزی استان در فصل پاییز 12 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‎‎اند.

 

سیف الدینی کمبود اعتبارات دستگاه‎‎های مروبطه را علت اعزام نشدن 3000 نفر از این سهمیه دانش‌آموزی استان ذکر کرد و گفت: البته قرار است که این تعداد در ماه‎‎های ابتدایی سال به این مناطق اعزام شوند.

 

وی با اشاره به اعزام دو هزار دانشجوی استان به این مناطق در سال جاری، این رقم را در مقایسه با جمعیت 90 هزار نفری دانشجویان مشغول به تحصیل در استان و استقبال آنها از این اردوها ناچیز خواند و گفت: متاسفانه امکانات لازم از سوی دستگاه‏‏های استان فراهم نمی‎‎شود و سپاه الغدیر به تنهایی بضاعت لازم در این رابطه را ندارد.

 

به گفته این مقام مسئول، مابقی سهمیه 25 هزار نفری اعزام زائران استان به سرزمین‎‎های عملیاتی دفاع مقدس نیز از فردا 25 اسفندماه تا سی‎‎ام فروردین ماه انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت خانوادگی از 28 اسفندماه تا 14 فروردین ماه، اظهار کرد: خانواده‌‏‏های علاقه‌مند می‎‎توانند از طریق حوزه‎‎ها و پایگاه‎‎های بسیج محلات در این رابطه ثبت نام کنند.

 

وی همچنین با اشاره به ثبت 170 مورد سفر زائران یزدی با خودروی شخصی در قرارگاه شهید عاصی‏‏زاده در نوروز 93، خاطرنشان کرد: علاقمندان به عزیمت به این مناطق با خودورهای شخصی می‎‎توانند با مراجعه به ساختمان بسیج اقشار سپاه یزد در بلوار شهید صدوقی و کسب معرفی‎‎نامه برای دریافت خدمات از قرارگاه شهید عاصی‌زاده این مناطق سفر کنند.

 

سیف الدینی با اشاره به عزیمت یک روحانی و یک راوی به همراه هر اتوبوس‏ کاروان‌‏‏های راهیان نور، از آموزش 150 راوی در استان برای روایتگری خاطرات و ایثارگری رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس خبر داد.

 

وی همچنین از انجام برنامه‎‎های مختلف فرهنگی در جریان اعزام کاروان‎‎های راهیان نور به مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: تمام تدابیر لازم برای ایمنی حمل و نقل زائران استان صورت گرفته است.

 

مسئول راهیان نور سپاه الغدیر استان با اشاره به 6 میلیون زائر مناطق عملیاتی کشور، اظهار کرد: اهمیت و بازخورد این کار بزرگی فرهنگی به حدی بوده که روز بیستم اسفندماه به نام روز ملی راهیان نور در کشورمان نامگذاری شده است.

 

سیف‌الدینی در پایان نیز به سفر گردشگران خارجی 35 کشور جهان به مناطق عملیاتی کشورمان در دوران دفاع مقدس، اعلام کرد: مسئولان ستاد راهیان نور کشورمان در حال پیگیری برای ثبت جهانی این روز ملی هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi