شناسه خبر : 109986
دوشنبه 03 ارديبهشت 1403 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت متفاوتی از آخرین سفر «سید شهیدان اهل قلم» در نمایشگاه عکس «سفر آخر»

فاش نیوز - باقری در مورد نمایشگاه عکس «سفر آخر» گفت: نمایشگاه «سفر آخر» داستان عکس‌های دیده شده با یک چیدمان و روایت جدید از شهید آوینی است.

 

 دفاع‌پرس، آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «سفر آخر؛ داستان یک عکس دیده شده» عصر امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور «سید احسان باقری» مدیر خانه عکاسان ایران، عکاسان هم‌رزم شهید سید مرتضی آوینی در گروه روایت فتح و جمعی از اصحاب رسانه در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

این نمایشگاه از روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه برگزار می‌شود.

روایت متفاوتی از آخرین سفر «سید شهیدان اهل قلم» در نمایشگاه عکس «سفر آخر»

نمایشگاه عکس «سفر آخر» شامل ۵۴ قطعه عکس در اندازه‌های مختلف و عکس‌هایی از عکاسان اصغر بختیاری، احسان رجبی، مرتضی شعبانی، سید محمد جعفری و محمدحسین قدمی است که از آغاز تشکیل گروه روایت فتح به‌همراه شهید آوینی بوده و در کنار او و گروه عکاسی کرده‌اند.

داستان سفر آخر گروه به مناطق جنگی جنوب در فروردین ۱۳۷۲ از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه عکس است. 

«سید احسان باقری» مدیر خانه عکاسان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در مورد نمایشگاه «سفر آخر؛ داستان یک عکس دیده شده از شهید سید مرتضی آوینی» اظهار داشت: نمایشگاه سفر آخر، داستان عکس‌های دیده شده‌ با یک چیدمان و روایت جدید از شهید آوینی است.

وی افزود: در این نمایشگاه از اصغر بختیاری، احسان رجبی، مرتضی شعبانی، سید محمد جعفری و محمدحسین قدمی که از آغاز تشکیل روایت فتح همراه شهید آوینی بوده‌اند و در کنار او در گروه روایت فتح عکاسی می‌کردند، تا آخرین داستان سفر آخر گروه به مناطق جنگی در فکه در فروردین ۱۳۷۲ عکس وجود دارد. بخش مهمی از این نمایشگاه به حلقه‌های آخر عکاسان از قبل از شهادت شهید آوینی اشاره دارد.

روایت متفاوتی از آخرین سفر «سید شهیدان اهل قلم» در نمایشگاه عکس «سفر آخر»

باقری ادامه داد: در این نمایشگاه، علاوه بر عکس‌هایی که از سایزهای ۲۰×۳۰، ۳۰×۴۰، ۵۰×۷۰ و ۱۰۰×۷۰ و ۱×۵/۱ و ۲×۵ متر وجود دارند، عکس‌های مختلفی را به‌صورت بک‌لایت، قاب و شکل‌های مختلف به‌همراه آخرین دوربینی که در سفر آخر با آن تصویربرداری شده است، به‌همراه یادگاری‌ها و دست‌نوشته‌هایی از شهید آوینی و فیلمی که از پشت صحنه روایت فتح آماده شده و دیده نشده است را در نمایشگاه ارائه کرده‌ایم.

مدیر خانه عکاسان ایران گفت: نمایشگاه «سفر آخر» یک فرصت و چیدمان جدید از عکس‌های شهید آوینی را ارائه می‌دهد. 

روایت متفاوتی از آخرین سفر «سید شهیدان اهل قلم» در نمایشگاه عکس «سفر آخر»

باقری افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی، بهانه‌ای است برای اینکه کسانی که در زندگی و خصوصاً هنرمندانی که در سلوک هنری‌شان شهید آوینی را الگوی خود می‌دانند و به شخصیت و تفکرات او علاقه‌مندند، دوباره بیایند و چیزهای جدیدتری را از شهید آوینی ببینند یا دوباره با آن روبه‌رو شوند. 

وی ادامه داد: این عکس‌ها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و برخی بیشتر، اما  در یک چیدمان و ترکیب جدید به تصویر کشیده شده‌اند. 

باقری گفت: فیلم‌های آخری که دو عکاس از لحظه شهادت سید مرتضی آوینی عکاسی کرده‌اند، پایان‌بخش نمایشگاه ما است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi