شناسه خبر : 44580
جمعه 03 ارديبهشت 1395 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردم سوریه نیازمند شدید امکانات

صلیب سرخ: مردم سوریه نیازمند آب، غذا و امکانات درمانی هستند
 
دولت بهار: رئیس منطقه‌ای صلیب سرخ نبود آب، مواد غذایی و امکانات بهداشتی و پزشکی را اصلی‌ترین مشکلات مردم شهر های محاصره شده در سوریه اعلام کرد.
  

به گزارش دولت بهار به نقل از صدا و سیما؛ "روبر ماردینی" مدیر صلیب سرخ در منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) در پاسخ به سوال مجری این شبکه که شصت و پنج دستگاه کامیون حامل کمک های بشردوستانه وارد سوریه شدند. این کامیون ها حامل چه کمک هایی هستند؟ گفت: غذا، تجهیزات پزشکی و دستگاه های تهیه آب آشامیدنی اصلی ترین محموله این کامیون ها هستند.

تحویل این کمک ها می تواند به آرامش خاطر مردمی منجر شود که از مدت ها پیش از نبردها در رنج هستند.

مجری پرسید: آیا کارکنان صلیب سرخ از وضع مردم مناطقی که از مدت ها پیش در محاصره به سر می برند، اخباری به شما داده اند؟

ماردینی گفت: به گفته همکاران ما در محل، مردم از  وضع حاکم بر سوریه به شدت آسیب دیده اند. مردم این مناطق عمدتا روستایی هستند. مردم توان تهیه مواد غذایی را ندارند. تهیه آب آشامیدنی نیازمند جریان برق است و همین مسئله روند تولید آب آشامیدنی را با مشکل مواجه کرده است. مردم اغلب به امکانات درمانی نیز دسترسی ندارند.

وی افزود: وقتی شهری محاصره می شود، این بدان معناست که زنان باردار و کسانی که نیازمند دیالیز کلیه هستند با مشکلات جدی مواجه هستند. چراکه نمی توانند برای دسترسی به امکانات بهتر از شهر خارج شوند. شاید بتوان گفت شمار کسانی که به دلیل نبود امکانات جان باخته اند، از تعداد کشته شدگان بر اثر بمب ها بیشتر بوده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi