شناسه خبر : 47567
یکشنبه 27 تير 1395 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کوله پشتی جهاد دیگر پسرانم را خواهم بست

اصغر قوطاسلو پدر شهید مدافع حرم ستوان دوم «محسن قوطاسلو» از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران  با بیان این که پسرم اولین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران است گفت: محسن متولد 1369 از سال 1388 به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست، او عاشق جهاد بود و همیشه دعایش رسیدن به شهادت بود.
 
وی ادامه داد: ماموریت محسن در سوریه به پایان رسیده بود و فرمانده اش به او گفت که می تواند برگردد ولی او قبول نکرد و گفت که یا با پیروزی برمی گردم یا با شهادت، او خودش راه شهادت را انتخاب کرده بود.
 
پدر این شهید مدافع حرم با اشاره به خاطرات هم رزمان شهید قوطاسلو تصریح کرد: او حقوق خود را میان دوستانش تقسیم می کرد و اصلاً در قید و بند مال دنیا نبود و بسیار مهربان بود که در کمک به دیگران از همه پیشی می گرفت.
 
وی با اشاره به 31 شهید مدافع حرم در شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: ما برای پسرم هر شب جمعه در قطعه 50 بهشت زهرا(س) مراسم داریم و نماز جماعت برقرار می کنیم.
 
قوطاسلو در پاسخ به این سوال که آیا حاضر هستید که دو فرزند دیگر شما نیز مدافع حرم شوند گفت: من خود کوله پشتی فرزندانم را می بندم و اگر رهبر معظم انقلاب دستور دهند من و فرزندانم آماده جهاد هستیم ، پسرم سرباز رهبر بود ما هم مطیع اوامر ایشان هستیم.
 
وی با بیان این که فرماندهی ارتش چندین بار از محسن خواسته بود در صورت تمایل بازگردد ولی او قبول نکرده بود، اظهارداشت: او حتی به فرمانده اش گفته بود که اگر اجازه ندهید خود داوطلبانه خواهم رفت، که در نهایت 21 فروردین ماه 95 ، پس از به هلاکت رساندن تعداد بسیار زیادی از دشمنان در نبرد تن به تن در حلب به شهادت رسید.
 
این پدر شهید در پایان گفت : محسن با فاطمیون نیز بسیار صمیمی بود و او را بسیار دوست داشتند حتی در بخشی از افغانستان نیز مراسمی به منظور گرامیداشت وی برگزار کردند.
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi