شناسه خبر : 44710
دوشنبه 06 ارديبهشت 1395 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نوسازی مزار فرسوده شهدا

حمید داودآبادی،‌نویسنده و رزمنده دفاع مقدس در مطلبی نوشت: چند سال پیش 5 شهید گمنام را از بیابانهای تفتیده جنوب آوردند و بعد از اینکه در شهر چرخاندند، گمنام در تپه کوچکی مقابل ستاد نیروی دریایی سپاه کنار پادگان امام حسن (ع) و در همسایگی کاخ شاه عباس صفوی در تفرجگاه دوشان تپه (سرخه حصار) دفن کردند.

همه روزه و خاصه شب جمعه و از آن مهمتر لیالی ماه مبارک رمضان و محرم و صفر، مزار شهدای گمنام که در بین اهالی محل به تپه شهدا معروف شده است، مملو می شد از زائران و عاشقان. 

 

نوسازی مزار شهدای فرسوده!

امروز برحسب اتفاق بعد از چندی رفتیم برای زیارت مزار شهدای گمنام که شوکه شدم!
همه آنچه را که برای ساختش کلی هزینه از بیت المال شده بود، کنده و مشغول ساخت و ساز جدید بودند!

واقعا چه خبر است؟ آیا چند سال بعد مجددا همه آنچه امروز دارید هزینه می کنید محو و نوسازی نخواهد شد؟!

چند سال پیش مسئولین مسجد محل ما هزینه کلانی کردند، هم از مردم و هم از شهرام جزایری هم از ... خلاصه از هر کس که دلش برای خانه خدا می تپد!

هرچه اعتراض کردیم و نالیدیم فایده نکرد و چندین خانه اطراف را خریدند و کوبیدند و با پول آقا شهرام مسجدی وسیع ساختند!
القصه مسجد خیلی بزرگ شد ولی نمازگزاران مسجد نه تنها بیشتر نشد که کمتر هم شد!

امروز ساخت و سازهای اطراف مزار 5 شهید گمنام را که دیدم دلم برایشان سوخت که در گوشه ای از این خاک، مادرانی چشم انتظار فرزندشان هستند و ما دنبال .....

چند سال پیش آقایی عراقی الاصل که مثلا دلش برای فرهنگ شهدا سوخته بود، با شرکتی فرانسوی قرارداد سنگینی بسته بود تا تمامی سنگ مزار شهدا را یک دست فرانسوی کند که خانواده شهدا معترضانه لودر ها و تجهیزاتشان را در بهشت زهرا (س) به آتش کشیدند و آقای مدیر عراقی که مثلا دلش برای مزار شهدای ما سوخته بود! مجبور شد قرارداد سفارش سنگ مزار شهدا با فرانسه را لغو کند!

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi