شناسه خبر : 42368
دوشنبه 19 بهمن 1394 , 08:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در صد و پنجاهمین شماره همشهری پایداری می‌خوانید؛

دوربین‌هایی که انقلاب را روایت کرد

شماره جدید ماهنامه همشهری پایداری(دی و بهمن) با گفتگوهای جذاب و خواندنی از عکاسان ایرانی و خارجی انقلاب اسلامی و نیز پرونده‌هایی درباره عملیات والفجر8 و فیلم های حوزه سینمای پایداری در جشنواره فیلم فجر به چاپ رسید.

شماره جدید ماهنامه همشهری پایداری(دی و بهمن) با گفتگوهای جذاب و خواندنی از عکاسان ایرانی و خارجی انقلاب اسلامی و نیز پرونده‌هایی درباره عملیات والفجر8 و فیلم های حوزه سینمای پایداری در جشنواره فیلم فجر به چاپ رسید.

تیتر پرونده‌‌ی ویژه‌ این شماره‌ی هشمهری پایداری «لحظه‌های انقلاب»،‌ مربوط است به پرونده‌ای درخصوص بررسی عکس‌های تاریخی و ماندگار عکاسان ایرانی و خارجی از انقلاب اسلامی که در آن گفت‌وگوی خواندنی با میشل ستبون عکاس فرانسوی، خاطرات دیوید بارنت عکاس آمریکایی و گفت‌وگو با حسین شرکت به ثبت رساننده نزدیک‌ترین قاب تصویری از لحظه تاریخی ورود امام به ایران و ماجراهایی خواندنی از زبان دیگر عکاسان صاحب نام انقلاب ‌اسلامی، منتشر شده است.

در پرونده‌ی جغرافیای پایداری نیز گفت‌وگویی خواندنی با دکتر یعقوب توکلی، نویسنده کتاب «حقیقتِ سمیر» و مصاحبه‌ای منتشر نشده‌ای از «سمیر قنطار» به چشم می‌خورد.

«پرده‌نشین‌ها»، تیتر پرونده‌ی سینمای‌پایداری است که در آن درباره‌ی اکران فیلم‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جشنواره‌ی فیلم فجر، سخن گفته شده‌است. بررسی فیلم‌های حوزه پایداری از جمله «بادیگارد»، «دلبری»، «ایستاده درغبار»، «نفس»، «سیانور» و «امکان مینا»، گفت‌وگو با جلالی‌اشکذری، کاگردان فیلم «دلبری» در این پرونده برای خوانندگان تدارک دیده شده‌ است.

در پرونده‌ی «نبرد‌ ماندگار» که به بررسی دقیق عملیات افتخارآفرین والفجر8 می‌پردازد نیز گفت‌وگو با سردار‌غلامپور در خصوص روزهای منتهی به شروع عملیات، بررسی عملکرد جهادگران‌سازندگی، اینفوگرافی بررسی عملیات والفجر8، نقش توپخانه، نیروی‌هوایی، هوانیروز و پدافند‌هوایی، روایت فرمانده‌هان عراقی از والفجر8 و معرفی کتابهای پیرامون این عملیات، بخشی از این پرونده به شمار می‌آیند.

پرونده‌ی جنگ‌افزار شماره 150همشهری‌پایداری،‌ آنچه که از پهبادها و حاشیه‌های خواندنی آن می‌‌خواهید، پیش‌روی شما قرار داده است. بررسی تاریخچه‌ی بکارگیری پهباد در ایران، مروری بر پهبادهای رژیم بعث در جنگ تحمیلی، بررسی چگونگی به دام انداختن پهبادهای آمریکایی در ایران و پهباد در عرصه سینما دیگر مطالب این پرونده‌ است.

ماهنامه همشهری‌پایداری در دی و بهمن94،‌ با آثار و گفتاری از یعقوب زهدی، عباس ملکی، دیوید بارنت، یعقوب توکلی، حمیدرضا شکارسری، جلال دهقانی اشکذری، حسین شرکت و سمیر قنطار در 148 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه گردیده است.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi