شناسه خبر : 37997
شنبه 11 مهر 1394 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

متن بیانیه متحصنین رد برجام

شورای متحصنین رد برجام که متشکل از نمایندگان دانشجویان و طلاب و دیگر گروه های مردمی است بیانیه ای را منتشر کرده اند . متحصنین بعد از مدت 6 روز که به ابلاغ پیام خود در رد برجام پرداختند امروز به تحصن خود پایان دادند ...

شورای متحصنین رد برجام که متشکل از نمیندگان دانشجویان و طلاب و دیگر گروه های مردمی است بیانیه ای را منتشر کرده اند و در آن با توجه به نارسایی ها و اشتباهات موجود در سند برجام مخالفت قاطع مجلس را خواستار شده اند. همچنین همراه با تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی علمای بصیر و طلاب انقلابی قم نیز همراه با تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی در ساعت ۱۶ امروز در مسجد فیضیه آغاز خواهد شد.


تحصن رد برجام که با ۵ نفر اعضای خانواده یک طلبه انقلابی آغاز به کار کرد امروز در روز چهارم خود با بیش از سیصد نفر در حال برگزاری است، تا به حال که جمعی از دانشجویان رفسنجان و بروجرد و ... نیز به تحصن پیوسته اند، جمعی از دانشجویان شیرازی نیز در حال حرکت به سمت تهران می باشند. شورای متحصنین رد برجام که متشکل از نمیندگان دانشجویان و طلاب و دیگر گروه های مردمی است بیانیه ای را منتشر کرده اند و در آن با توجه به نارسایی ها و اشتباهات موجود در سند برجام مخالفت قاطع مجلس را خواستار شده اند.متن این بیانیه در پایان آمده است. همچنین همراه با تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی علمای بصیر و طلاب انقلابی قم نیز همراه با تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی در ساعت 16 امروز در مسجد فیضیه آغاز خواهد شد.

دانشجویان و طلاب غیرتمند اصفهانی نیز همزمان با تهران و قم ساعت 16 امروز در مسجد اعظم این شهر اعتراض خود را به وضعیت بررسی توافق بد برجام نشان خواهند داد.

بنا بر اخبار رسیده فردا نیز موج تحصن رد برجام به شهر مشهد مقدس خواهد رسید

اخبار این تجمعات نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

...
متن بیانیه شماره یک متحصنین مقابل مجلس به شرح ذیل است :
 
بسم الله الرحمن الرحیم
لَا تُلْقُوا بِایدیکمْ اِلَی التّهْلکهِ
وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً
 
ملت عزیز وسربلند ایران اسلامی!
 
مستحضرید که براساس متن سند توافق هسته‌ای موسوم به برجام با استکبار جهانی، نه تنها هیچ‌یک از خطوط قرمز نظام، مردم و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی رعایت نشده، که ملت ایران از اکثر حقوق مصرّح قانونی خود نیز محروم و علاوه بر آن زمینه لگد مال شدن استقلال، عزت، امنیت ملی و اقتدار و پیشرفت کشور نیز کاملا مهیا شده و برای مدت های نامعلوم، روز به روز سایه جنگ و تهدید علیه آب و خاک و ناموس میهن عزیز ما افزون‌تر شده است. این در حالی است که بر خلاف تعهد و تبلیغات وسیع رسانه‌ای، اساسا قرار نیست که هیچ‌کدام از تحریم‌های اصلی ظالمانه شبکه استکباری علیه ملت ایران، پس از اجرایی شدن برجام لغو شود.
 
برجام توافق نابرابری است که هیچ‌یک از خطوط قرمز مردم و رهبری معظم انقلاب در آن رعایت نشده است. داده‌ها و ستانده‌های برجام کاملا علیه نسل حاضر و اینده ملت ایران است. این سند، نابرابر، تحقیرآمیز و علیه مردم ما برگشت‌ناپذیر است. و این در حالیست که تمام ادعاهایی که به عنوان ستانده‌های ایران معرفی می شود، نسیه، ناچیز، طولانی مدت، نامتوازن و منوط به برچیدن زیر ساخت های پیشرفت ملی و اجرای تعهدات از جانب ایران و در عین حال به سرعت برگشت‌پذیر است. توافقی که شمشیر تحریم را بالای سر کشور نگه داشته و با بازکردن درب تمامی مراکز حساس نظامی و امنیتی کشور به روی دشمن، زمینه‌ی تحقیر ملت، بازرسی از تمام مراکز حساس کشور و بازجویی از دانشمندان ما را پدید می‌آورد. این کاملا شبیه تجربه‌ای است که پیشتردشمنان ملت ایران در عراق و لیبی زمینه‌ی تضعیف اقتدار ملی و سپس حمله گسترده نظامی و به خاک و خون کشیدن ملت‌ها و غارت منابع و براندازی حکومت ها را فراهم آورده است.
 
برجام گام بلند نفوذ دشمنی است که پس از انقلاب اسلامی سیلی محکمی از ملت ایران متحمل شد اما با عناوین مختلف درصدد است تا با استفاده از این پنجره، مسیر سلطه‌گری و تجاوز خود به ایران عزیز را هموار سازد.
 
این همه در حالی است که در حاشیه‌ی این مذاکرات نیز تجربه استفاده دشمن از پنجره مذاکرات و سپس برجام، به خوبی طمع دشمن برای نفوذ را عیان ساخت. مع الاسف در این راه، با اقدامات سخیف ، نا به جا و غلطی همچون پیاده روی نمادین ، گفتگوهای تلفنی و دست دادن‌های خلاف عزت ملی با نمایندگان و روسای شبکه استثماری علیه ملت‌ها، قبح‌شکنی از آرمان اصلی انقلاب اسلامی در نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری نیز صورت گرفت. که این، خود نشان دهنده در نوردیدن ارزش های ملت ایران و گسترش دامنه نفوذ قدرت های زورگوی بین المللی است. چه آنکه این اقدامات علاوه بر این باعث متهم شدن ملت ایران به تذبذب در میان ملت‌های مستضعف و دلسردی آنان از ادامه روند مقاومت علیه مستکبرین را فراهم و پیشتازی همیشگی انقلاب اسلامی در جهان مستضعفین را متزلزل ساخت.
 
برجام در یک کلام دروازه‌ی نفوذ و مصداق قطعی و عینی آن است که نه تنها پیشرفت کشور را متوقف کرده و ما را به دریوزگی بیگانگان برای تأمین نیازهای اولیه‌مان می‌کشد، بلکه زمینه‌ی اعمال سلطه‌ی آن‌ها، دخالت‌شان در امور داخلی ما، در خطر قرار دادن امنیت کشور و پیدایش زمینه‌ی جاسوسی و در نهایت از بین بردن توان بازدارندگی و مهیا شدن زمینه حمله به کشور است
 
بر این اساس است که جمعی از فرزندان ملت ایران به تأسی از فرامین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر روشنگری عمومی و منتقل ساختن دغدغه‌ها و نگرانی‌ها به برخی از مسئولانی که نسبت به این حقایق غافل‌اند در اقدامی انقلابی و مستحکم، به تحصن در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی دست زده و تا تحقق مطالبات رهبری و مردم، بر خواسته خود پای فشاری خواهد نمود.
 
ما طلاب و دانشجویان و جانبازان و خانواده شهدا و اقشار مختلف متحصن اعلام میداریم که مطالبه قاطع، حتمی و خدشه ناپذیر ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عمل به وظیفه نمایندگی و لبیک به مطالبه مردم و رد قاطع برجام براساس اصول متعدد قانون اساسی ، اصول سه گانه سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت و نیز خطوط قرمز صریح رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است.
 
بدیهی است تصویب طرح‌ها یا تبصره‌هایی که تنها در ظاهر به عنوان رعایت خطوط قرمز مطرح شده اما در بطن آن چیزی جز بازگذاردن دست تعدی و تجاوز به حقوق ملت ایران را فراهم نمی‌آورد نمی تواند پاسخگوی مطالبه ملت ایران و متحصنین باشد.

 

خبرگزاری دانشجو

اینستاگرام
متحصنین برجام چندنفر بودند؟ یک مجوزی هم بدهند تا موافقین برجام تجمع کنند تا تفاوت خوب احساس بشود
افرین برچهل درصد کلا صد نفرند بدون مجوز وغیر قانونی که ناجا ووزارت کشور تجمعشان را غیر قانونی دانسته اند
خب اینا مجوز نمیخوان همه کاره اینا هستند ککدوم خانواده شهید جانباز رزمنگان/!!! یکی نیست بگه بابا قافیه رو باختیتد نزدیک هشت سال شما مذاکره کردید نتیجه چی بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...

آفرین به خودم که از حقوق ماهیان 1700000 تومان بنیاد محروم هستم .

جانباز 5 % فقیر و مظلوم .

...

توصیه «آیت‌الله مکارم» به مجلس درباره برجام
کشور ما یک جزیره امن و امان است که در وسط یک دریای طوفانی واقع شده است، تمام اطراف ما را طوفان‌های ناامنی فرا گرفته، کاری نکنیم که با اختلافات داخلی این جزیره امن را ناامن کنیم.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در توصیه‌ای، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست مساله برجام را بیش از این معطل نکنند و با فکر و تدبیر و تفسیر صحیح به دنبال رفع نقاط ضعف آن باشند.
به گزارش عصرایران به نقل از رسا، متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تحیت؛ در این ایام، نامه‌های زیادی از سوی مردم به دفتر ما می‌رسد و تلفن‌های زیادی داریم که می‌گویند به نمایندگان محترم مجلس توصیه کنید مسأله برجام را بیش از این معطل نکنند، آن را تمام کنند، مردم بسیار نگرانند، سزاوار است این عزیزان در فکر برنامه‌های مهم بعدی باشند، ممکن است در برجام بعضی نقاط ضعف باشد که جمعی از عزیزان نسبت به آن نگرانند، باید به فکر تدبیر و تفسیر صحیح آن باشند.
اینجانب علاوه بر تأیید درخواست‌های آنها اضافه می‌کنم، کشور ما یک جزیره امن و امان است که در وسط یک دریای طوفانی واقع شده است، تمام اطراف ما را طوفان‌های ناامنی فرا گرفته، کاری نکنیم که با اختلافات داخلی این جزیره امن را ناامن کنیم، ببینیم در سوریه و عراق و یمن و حتی در افغانستان چه می‌گذرد.
خدا نکند مصالح عمومی کشور فدای منافع جناحی شود. مطلعین می‌گویند هر روز که با شک و تردید سپری می‌شود مبالغ هنگفتی ضرر به کشور وارد می‌گردد.
ما مشکلات اقتصادی فراوان و مشکلات سیاسی و فرهنگی زیادی داریم که اگر به آن نپردازیم و با همدلی بیشتر بر این مشکلات پیروز نشویم آینده نگران‌کننده است.
من برای موفقیت و سربلندی همه شما در حل مشکلات مردم و کشور از صمیم دل دعا می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته»

اینها بیخود می کنند که ازجانب ملت ایران یا دانشجویان وجانبازان ودیگر اقشار حرف می زنند برجام خواسته 95درصد مردم ایران ومقام معطم رهبری است اگر شما واقعا به رای مردم احترام می گذارید بدانید که درایران اسلامی مخالفان برجام بیش از5 هزارنفر نیستند حالا اینها شدند نماینده طلاب وجانبازان ودانشجویان ایران
باسلام چراین اقایان که این روزهاجلوی مجلس تحصن کرده اندحداقل یکبارهم بخاطراختلاس هاومعوقات بانکی وزمین خواری وجنگل خواری وکوه خاری وبیکاری جوانان واعتیادوانواع موادمخدرتحصن می کردنندیااصلاچراازمسولین نمی خواهندکه ازکجااین اموالهارااورده اندبمرسندشایدهم ازجای اب می خورداین اقایان حامیان افرادسودجوازتحریم هاهستنداگردرکشورماهرمسولی درجایگاه خودش باشدوهرمتخصصی درواروپست خودش باشداوضاع کشورخیلی عالی میشودمن که ازبرجام وانرژی هسته ای ووووووسیاست غره اطلاع ندارم بایدگوش به فرمان رهبری باشم تاایشان دستوربدهندحداقل دیگرخوراک رادیو ورسانه بیگانگان ودشمنان نمی شوم اری اعتراض کردن خوب وحق قانونی هرایرانی هست ولی ایکاش درهمه امورات ماهابیداربودیم حداقل این عزیزان سری به میدان شوش که کمی پایینترازبهارستان هست بزنندتادختران وپسران جوان معتادراببینندتابلکه به فکرمشکلات اصلی کشوربشوندقرارنیست هرقانونی به مشام من خوش نیامدفوری تجمع کنم بایدازراه قانون واردشدنبایدباعث ترافیک وضایع شدن وقت دیگران شدبهرحال بایدمسولین درمجلس ودولت قانون رااجراکنندنبایدبعلت اینکه من فرضابه یکی ازاقایان وصل هستم یانسبت دارم دراجرای قانون کوتاه بیایم بایدقبول کنندکه به خون شهداخیانت می شودچندسال دیگه سا
...موافقت مجلس محترم با اجرای برجام توسط دولت محترم .

بقیه موارد قصیده است .

برجام دستور است و قابل تفسیر امام و اگر نیست .

...

بر اساس این طرح به دولت اجازه داده می شود تا در چارچوب نظام و منافع ملی مذاکرات هسته ای را بطوری دنبال کند که هم حقوق هسته ای ایران حفظ شود و هم تحریمها لغو گردد.
...


فرماندار تهران روز جمعه «تحصن» در مقابل مجلس را «غیر قانونی» خواند و نیروی انتظامی نیز دیشب به این افراد نسبت به برخورد قانونی در صورت عدم ترک محل هشدار داد.

این تحصن از روز دوشنبه ششم مهرماه در مقابل مجلس با عنوان «غیرت، رد برجام» در اعتراض به توافق اتمی وین آغاز و وب سایتی به نام «سایت مرجع جامع حراست از دستاوردهای هسته‌ای» برای پوشش اخبار آن ایجاد شده است.

، تعداد افرادی که در این تحصن شرکت کرده اند، از صد نفر تجاوز نمی کند.

در حالیکه تحصن در مقابل مجلس از سوی نهادهای مربوطه غیرقانونی توصیف شده، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این اجتماع حضور پیدا کرده و در آن علیه توافق هسته ای سخنرانی کرده اند.

به گفته ی یکی از متحصنان، تاکنون حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده، جواد کریمی قدوسی، عبدالرضا مصری و حسن کامران در جمع تحصن کنندگان حاضر شده و سخنرانی، یا با آنان گفت‌و‌گو کرده‌اند.

این افراد که در مقابل مجلس چادر زده اند، بنرهایی علیه توافق هسته ای و دولت نصب کرده اند.

«برجام اسب تروای امریکاست»، «به موج غیرت بپیوندید»، «دانشمندان را به دست امریکایی ها نمی دهیم»، « نه به قراداد استعماری»، «اگر قرار است تحریم ها برداشته نشود توافق برای چه؟» و «وزارت خارجه! پاسپورت ما عزت دار شد؟» از جمله شعارهایی است که بر روی بنرها نقش بسته است.

این افراد همچنین گروهی در تلگرام راه اندزای کرده و آدرس آن را در خیابان های اطراف مجلس نصب کرده اند. ما گرفتار انواع مشکلات سیاسی اقتصادی ومنطقه ای هستیم ایا مگر این توافق وکذاکره با اجازه رهبری نبوده اگر هم مواردی از قول اقایان دلواپس جای اشکال است باید اردوکشی خیابانی کرد اگر موافقان این تجمع را میکردند شما با باتوم ازانها پذیرایی نمیکردید این معنی همدلی وهمزبانی است که حتی شما به حرف رهبر انقلاب هم توجه ندارید که میگویند برجام باید از مجرای قانونی برسی شود اخر همه چیز باید منافع جناح شما را تضمین کند ما اینهمه شهید دادیم اینهمه رزمنده وایثارگر که حرف حرف چند نفر وحرف یک جناح باشد از فاش عزیز متشکریم که با سعه صدر همه نظرها را منتشر میکند

...

برجام دستور است و قابل تفسیر اما و اگر نیست .

تصحیح شد .

بپذیرید .

مجبورید .

...

...
متن کامل گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام .

تسنیم

و موافت با اجرای برجام .

و پند و اندرز عوامانه و غیر اجرایی .
سلام ، موضوع برجام صددرصد تخصصی در زمینه های مختلف میباشد و نیازمند اظهار نظر متخصصان در علوم گوناگون است. هرگونه هشدار و بیدار باش نیز از سوی دلسوزان نظام ارائه شده است. آنچه مردم را بحق نگران کرده سستی مسئولان دولت و شیطنت طرف مقابل است که از ابتدای انقلاب هزاران ایرانی و مسلمان را به خاک و خون کشیدند و هنوز در کشورهای اسلامی به سختی دشمنی میکنند لذا میبایست مردم شریف به تشخیص و پیش بینی مقام معظم رهبری اعتماد کنند زیرا رهبری ایشان فصل الخطاب است و اطمینان داریم اگر رخنه ای وجود داشته باشد قبل از تایید برجام اقدام خواهد شد.
متاسفانه بعضی ها میخوان از اب گل الود ماهی بگیرن هیچ چیز مهمتراز رفاه مردم و بالا رفتن سطح زندگیشون نیست تحریم ها فقط بدبختی بیچارگی پایین اوردن قدرت خرید خانواده های کم درامد عقب افتادگی کشور عزیز ایران فقرکاهش بیکاری بدلیل نبود سرمایه گذاری نبود اجناس باکیفیت و گرانی بیش از حد . این سوال رو از خودتون بپرسین به چه دلیل ایران تحریم شده ؟؟؟ ایا دلیلش همین حرفایی هست که بعضی ها برای گمراهی افکار ملت ایران میزنن ؟ لطفا این مسولین اگه کمکی به حال مردم بیچاره نمیکنین و به قول دوستمون چرا شما بقیه مسایل رو نمیبینین و در موردش حرف نمیزنین ؟ انرژی هسته ای یکی از مشلاک بیشماره کشور ماست چرا در مورد فقر نمیاین اضهارنظر قاطعانه کنین ؟؟؟چه مقدار بیکار و چند نفر با حقوق زیر خط فقر وجود دارن ؟؟؟؟ چرا به این سوالات جواب نمیدین ؟ چرا سن ازدواج جوانان بالا رفته ؟؟چرا شرایط اقتصادی رو فراهم نمیکنین جوانان بتونن ازدواج کنن و در چند سال اینده کشوری پیر نداشته باشیم. و خیلی چیزهای دیگه که باید بهش فکر کنین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi