شناسه خبر : 43851
جمعه 06 فروردين 1395 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات یک مدافع خرمشهر

خاطرات رزمنده ای که در بدنش ۵ گلوله از دوران جنگ تحمیلی باقی مانده است
 
 کتاب«جای امن گلوله ها» به خاطرات عبدالرضا آلبوغبیش از مدافعان خرمشهر در روزهای آغازین جنگ و همچنین خاطرات او از حضور در 8 سال دفاع مقدس اختصاص دارد.
  
کتاب«جای امن گلوله ها» به خاطرات عبدالرضا آلبوغبیش از مدافعان خرمشهر در روزهای آغازین جنگ و همچنین خاطرات او از حضور در ۸ سال دفاع مقدس اختصاص دارد. عنوان «جای امن گلوله ها» اشاره است به عبدالرضا آلبوغبیش که ۱۳ گلوله به تنش اصابت کرده و هنوز ۵ گلوله در بدن او باقی است و نمی شود آنها را بیرون بیاورند. گفتنی است، فیلم مستندی از زندگی عبدالرضا البوغبیش به عنوان ضمیمه کتاب موجود است.

کتاب «جای امن گلوله‌ها»، به بررسی اتفاقات روزهای آغازین دفاع‌مقدس در خرمشهر، از زبان عبدالرضاآلبوغبیش می‌پردازد و با زبانی اثرگذار و جذاب به رشته نگارش درآمده است. داستان با به تصویر کشیدن صحنه پرحادثه و دردناک شهادت شیخ محمدحسن شریف‌قنوتی و به رگبار بسته شدن راوی (عبدالرضا آلبوغبیش) آغاز می‌شود که طیّ آن ماجرا عبدالرضا به طرز شگفت‌آوری جان سالم به در می‌برد؛ اگرچه پنج گلوله سربی از آن دوران هنوز در تن رنجورش به یادگار باقی مانده و بیرون نیامده است. سیر روائی داستان درکنار حفظ شیوه سیّال ذهن راوی در تقریر خاطرات از ویژگی‌های بارز کتاب است که این امر در کنار وفاداری نویسنده به زبان و لحن راوی، بر گیرایی آن افزوده است.

جستجو درباره صحّت مطالب تاریخی و ذکر چندباره یک حادثه از زبان افراد مختلف، یکی دیگر از وجوه مثبت کتاب است که در ارتقاء اعتبار تاریخی خاطرات کتاب نقش موثری دارد. دیدار بنی‌صدر از جبهه و درگیری لفظی وی با شیخ شریف درباره اعزام نیرو‌های کمکی و روبرو شدن راوی با قهرمان گمنام و منجی آبادان، شهید علی سورانی ملقب به دریاقلی، ‌از جمله جذاب‌ترین بخش‌های این کتاب به شمار می‌آید که خواندن آنها مخاطب را با خود به سالهای حماسه و پایداری می‌برد.

   

 

منبع: میزان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi