شناسه خبر : 48401
پنجشنبه 21 مرداد 1395 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با بسیجی مخلصی از نقطه صفر مرزی

فاش نیوز - رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه سنگ تمام گذاشتند. از جان خود گذشتند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد. هر کسی هر جوانی هر پیرمردی هر زنی به هر قیمتی بود به خاطر خدا ائمه اطهار به خاطر انقلاب ناب محمدی و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) هر کسی هر کاری از دستش بر می آمد برای انقلاب می کرد.

 خانم ها در پشت جبهه کمک می کردند. آقایان هم در جبهه، یکی نان پخت می کرد، یکی کمک مالی، یکی کمک غذایی، یکی کمک نقلیه ای، یکی لوازم خانگی، یکی هم کمک جانش را می داد...

 در اینجا با یکی از رزمندگان خطه روستای مرزی شهرستان پاوه و در آخرین نقطه صفر مرزی صحبت می کنیم، یک رزمنده بسیجی که خودش در زمان طاغوت محروم بود و انقلاب کرد تا از محرومیت در بیاید ولی متاسفانه به جای اینکه بهترین امکانات بهترین پست و مقام برسد به محروم ترین فرد روستا در آمده. درست است که با خدا معامله کرده ولی چه فایده! عوارض ناشی از صدای گلوله ها و توپ ها و هواپیماهای دلخراش عراقی و صدای گوش خراش ضد انقلاب ها از طرف دیگر، به پای این بسیجی رزمنده بسته شده است.

نشست و گفتگوی کوتاهی با آقای فردوسی انجام داده ایم.

فاش نیوز: لطفاً به طور کامل خودتان را معرفی کنید.

- اینجانب بسیجی رزمنده دفاع مقدس عبدالمطلب فردوسی فرزند جسیم، ساکن روستای نقطه صفر مرزی دزآور دز توابع بخش نوسود شهرستان پاوه هستم .

فاش نیوز: آقای فردوسی چند ماه در جبهه حضور داشتی؟ به عنوان بسیجی در سال های دفاع مقدس چند ماه در جبهه بودی؟

- 24 ماه جبهه دارم و در سال های اوج جنگ داخلی 61 تا 63 بودم.

فاش نیوز: کجا خدمت کردی؟ فرماندهانت چه کسانی بودند؟ آیا در حال حاضر در حال خدمت می باشند یا شهید شده اند؟

- بنده در منطقه جنگی پاوه نودشه نوسود خدمت می کردم. فرمانده ام شهیدان همت؛ جاوید الاثر متوسلیان، چمران، نجیب پیران ویسه، حاتمی، مقصودی، عبدالله زاده، و بقیه را به یاد ندارم.

فاش نیوز:  آیا بعد از جنگ در جایی مشغول شدید؟ چه کارهایی بعد از دفاع مقدس انجام داده اید؟

- بعد از جنگ بنده در روستای خودم مشغول باغبانی بودم. برای مردم کار می کردم. با نیروهای سپاه و بچه های گروه تخریب هم همکاری داشته ام. هر کجا اگر مین یا اشیایی ناشی از جنگ بود فوری به بچه های گروه تخریب خبر می دادم. چون روستای من و منطقه ما در 90 درصد آن مین کاشته است. تا سال 1380 به طور کلی پاکسازی شد و گاهی اوقات به علت رانش زمین بعضی از آنها در زیر خاک جا خوش کرده بودند ولی حالا دیگر مینی وجود ندارد، بعضی جاها دارند ولی مردم احتیاط می کنند.

فاش نیوز: شما در نقطه صفر مرزی زندگی می کنید. آیا از نظر امنیت یا خدمات دهی مسئولان یا پایگاه مقاومت بسیج محله تان یا مسئولان کشوری یا لشکری یا دولتی خدمات خوبی را برای شما یا خانواده تان ارائه داده اند یا خیر؟

- از لحاظ امنیت که مشکلی نداریم. چون خودمان از آن محافظت می کنیم. به دشمن هم گفتیم آی دشمن ما ملت فقیری هستیم. داریم زندگی می کنیم. ایمانمان، شرفمان، دینمان، ناموسمان در راه خداست، قرآن است، نماز و روزه و زکات است و فاطمه زهرا است. پس حواستان را جمع کنید. دور و بر ما بیایید، گر چه نزدیک شوید مثل خمیر شما را نان می کنیم.

 ولی از لحاظ مسئولان هیچ مسئولی به ما بعد از جنگ سر نزده یا سراغمان را نگرفته اند! از لحاظ بیمه هم هیچگونه بیمه ای نداریم. مشکل ما؛ بنده مجروح جنگی ناشی از جنگ هستم و همسر بنده هم مریض احوال می باشد. بنده هم چون فردی بیکار هستم، توان مخارج دکتر را ندارم تا او را نزد پزشک ببرم و تا به حال هم هیچ نوع وام یا پاداشی دریافت نکرده ام و در طرح 15 رمضان یا همان معسرین هستم.

فاش نیوز:  حرف آخرتان

- بنده هم به نوبه خود از مسئولان مسئولین مدیران گله مندم. چون بسیجی ساده هستم، نباید از ما حمایت شود؟ دستمان به هیچ کجا بند نیست. ما هم مال این مملکتیم. مال ایرانیم. بسیجی هستیم. سرباز ولایت هستیم. زیر پرچم جمهوری اسلامی زندگی می کنیم. ما گوش به فرمان حضرت امام سید علی خامنه ای هستیم. هر دستوری بفرمایند آماده خدمتیم. بنده جانم را فدایش می کنم. هر روز سر سجاده برای سلامتیشان و طول عمر ایشان به درگاه خداوند دعا می کنم.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکات

 بسیجی رزمنده جانباز جنگی

عبدالمطلب فردوسی در روستای نقطه صفر مرزی دزآور

تهیه گزارش از رزمنده ذوالفقار بابایی از شهر پاوه

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi