شناسه خبر : 46839
پنجشنبه 03 تير 1395 , 16:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم نصب تمثال شهدا در جاده چالوس

در نشست تصمیم‌گیری یادواره شهدای شهرستان چالوس تأکید شد

لزوم نصب تمثال شهدا در جاده چالوس/ ضرورت برگزاری یادواره شهدا به‌صورت تجمیعی

خبرگزاری فارس: لزوم نصب تمثال شهدا در جاده چالوس/ ضرورت برگزاری یادواره شهدا به‌صورت تجمیعی

در نشست تصمیم‌گیری یادواره شهدای شهرستان چالوس بر لزوم نصب تمثال شهدا در جاده چالوس و ضرورت برگزاری یادواره شهدا به‌صورت تجمیعی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، شاپور صفایی صبح امروز در نشست تصمیم‌گیری یادواره شهدای شهرستان چالوس، اظهار کرد: برگزاری مراسمی در خور شأن برای شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های آنها باید در برنامه کاری قرار گیرد.

وی افزود: اگر بتوان شرایط را به شکلی فراهم کرد که مکان برگزاری همایش در سالن زمین ورزشی شهدای چالوس برگزار شود، با توجه به حضور مقام معظم رهبری در سال 88 در این مکان بدون شک خاطرات زیادی تداعی شده و نقش مؤثری نیز برجای می‌گذارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چالوس با اشاره به اینکه بهتر است تمثال شهدا مجدداً چاپ شود، خاطرنشان کرد: شهرهای هچیرود و مرزن‌آباد نیز باید در این‌باره همکاری کرده و با مسؤولیت خود اقدام به چاپ پنر و تمثال مبارک شهدا کنند.

وی به در اختیار نهادن تلویزیون تبلیغاتی شهر به مدت یک هفته برای تبلیغ تیزرهای ویژه یادواره شهدا تأکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه عکس، پخش برنامه از صدا و سیمای استان، چاپ و نصب بنر در سطح شهر برای منقلب کردن فضای شهر و انجام طراحی ماندگار برای این یادواره شهدا نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

صفایی با بیان اینکه خروجی یادواره شهدا باید ماندگار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چالوس قدمگاه 21 هزار شهید گیلان و مازندران است، بنابراین نصب تمثال شهدا در ابتدای ورودی جاده چالوس خواسته زیادی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید حفظ یاد و خاطره شهدا به‌عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: باید بتوان اهداف و آرمان‌های شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کرد که یکی از راه‌های این انتقال برگزاری یادواره‌های شهدا با کیفیت بالا و ایجاد زمینه برای تأثیرگذاری بیشتر آن است.

* نباید از شهدا و امام شهدا استفاده ابزاری کرد

در ادامه فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا به‌صورت تجمیعی امری ضروری است، اظهار کرد: با وجود همه دیونی که به شهدا و ایثارگران داریم به این امر واقف هستیم که تمام مسؤولان و هرکسی که در این فضا تنفس می‌کند به شهدا بدهکار است.

محمدناصر زندی برگزاری یادواره شهدا به‌صورت جمعی را در گرو برنامه‌ریزی و مدیریت واحد امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای یادواره شهدا به صورت‌های منطقه‌ای و محلی ارزش خود را دارد اما باید سعی شود تا علاوه بر آنها حداقل به‌صورت سالی یکبار در سطح  شهرستانی نیز برگزار شود.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه علاوه بر اهداف اصلی که در برگزاری یادواره‌های شهدا دنبال می‌شود باید نیت‌ها نیز خالص شود، تصریح کرد: تنها فراموش نکردن یاد شهدا ملاک نیست، بلکه در اقدام و عمل نیز باید راه‌شان را ادامه بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید استفاده ابزاری از شهدا و امام شهدا داشت، متذکر شد: باید مراسم با کیفیت برگزار شود و آنچه در توان داریم بگذاریم، طوری که خانواده‌های شهدا نیز راضی شوند.

زندی درباره مشخص کردن دبیر همایش و کمیته‌های مختلف در مورد یادواره شهدای شهرستان، گفت: باید سعی شود تا در این ستاد نمایندگانی از خانواده شهدا و ایثارگران حضور داشته و با انجام برنامه‌های فرهنگی مانند برپایی نمایشگاهی از آثار شهدا و تشکیل سامانه‌ای برای استفاده از نظرات مختلف کار را با کیفیت به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه همه نسبت به شهدا مدیون هستند و نباید این کار را مانند کارهای اداری تلقی کنند، خاطرنشان کرد: هر فردی وظیفه دارد وارد میدان شود و البته در این راه باید از هر گونه ریخت و پاش و افراط و تفریط جلوگیری شده و بر اساس منابع در اختیار سعی در اجرای مراسم کیفی کنند

اینستاگرام
با عرض ارادت بی شمار نثار روح شهدای گرانقدر به نظر بنده دولت مردان باید هوای جانبازان جنگ این شهدای زنده را نیز داشته باشند قبل از آنکه به تمثال تبدیل گردند مطمئناً اغلب ایثارگرانی که در این چند ده ساله به جوار حق و به یاران شهیدشان پیوستند تمامی بدعهدی و نامرادی های مسئولین را به گوش آنان خواهند رساند هر چند که اکثر آن عزیزان خود نظاره گر هستند و چه خون هایی که از رفتار این مسئولین به دل خورده اند. رروز قیامتی نیز هست یادتان باشد!
باسلام .
کاری است بس درخور شان این مملکت . که نباید محدود به جاده چالوس باشد ,باید در همه خیابانهای شهرها و بزرگراه ها و خیابانها بصورت ملموس تصاویر شهدای معزز نصب گردد.
در ضمن تصاویر جانبازان هفتاد درصد نیز باید بعنوان یادگاران و همرزمان شهدا نیز در همه جا نصب شود تا هیچ وقت فداکاریهایشان فراموش نشود .
چندی پیش بیل بردی را در بزرگراهی دیدم که آقایی جشن تولد همسرش را تبریک گفته بود و در زیر آن تابلو نوشته بود از طرف همسرت .... انصافا غیرت این مرد کجا رفت که نام همسر خود را شهره عام و خاص کرده بود . یعنی بی غیرتی درکشور غیرتمندان تا بدین حد گسترش یافته است ؟
که مردی برای خوش آیند همسرش یوغ بی غیرتی را به گردنش بیاویزد .
ضعف مدیریتهای متولی ایثار گران باعث شده است تا بجای نام و عظمت شهدا تبریک جشن تولد روی بردها نصب شود .
مسؤلین سالهاپیش می بایست در سرازیری حراج غیرت کاری میکردند کارستان .
چطور ممکن است اینچنین نابخردانه زحمات و جانفشانیهای ایثارگران به ورطه فراموشی سپرده شود .
شمایانی که در زیر بیرق ایثارگر سینه میزنید و یقه می درانید و در هر جایی سخنوری میکنید .
چطور شیرخوردن فرزندتان را صبح به صبح متذکر می شود ولی روح ایثارو ایثارگر را در شیر تو.شیری کار هایتان شیره مالی کردید ؟
چطور یادتان نمیرود انگبین و کره بر روی نان گندم تان بمالید ولی نان ایثارگران اگر جو هم شد ملالی برای شما نیست .
مگر خدای ایثارگران با خدای پشت میز نشینان فرق دارد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi