شناسه خبر : 44737
دوشنبه 06 ارديبهشت 1395 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«همپای صاعقه» نقشه راه فیلم «ایستاده در غبار»

گلعلی بابایی نویسنده کتاب «همپای صاعقه » در رابطه با همکاری خویش  با فیلم سینمایی « ایستاده در غبار» توضیح داد: بعد از پایان نگارش کتابی تحت عنوان «همپای صاعقه» و با پیشنهاد رهبری مبنی بر تبدیل قصه‌های کتاب به فیلم به فکر ساخت فیلمی افتادیم.

این نویسنده خاطرنشان کرد: من در طول مدت ساخت فیلم «ایستاده در غبار» به صورت مشاور با عوامل فیلم همکاری داشتم . همانطور که می دانید اتکای این فیلم  بر مستند است . ما اسناد مورد نیاز را در اختیار عوامل فیلم قرار دادیم و زمانی که فیلم نامه ی اولیه نوشته شد  پس از مطالعه، قسمت هایی از آن را به جهت انطباق با مستندات موجود، اصلاح کردیم.
 
وی در رابطه با نقش کتاب  «همپای صاعقه » در ساخت فیلم خاطر نشان کرد : می توان گفت ایده ی اولیه  برای ساخت فیلم «ایستاده در غبار» برگرفته شده از  این کتاب است . این فیلم  همانند کتاب «همپای صاعقه » یک ابتدا و انتها دارد. بخشی از فیلم که شامل کودکی و نوجوانی حاج احمد متوسلیان می‌شود خیلی کوتاه در کتاب  «همپای صاعقه» آمده است. اما در این کتاب  از زمانی که حاج احمد متوسلیان وارد کردستان می‌شود یک روایت خطی وجود که به عوامل و دست اندرکاران فیلم کمک کرد تا به عنوان نقشه راه از آن بهره مند شوند.
 
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi