شناسه خبر : 37232
چهارشنبه 11 شهريور 1394 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روحیه انقلابی و غیرت مردم مانع جنگ است نه مذاکرات

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امسال ۲۰ رزمایش در نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود، افزود: متأسفانه برداشت‌هایی شده که با مذاکره و توافق سایه شوم جنگ برداشته شده، در حالی که بازدارندگی نظام و روحیه انقلابی مردم مانع جنگ شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور در نشست خبری که در محل قرارگاه ثارالله تهران برگزار شد، با بیان اینکه اکنون بحث اقتدار دفاعی نظام جمهوری اسلامی و استمرار آن مطرح است، افزود: متاسفانه یکی از برداشت‌هایی که بعد از مذاکرات می‌شود این است که ما با مذاکره و توافق سایه شوم جنگ را از سر کشور و مردم برداشتیم، این نوع برداشت‌ها حق مردم ایران، فداکاری و حماسه‌های آنان و مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی نیست.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری  با بیان اینکه دشمن اگر بتواند تعرض می‌کند، گفت: به اقرار دوست و دشمن آنچه مانع عملی شدن تهدیدات یا تحمیل جنگ دیگری بر کشور ما بوده روحیه دشمن‌ستیزی، غیرت و انقلابی مردم، برخورداری از رهبری مقتدر، هوشمند، انقلابی و حکیم و اعتماد مردم به نظام و رهبری است.
وی دیگر عوامل بازدارنده اساسی را آمادگی دفاعی نیروهای مسلح و فناوری‌های تسلیحاتی به ویژه در عرصه‌های موشکی و شناوری خواند و گفت: خودکفایی صنعت دفاعی ما که از برکات جنگ 8 ساله است عامل دیگر بازدارندگی است. امروز محور اصلی قدرت جمهوری اسلامی ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومین و مستضعفین است چرا که ایران مورد حمایت ملت‌های انقلابی است. اطراف رژیم صهیونیستی این جبهه مقاومت حضور دارد که امنیت این رژیم تأمین نخواهد شد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند زمینه را برای جنگ‌های احتمالی تسهیل کند، گفت: هیچ وقت صدور قطعنامه‌ها علیه ایران باعث نشده تا دشمن جرأت شروع حمله به خاک ایران داشته باشد و این نیز به خاطر عوامل بازدارنده ما بوده است. نگرانی بعد توافق که مقام معظم رهبری نیز آن را عنوان کردند، تصور کاهش دشمنی آمریکا است نه تهدیدات نظامی و امنیتی. نگاه ساده اندیشانه مسئولان به نگاه جدید دشمن و برنامه نفوذ او بعد از توافق موجب نگرانی است.
وی با بیان اینکه امسال ۲۰ رزمایش در نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود، افزود: رزمایش «اقتدار ثارالله» در 11 و 12 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود. سپاه برای مقابله با جنگ‌های نیابتی دشمن و حمایت از جبهه مقاومت با همه توان آماده است و این برنامه تا شکست نهایی دشمن ادامه دارد. آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند به ایران حمله کنند اما وقتی کار به حوزه کارشناسی سپرده می‌شود، می‌بینند که نظامیان آنها توان مقابله با ما را ندارند.کسی در ایران نیست که محدودیت‌های موشکی و تسلیحاتی‌ را قبول داشته باشد.
جعفری ادامه داد: باید مراقب باشیم جریانات سیاسی و یا احزابی که در سابقه‌شان با انقلاب، مردم، شعارهای انقلاب و جهت‌گیری‌های انقلاب مخالفت داشتند، خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌های جدید جا نزنند تا به نوعی مردم ما را دچار اشتباه کنند.
وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد این را القاء کند که ایران بعد از توافق به دنبال تغییر رفتار خود است، گفت: متأسفانه برخی صحبت‌ها در داخل نیز این موضوع را تقویت می‌کند. برای مثال مسئولی از اروپا به ایران می‌آید و بعد از بازگشت از ایران احساس می‌کند، ایران در مواضعش تغییر ایجاد خواهد کرد و این به خاطر صحبت‌هایی است که برخی در داخل انجام می‌دهند.
جعفری هدف فعالیت‌های سازندگی سپاه را کمک به ساختن کشور و حمایت از بخش‌های خصوصی خواند و افزود: نمونه این موضوع فاز 15 و 16 پارس جنوبی است که سپاه جایگزین یک شرکت خارجی شد و امسال نیز این فازها 100درصد به نتیجه رسیده و بخش زیادی از توان تولید گاز و منابع را به کشور اضافه کرده و این وظیفه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اگرتحریم‌ها هم برداشته شود نگاه ما باید داخلی و اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: هیچ کشوری با وابستگی اقتصادی به غرب رشد نکرده است. سپاه ظرفیت زیادی برای کمک به دولت در اقتصاد مقاومتی دارد چرا که فلسفه وجودی سپاه حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز شاهدیم در جریان اصولگرای همراه انقلاب ده‌ها جریان حزبی وجود دارد که سپاه نمی‌تواند از هیچ یک از آنها حمایت کند. سپاه هوشیارتر از این است که فریب این فضاسازی‌ها را بخورد.

به نقل ازفارس

اینستاگرام
اگر مسئولين بزرگنمايي نکنند مشکلي پيش نمي آيد؛ هر چيزي به اندازه خودش موثر است. واقعيت اين است که نظام جنگل از دنيا و حتي از ايران رخت بر نبسته است و قدرت است که حرف اول را مي زند ولي مذاکره تا جايي که برش داشته باشد خوب است لذا همه عزيزان دولتي و نظامي بدانند که مردم فهيمند و تقدم و تاخر را درک مي کنند؛ در حفظ هر کشوري قدرت نظامي در بازدارندگي از تجاوز مهمترين است البته تا با زبان بتوان ، گلوله اولي نيست. و اما سخني با دولت محترم: ضمن ارج گذاشتن به زحمات دولت در موضوع مذاکرات لطفا خود را در مذاکرات محدود نکنيد. واقعيت اين است که مردم از عملکرد داخلي دولت رضايت کامل ندارند و شما بايد در داخل هم گفتمان ملي و مذاکره ملي ، خصوصا در اين شش ماه مانده از سال " همدلي و همزباني " راه بيندازيد. اگر اين حرف دلسوزانه را قبول کنيد اين است که عملکرد دولت در داخل ضعيف است و مسئولين دولتي برخورد خوبي با مردم و بويژه با ايثارگران عزيز ندارند و اين مسئولين زحمات رييس جمهور محترم و هيات محترم دولت را بر باد مي دهد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi