شناسه خبر : 39919
سه شنبه 17 آذر 1394 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهپیمایی اربعین در آمریکا و انگلیس

مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) با حضور هزاران تن از شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در لندن و واشنگتن برگزار شد.

شیعیان لندن براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم عزاداری و راهپیمایی اربعین را در اولین یکشنبه بعد از اربعین، برگزار می‌کنند، امسال عاشقان اباعبدالله الحسین(ع )از ملیت‌های مختلف همانند سال‌های گذشته پس از تجمع در میدان «ماربل آرچ» در نزدیکی «هاید پارک» لندن، در خیابان‌های مرکزی پایتخت انگلیس راهپیمایی و عزاداری کردند. در لندن، به یاد پیام‌آور کربلا حضرت زینب سلام‌الله علیها هزاران زن شیعه از کشورهای مختلف جلودار این مراسم بودند.
هیئت‌های عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) در حالی که لباس سیاه به تن کرده بودند و پرچم‌های سبز و سیاه و علم و کتل‌های سنتی مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با خود حمل می‌کردند، در پایتخت انگلیس «ندای الله اکبر»، «یاحسین»، «یا ابوالفضل»، «یا شهید» و «هیهات منّا الذّله» سردادند.
در جریان تجمع سوگواران حسینی در میدان «ماربل آرچ»، سخنرانان درباره اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) و نیز ابعاد مختلف دین اسلام سخن گفتند. همچنین در آیین عزاداری امام حسین علیه‌السلام در لندن، عزاداران حسینی دست نوشته‌هایی علیه گروه تروریستی داعش حمل می‌کردند. سوگواران همچنین پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «آری به عدالت» نه به ظلم»، «حسین الگوی همه در هر سنی است.» شیعیان آمریکا نیز در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا به مدت چند ساعت برای امام حسین(ع) عزاداری کردند و در نهایت نیز آن را به تجمعی در مخالفت با اقدامات تروریستی تبدیل نمودند.
‌عزاداران سیاه‌پوش، عمدتا از منطقه واشنگتن دی سی بودند. عزاداران در حالی که پرچم‌هایی در دست داشتند که نام امام حسین(ع) روی آنها نوشته شده بود و سینه‌زنی می‌کردند ، به طرف کاخ سفید راهپیمایی کردند.
مسلمانان که زنان محجبه و کودکان خردسال نیز در میان آنها دیده می‌شدند ، پلاکاردهایی در محکومیت تروریسم و داعش حمل می‌کردند. افراد شرکت‌کننده در این راهپیمایی، بین عابران نسکافه و پیراشکی توزیع می‌کردند تا با آنها ارتباط کلامی برقرار کنند.. بسیاری از پلاکاردها، دیدگاه‌های شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را نشان می‌داد، اینکه شیعیان، قربانیان داعش و به ویژه وهابیون هستند که بیشتر در عربستان حضور دارند.
گفتنی است راهپیمایی امسال اربعین حسینی درعراق بی‌سابقه بود. علاوه بر عراق در برخی کشورها مثل نیجریه نیز امسال راهپیمایی بسیار باشکوهی به عشق امام حسین(ع) برپا شد که جهانیان را به حیرت واداشت. برپایی این راهپیمایی در انگلیس و آمریکا نیز در نوع خود کم‌نظیر است.

به نقل ازکیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi