شناسه خبر : 50401
دوشنبه 17 آبان 1395 , 18:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سومین روز نمایشگاه مطبوعات در غرفه فاش نیوز

غرفه "فاش نیوز" با جعبه های مهمات و چفیه و سربندهای سبز و سرخ "کلنا فداک یا زینب" و "لبیک یا خامنه ای" و پلاکهای شهدا، به سادگی و زیبایی آراسته شده و ذهن دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت را به سالهای دوران دفاع مقدس می کشاند،

فاش نیوز - سومین روز از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها  که در ابتدای صبح با اقبال زیادی مواجه نبود  اما رفته رفته بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می شد.

غرفه "فاش نیوز" با جعبه های مهمات و چفیه و سربندهای سبز و سرخ  "کلنا فداک یا زینب" و "لبیک یا خامنه ای" و پلاکهای شهدا، به سادگی و زیبایی آراسته شده و ذهن دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت را به سالهای دوران دفاع مقدس  می کشاند،  در همان اولین لحظات، چشم و دل هر  بازدیدکننده ای را نوازش می کند. و این زیبایی معنوی از نگاه تیزبین و ریزبین خبرنگاران دور نمی ماند به طوری که بارها و بارها خود سوژه ناب بسیاری از عکاسان رسانه ها قرارمی گیرد و  فلاش  دوربین ها است که  پی در پی زده می شود.

دانش آموزان که بیشترین تعداد آمار بازدیدکنندگان را تشکیل می دهند در پایان دیدارشان هرکدام سربندهایی را که روی میزها قرار دارند را طلب می کنند.

اما آنچه بازدید از غرفه مارا بیشتر متمایز می سازد وجود کتابهای ارزشمند دفاع مقدس همچون "عشق هاواسیندا" به قلم جانباز سرافراز "بهروز ساقی" و دیگری  "عاشقانه های یک نسل سومی" به نویسندگی "سعیده نام آور" است که برای لحظاتی پای رفتن بازدیدکنندگان را سست می کند تا با تورقی بر کتابها بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا گردند.

برادرعسگری از جانبازان نخاعی از همان از ابتدای صبح در غرفه حضور دارد و در کمال صبر وآرامش به سوالات بازدیدکنندگان درخصوص کتابها و فرهنگ ایثار و شهادت پاسخ می دهد.

احمدعلی قورچی یکی از آزادگان سرافراز کشورمان است که برای اولین بار به نمایشگاه مطبوعات آمده است.

 

وقی علت حضورش را در نمایشگاه جویا می شوم می گوید: "من به مطالعه علاقه زیادی دارم اما دیدن دستاوردهای نشریات از نزدیک برایم بسیار جالب بود.

وی درباره نشریه تحلیلی خبری "فاش نیوز" می گوید: من به مطالب فاش نیوز توجه زیادی دارم اما با توجه به انبوه مطالب سایت تنها قسمتهایی از آن را که درباره مسایل و مشکلات ایثارگران است را دنبال می کنم. مطالب فاش به واقع مطالب شفافی است که من به نوبه خود از مسوولان و دست اندرکاران آن تشکر می کنم که مسایل جامعه ایثارگری را کاملا شفاف اطلاع رسانی می کنند. هم اینک که در غرفه فاش نیوز حضوردارم و از نزدیک با دست اندرکاران این نشریه دیدار دارم را توفیق بزرگی می دانم."

 

برادران جانباز نخاعی مسعودی و مقدسی و دکترقنبری از یاران وفادار و همیشگی  "فاش" از دیگر بازدیدکنندگان روز سوم برپایی نمایشگاه هستند که غرفه ما را با قدوم افلاکیشان مزین می کنند.

خانم عطایی که فرهنگی و خواهر دوجانباز و آزاده است با دیدن جانبازان ویلچری مان در غرفه، توقف می کند. از او راجع به فرهنگ ایثاروشهادت و چگونگی اعتلای آن در جامعه امروز سوال می کنم که می گوید: "شهدا را نباید فراموش کرد و بهترین راه برای حفظ خون شهدا پاسداری از راه و اهداف شهداست. جانبازان هم به واقع شهدای زنده ای هستند که جامعه باید به وجودشون مباهات کند و به خود ببالد."

رضوی یکی دیگر از بازدیدکنندگان "فاش نیوز" است. وی که یک نسل سومی است ولی آگاهی وبصیرت او نسبت به فرهنگ ایثار وشهادت به حق ستودنی است. او می گوید: من متولد 1374 هستم و زمانی متولد شدم که کشور در صلح بسرمی برد. اما خانواده جنگ را لمس کردند و من هم برای اینکه بتوانم درک درستی از دفاع مقدس داشته باشم باید به شهدا  و جانبازان اقتدا کنم چرا که آنان قطره ای از خون حسین(ع) هستند.

"سیدجواد هاشمی" بازیگر ارزشی کشورمان که برای بازدید از نمایشگاه مطبوعات سری به غرفه "فاش نیوز" زده در مقابل پرسش خبرنگار فاش درباره فرهنگ ایثار و شهادت می گوید:  "به هرحال ایثار یعنی از خودگذشتگی و شهادت که درجبهه های جنگ و حال در بیرون از مرزهای کشور ما در دفاع از آل الله صورت می پذیرد. ما باید گذشت را آنان فرا بگیریم حال اگر این گذشت از جان باشد که دیگر ارزش والایی دارد همچنان که شهدا و جانبازان از جانشان گذشتند."

بازدید از غرفه ها همچنان ادامه دارد و هرچه به ساعات پایانی روز نزدیک می شویم ازدحام بازدیدکنندگان بیشتر می شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام ، خدا قوت دلاوران امیدواریم همیشه زنده نگهداشتن آرمانهای امام راحل (ره) و عشق به ولایت سرمشق تمام روزها و شبها و کار و زندگی قرار گیرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi