شناسه خبر : 38082
سه شنبه 14 مهر 1394 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق ایثارگران جای گذشت ندارد

نماینده جانباز مردم تهران و عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی: قانون برنامه پنجم درباره ایثارگران در بخش‌های مختلف یا اجرایی نشده و یا ناقص اجرایی شده است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه حقوق مردم و ایثارگران جای گذشت ندارد، گفت: اعطای تسهیلات به ایثارگران به منزله تامین مسکن نیست و اینگونه طرح‌ها فقط برای مسئولان آمارسازی می‌کند.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه)‌پارلمان طی سخنانی به عنوان دومین موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: قانون برنامه پنجم درباره ایثارگران در بخش‌های مختلف یا اجرایی نشده و یا ناقص اجرایی شده است.

وی افزود: آقای وزیر راه پیش از این گفته بود که «پیگیری مشکلات ایثارگران در حوزه تأمین مسکن را فراتر از قانون وظیفه خودم می‌دانم و در صدر تمام اولویت‌های تأمین مسکن، موضوع تأمین مسکن ایثارگران را مدنظر قرار خواهم داد و خودم شخصاً به موضوع مسکن ایثارگران رسیدگی می‌کنم»، با وجود این اظهارات آقای وزیر، مشکل مسکن ایثارگران تاکنون حل نشده است.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اعطای تسهیلات به منزله تأمین مسکن محسوب نمی‌شود، اینگونه طرح‌ها فقط برای مسئولان وزارتخانه‌ها آمارسازی می‌کند و برای ایثارگران مسکنی تأمین نمی‌کند و حکم برنامه پنجم ابتر باقی می‌ماند.

رحماندوست با بیان اینکه ما برای حل مشکل ایثارگران امروز مجبور شدیم مشکلات آنان را از طریق استیضاح پیگیری کنیم، تأکید کرد: در این استیضاح هیچ شائبه سیاسی وجود ندارد و ما به دنبال حل مشکلات مردم و ایثارگران هستیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب استخدامی ایثارگران و فرزندان آنها، گفت:‌ ایثارگران برای استخدام با مشکلات جدی روبرو هستند، چرا فرزندان شهدا هنوز در شرکت‌های تابعه وزارت راه استخدام نشده‌اند؟ چرا شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی قانون استخدام ایثارگران را عملی نمی‌کند؟

نماینده تهران در مجلس در ادامه سخنانش با اشاره به قانون تخفیف 50 درصدی بلیط هواپیما برای جانبازان، ایثارگران و آزادگان، گفت: طبق قانون جانبازان بالای 25 درصد و آزادگان و ایثارگران در صورت مسافرت‌های داخلی با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت 50 درصد هزینه بلیط هواپیما معافند ولی این قانون اجرایی نمی‌شود.

رحماندوست با انتقاد از عدم مناسب‌سازی معابر عمومی برای حرکت ویلچر گفت: آقای وزیر سالی یک روز روی ویلچر بنشینید تا شرایط نامناسب مسیرها را برای جانبازان درک کنید، امروز مقوله مناسب‌سازی معابر برای حرکت ویلچر سال‌هاست نه تنها در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، بلکه در کشورهای دست چندم هم حل شده است، اما در ایران هنوز این موضوع با مشکل مواجه است، در ایستگاه‌های راه‌آهن حرکت ویلچر با مشکلات جدی مواجه است.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرده ایثارگران و یا جانبازان برای سفر با هواپیماهای این شرکت باید نفری 40 هزار تومان بپردازند تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده استیضاح را امضا نکرده بودم، اما به دلیل خلف وعده‌های آقای وزیر، مجبور به امضای این استیضاح شدم، وزیری که مسئله به این کوچکی را نتواند حل کند، توانمند نیست،‌ حقوق مردم و ایثارگران جای گذشت ندارد لذا استیضاح وزیر راه را امضا کردم.

نقل از فارس

اینستاگرام
سلام جانباز دلاور اجرکم عندالله
وقتي نماينده اي بدون بوي سياسي و با نظر کارشناسي وزيري را استيضاح کند واقعا موثر است؛ ما هم پشتيبان چنين نمايندگاني هستيم.
استاد عزیز سلام ما که حرف مان به جایی نمی رسد . من جانباز اعصاب روان وشیمیایی که دکتری با انصاف با مدارک بسیار زیاد و بستری در بیمارستانها حتی نگاه نکردند و همان در صد را لحاظ نمودند این مشکل یک طرف خواستیم خودمان را سرگرم و با درس خواندن کمی مشکلات خود را حل کنیم در دانشگاه ازاد ارشد قبول شدیم گفتند شما باید شهریه بدهید فقط برای جانبازان در صد به بالا کفتیم انشا اله خیره نشسته بودیم فکرمیکردیم و انصراف دادیم دیدم فرزند جانباز در صد رایگان ثبت نام نمود اینجا دلم گرفت گریه کردم کفتم حق ما این است درست از که به لحاظ درصد به ما ظلم شد حداقل اجرای قانون و مصوبه مجلس تحصیل یک مقطع رایگان برای ما لحاظ می شد . با استعفا و با درد بسیار زیاد از ادامه تحصیل منصرف شدم چون واقعا برایمان مقدور نبوده است خواهشن از حق ما دفاع کنید فردا ی قیامت همه مسئولند . با تشکر
با سلام ودرود بر پيروان ولايت ما ايثارگران آموزش و پرورش چه گناهي كرديم كه ماده 51قانون جامع در مورد ما اجرا نمي كنند.
چرا کسی مشکلات ایثارگران آموزش و پرورش را پیگیری نمی کند
خواهش می کنیم آقایان نماینده یه فکری برا آ. پ بکنید
بهتر نیست از طریق 20:30 اقدام کنیم. تا رسانه ای نشود دولت و آموزش و پروررش تکان نمی خورند.
آقای بطحایی مانع اصلی اجراست
من موافقم ولی ایثارگران آموزش و پرورش یه هماهنگی داشته باشیم و در یک میسر درست هدایت و رهبری شویم تا هم بهدف برسیم واز همه مهمتر مورد سوء استفاده قرار نگیریم.
بنابر گفته اقاي رحماندوست 4 سال پيش قرار بود همه جانبازان اعصاب و روان و شيمايي زير 25% معادل 25% شناخته شوند . قرار بود تعيين درصد جانبازي به ارتش واگذار شود . قرار بود ......
و با چه خيال خوشي براي نوشتن نام ايشان در صف انتخابات ايستاديم .
سلام ، هر گونه بهانه اعم از بار مالی و فقدان اعتبار مسقط حق مسلم ایثارگران نیست و طبق رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 394/89 مورخ 29/9/89 حقوق قانونی ایثارگران مظلوم و محروم تا قیامت بر گردن مسئولین حکومت اسلامی باقی خواهند ماند. ایثارگران محترم نیز ضمن پشتیبانی از نمایندگان محترم مجلس برای اجرا شدن قوانین و مصوبات مجلس بخصوص قانون برنامه پنجم و بالاخص تاکیدات و اوامر رهبر معظم معظم انقلاب که فصل الخطاب است صددرصد حمایت میکنیم. اعتراضات گسترده ایثارگران محترم از عملکرد دولت و قولهای عمل نشده رییس جمهور همچنین توهین از تریبون رسمی کشور نسبت به تحصن طلاب و ایثارگران بهیچوجه قابل گذشت نیست لذا از قوه قضاییه تقاضا داریم بدون هرگونه ملاحظات سیاسی و رفاقت جناحی نسبت به وظایف شرعی و قانونی اقدام نمایند و از اقدامات سلیقه ای و گزینشی خودداری نمایند تا باور کنیم علیرغم کشورهای غربی و عملکرد قضات نجسها و کافران ، تمام افراد اجتماع در برابر قانون و شرع مقدس اسلام در ایران اسلامی یکسان هستند.
با سلام و احترام
بد نیست آقایان به جانبازان زیر 25 درصد هم نیم نگاهی داشته باشند.
بهتر است لایحه خدمات رسانی به ایثارگران را در رابطه با جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان بازنگری نمایند.
متاسفانه منشا درد و رنج جانبازان زیر 25 بی کفایتی نمایندگان مجلس بخصوص اعضای کمسیون اجتماعی هستش....
سلام بر جانباز دلاور جناب آقاي دكتر مجتبي رحمان دوست عزيز كه حامي ايثارگران در مجلس شوراي اسلامي مي باشد.
دوستی که میفرماییدجانبازی کفاشی میکند .چکارکندخرج کران است منهم توکرمانشاه بااینکه پایم قطع است واعصاب وروانم دوفرزند معلول دارم وخودم یکی این۳هرسه نیازبه مصرف دارو ودرمانداریم مجبورم فلافل بفروشم یک هفته پیش چرخ فلافلم شهرداری برده پس نمیدهد حال بیکارم........البته دوستان من روزانه۳۳قرص اعصاب مصرف دارم بگفته پزشکان متخصص بعلت مصرف بیش از حد داروی مخدر من این بچه ها معلول شده اندکه هیچ کسی به بفکرمانیست چه عذابی میکشیم توخانه.....ودوستان اکثرجانبازان اعصاب وروان که مصرف دارو مخدرومسکنهای قوی مصرف کرده اند.یک یا۲ فرزند معلول دارند
سلام برشهیدان وایثارکران ورزمنده گان من نمی دانم نمایندکان مجلس چه فکرمی کنندتمام مشگلات جامع ایثارکران مخصوصا جانبازان زیر25درصدی من دراورده که فلترمرک تدریجی ایثارگران است برعده مجلس وکوتاهی نماینده کان است ازدوست همرزم انتظار می رود درانتخابات پیش روازنمایندکانی که حق جانبازان زیر25 درصدرا پایمال کرده اند وهیچ دفاعی نمی شود رای ندهندوبه کسی رای بدهند واقعا ازحقوق ایثارگران درمجلس دفاع کندوصدای این قشراسیب پذیررابهگوش مسو لان برساند وتاکیدداشته باشد که هشت سال جنکیدیم فعلا دیکران بهره برداری می کنند.والسلام
سلام این دولت بنا ندارند قانون ایثارگران را اجرا کند وآموزش وپرورش هم درتضیع حقوق ایثارگران پیشقدم است وبه دروغ همیشه ازاایثارگران صحبت می کنند قانون خدمات رسانی به ایثارگران دردولت تدبیر وامید تعطیله درحالیکه خلاف شعارشان ایثارگران را ناامید کرده اند
چرا موضوع استیضاح بنیاد شهید بی نتیجه ماند ؟
چرا قوانین زیر 25 درصدها اجرایی نشده و شماها هم پیگیری نمیکنید؟
جانبازان اعصاب و روان زیر 25 درصد اصلا با این قوانین دیده نشده اند و حدود سی ساله که حقشان ضایع شده و متولیشان مخالف سرسخت شان است خصوصا خانواده انها باید بطور خاص مد نظر قرار بگیرند .
خداوکیلی ما جانبازان زیر 25 درصد از هیچکدام نماینده ها راضی نیستیم و حلال نمیکنیم چون نمایندگان ایثارگر مجلس هیچکدامشان زیر25 درصد نیستند بنابراین بفکر ما هم نبوده اند .
درست این اقا ایثار گرهستند.ول چون انتخابات نزدیک است داره ازماهزینه میکند.تا حال کجابودند
سلام دکتر به فکر جانبازان زیر درصد هم باشید . یعنی ما کمتر از فرزند جانباز درصد هستیم که نمی توانیم از یک دوره تحصیل رایگان استفاده کنیم . من جانباز اعصاب و روان و شیمیایی هستم حق ما در صد نیست به داد ما برسید دکتر اول خدا بعد شما
فرزند شهید از یزد بنده با 40 سال سن ودو فرزند هنوز مستاجرم بنیاد میکه برو خونه بخر وقولنامه بیار 4یا5ماه دیگه نوبتت میشه به نظر شما کدوم فروشندهای به من چک 5یا6 ماه خونه میفروشه واگه من پول داشتم چه احتیاجی به وام دارم تو رو به خدا این مشکل منو حل کنید بخدا مشکل مسکن من خیلی حاده تو را به خدا کمک کنید اقای دکتر به جان بچه هات کمک کن
باز نزدیک انتخابات هست و از این فیلم و سکانس ها زیاد داریم، ضمن احترامی که برای جناب رحمان دوست دارم: گفتا ز که نالیم، که از ماست که بر ماست،
اگر هیچ وزارتخانه به این قوانین که شما می فرمایید عمل نمی کند مقصر کیست؟ چه نهادی باید پیگیری نماید؟ خود بنیاد به مصوبات عمل می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قابل توجه ایثارگران آموزش و پرروش: لطفاً به این شماره پیامک زده و دلیل اجرا نشدن ماده 51 ایثارگری در آموزش و پرورش را اطلاع دهید.شاید با این کار مسؤلین آ.پ از خواب بیدار شوند!!!!!!!
شبکه بیست و سی: ۳۰۰۰۲۰۳۰
مجلس: ۳۰۰۰۰۲۹۰
مجله خبری شبکه ۱: ۱۰۰۰۰۱۹۱۵
شبکه خبر: ۱۰۰۰۶۰۱
بخش نیمروزی رادیو ایران: ۳۰۰۰۰۶۱۱
سلام بر ایثارگران مظلوم واقع شده
من به همه ی این شماره ها پیامک مورد نظر را فرستادم شماهم بفرستین از هیچی بهتره
خداوند مسؤلینی را که حق ایثارگران را نمی دهند و بی تفاوت هستند را خانه خراب کند الهی آمین ................از جمله مسؤلین بی تدبیر و بی لیاقت و مفت خور آموزش و پرورش
بس چرا بعد از سی سال هنوز جانبازان کارافتاده تبصره 6 از کمترین حقوق انسانی محروم هستند وچرا آنهای که دم از حقوق بشر میزنند درمقابل این جنایات ساکت هستند مگر جانبازان برای دولت کار کردند اشتباه کردند
اگر قرار باشد بیماری اعصاب روان را به جانیازی ارتباط بدهند همه ملت ایران الان حداقل جانباز بالای 25 درصدهستند
جناب آقای دکتر الان حتی کمیته امداد وبهزیستی شهریه دانشجویان رایگان کردند ولی دانشجویان پزشکی پردیس یاید بیشتر مبلغ از جیب بدهند چطور یک جانباز کارافتاده قادر است این مبلغ هنگفت از جیب بدهد
ضمن عرض خدا قوت خدمت زحمتکشان سایت فاش نیوز و همچنین جناب رحماندوست و سایر نمایندگان ایثارگر بع عرض میرساند..حدود110نفز از فرزندان شهید و جانباز بالای25%راه آهن جمهوری اسلامی ایران(زیر مجموعه وزرات راه) مدت دوسال است با توجه به اینکه همه مراحل استخدام را از جمله(گزینش مصاحبه تحقیقات محلی ایجاد ردیف سازمانی سوزنبانی)را طی نموده اند ولی با مخالف شدید مدیرعامل راه آهن جناب آقای دکتر پور سید آقایی مواجه شده اند وحتی در درخواست کتبی که از طرف این عزیزان به مدیرعامل محترم مبنی بر استخدام در شرکتهای پیمانکاری طرف قرار داد راه آهن از جمله شرکتهای خدماتی را نیز رد نمودند که مستندات و جوابیه موجود میباشد که دادرسی توسط اینجانب قبلا به سمع تعدادی از نمایندگان محترم رسیده است.امیدوارم با فرصت دوباره ای که مجلس محترم به جناب اقای آخوندی داداه اند مسائل و مشکلات جانبازان را در راس امور قرار دهند...
نزدیک انتخابات حرفهای قشنگی میزنند...سی سال است بازماندگان جنگ وشهدا روزگار راباسخترین شرایط سپری میکنند،تاحالاکجابودید...هروقت منافع تان درخطراست یادی ازاین عزیزان میکنید...فقط یکساعت تفکرکنید که طی این سی سال آیا برای یکبار بعدجنگ به سراغ این قشر جانبرکف رفتید...
طی این سی سال که وزیران استیضاح میشوند فقط بخاطر منافع نماینده ها میباشد که به خواسته های خودشان برسند...امثال ایثارگران بهانه برای رسیدن به هدفشان.طی این سه دهه هنوز رزمندگان عزیز بیمه نشدند تاچه رسد به کارهای دیگر وعملکردشان. اینقدر در حق بازماندگان جنگ وشهدا ظلم کرده اند که نمیشود عنوان کرد...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi