شناسه خبر : 34353
پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394 , 16:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از شیخ فضل الله نوری


با حضور در مقبره شیخ فضل الله نوری صورت گرفت؛
تجلیل آیت الله صافی گلپایگانی از شهید بزرگ مشروطه مشروعه
 
خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایّام شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با حضور در مقبره آن مرحوم، به تجلیل از شخصیت ایشان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، همزمان با ایّام شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری (قدّس سره)، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با حضور در مقبره آن مرحوم، به تجلیل از شخصیت ایشان پرداخت.

حجره مقبره شهید شیخ فضل الله نوری که در این ایّام پذیرای خیل مشتاقان به همراه سخنرانی وعّاظ در بیان تاریخ بزرگ مشروطه مشروعه و نیز بیان فضائل آن مرحوم است، با حضور این مرجع عالیقدر، حال و هوای معنوی خاصی گرفت.

وی به اصرار حاضران، در این جلسه باشکوه، چند دقیقه ای را به بیان فضایل آن شخصیت بزرگ پرداخت.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه مقبره شهید شیخ فضل الله نوری، به محلّ بیان فضایل آن مرحوم تبدیل شده است، اظهار کرد: باید قدردان این شخصیت و بزرگمرد تاریخ باشیم که جلوی انحراف نهضت مشروطه ایستاد و با فدای جان خود، نشان داد که باید پایبند شرع بود و در همه حال، اسلام را ترویج کرد. 

این مرجع تقلید در ادامه، با بیان سابقه رفاقت صمیمانه والد خود با مرحوم شیخ فضل الله، افزود: مرحوم والد ما آیت الله آقای آخوند ملامحمدجواد اعلی الله مقامه، از دوستان صمیمی و همفکران شهید در نهضت مشروطه مشروعه بودند.

والد ما نقل می کردند در ایّامی که مجاهدین، تهران را گرفته بودند و مرحوم شیخ در منزل خود تحت محاصره بود، سه روز قبل از اعدام آن شهید، به منزل ایشان رفتم و از من پرسیدند: چه باید کرد؟ گفتم: امروز مشیر السّلطنة در بین راه مورد سوء قصد قرار گرفته، و او خودش را در کالسکه انداخته که سورچی وی را به منزل رسانیده و او فوراً از سفارت روس درخواست کرده که پرچم روسیه را بر سر در منزلش نصب کردند و از تعرّض مجاهدین مصون ماند. فرمودند: هنگامی که حضرت سیّدالشّهداء علیه‌السلام در روز عاشورا در مقام اتمام حجّت بر آمد، فریاد می‌کردند تا نگذارند سخنان آن حضرت شنیده شود؛ الان هم نیز وضع به همان منوال است، نمی‌‌گذارند من حرفم را بزنم.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان شجاعت و صلابت مثال زدنی آن شهید بزرگ و پایبندی ایشان به اسلام عزیز، بیان داشت: مرحوم والد ما می فرمودند که وقتی ایشان عرایض بنده را شنید، فرمود: من در نظر کفّار و اجانب از علمای طراز اوّل اسلام به شمار می‌آیم، اگر من برای حفظ جان خود پرچم کفّار را بر سر خانه‌ام بزنم، مثل این است که اسلام به کفر پناهنده شود. اگر اینها مرا بکشند، برای من آسان‌تر و گواراتر است از این که به کفّار پناهنده شوم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان، برای شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری، طلب علوّ درجات و برای حاضران در جلسه، توفیق ادامه راه آن بزرگوار را مسألت کرد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi