شناسه خبر : 57948
چهارشنبه 25 بهمن 1396 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بودجه، شهدای خدمت، تحقیق و تفحص، طرح ترافیک، کارت جدید ایثارگران و...

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک نشست خبری با خبرنگاران، علاوه بر پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران، مواضع و عملکرد چند سال گذشته این سازمان را تشریح کرد.

فاش نیوز-  معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک نشست خبری با خبرنگاران، علاوه بر پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران، مواضع و عملکرد چند سال گذشته این سازمان را تشریح کرد.

مهدی ایزدی پس از تبریک دهه مبارک فجر، با اشاره به آینده‌نگری امام خمینی(ره) در رابطه با صدور فرمان تأسیس بنیاد شهید، گفت: ۱۳ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بنیاد تأسیس شد. در آن زمان به دلیل وقایعی که در دوران انقلاب رخ داده بود شاید ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ شهید و ایثارگر داشتیم اما امام (ره) تشخیص دادند که بنیاد شهید به عنوان یک سازمان جدا فعالیت کند.

وی افزود: حدود شش ماه پس از تأسیس این بنیاد، جنگ تحمیلی آغاز شد و امام خمینی (ره) نیز محورهای ده گانه‌ای را برای بنیاد شهید و امور ایثارگران با رویکردهای فرهنگی، معنوی، مادی و معیشتی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر گرفتند. قوانینی هم که پس از این مسئله توسط قوه مقننه ایجاد شده است عموما در راستای همین محورها هستند.

ایزدی در رابطه با ساختار معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیح داد: این معاونت از پنج اداره کل تشکیل شده است. پذیرش و امور اداری، تسهیلات رفاهی، اشتغال و کارآفرینی،مددکاری و مشاوره و مسکن و گلزارها پنج اداره کلی هستند که در این بنیاد فعالیت دارند. پرداخت کل مطالبات جامعه ایثارگران تا قبل از دولت یازدهم، ایجاد فضای آرام در بین جامعه ایثارگران، تشکیل دیبرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تأسیس صندوق اشتغال و کارآفرینی که تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به این اعضای این صندوق تسهیلات ارائه کرده است، بخش کوچک از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهار ساله گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۸۶ هزار نفر از جامعه ایثارگران از فرصت‌های شغلی استفاده کرده‌اند، گفت: در چهار سال گذشته تاکنون ۵۱ هزار و ۹۲۱ نفر از جامعه ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول به کار شده‌اند. همچنین ۳۴ هزار و ۱۴۹ نفر نیز از طریق وام، خوداشتغال بوده‌اند. از سوی دیگر ۴۱۷ هزار نفر نیز از سوی بنیاد آموزش دیده، مشاوره شده و توانمند گردیده اند.

ایزدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وقایعی همچون حادثه پلاسکو، شهدای تروریستی مجلس و کشتی سانچی بیان کرد: شهدای تروریستی مجلس کاملا" تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند. شهدای پلاسکو نیز شهدای خدمت به حساب می‌آیند. شهدای کشتی سانچی نیز شهید راه خدمت محسوب می‌شوند.

وی توضیح داد: خانواده‌های شهدایی که در جریان حوادث دفاعی و امنیتی و توسط دشمن به شهادت برسند از تمام تسهیلات بنیاد شهید وامور ایثارگران برخوردار هستند. در این میان افرادی داریم که نوع خدمت‌شان فداکارانه و ایثارگرانه است. این افراد در صورتی که جان خود را در حین مأموریت از دست بدهند مانند شهدای حادثه پلاسکو «شهید خدمت» محسوب می‌شوند. همچنین افرادی هستند که نوع خدمت‌شان اداری است اما براساس حادثه‌ای جان خود را از دست می‌دهند این گونه افراد «شهید راه خدمت» معرفی می‌شوند که جان باختگان کشتی سانچی در این گروه قرار دارند.

ایزدی تأکید کرد: کسانی موج‌آفرینی می‌کنند که بنیاد شهید و امور ایثارگران از وظیفه و رسالت خودش تخطی می‌کند اما این مسئله اشتباه است چرا که بنیاد به طور کامل تابع نظر ولی فقیه است. ما ۲۴ شغل اداری مخاطره‌انگیز داریم مانند کارکنان معدن، آتش‌نشانان، خبرنگاران، کارکنان دکل‌های برقی و موارد این چنینی که ماهیت کارشان فداکارانه و پرخطر است. در صورتی که برای این افراد حادثه‌ای رخ بدهد خدماتی از جانب دستگاه‌های خودشان دریافت خواهند کرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با کارت شناسایی ایثارگران و طرح ترافیک ایثارگران توضیح داد: کارت شناسایی ایثارگران تا روز ۲۹ اسفندماه ۹۶ اعتبار دارد اما پس از آن شورای عالی اداری این کارت‌ها را فاقد اعتبار اعلام کرده است بنابراین کارت جدید برای این عزیزان در هفته آینده رونمایی خواهد شد و ایثارگران ما می‌توانند با مراجعه با سایت ایثار نسبت به ثبت نام و دریافت کارت‌های شناسایی جدید خود اقدام کنند. همچنین براساس ماده ۴۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از شورای شهر خواسته‌ایم که مصوبه جدید خود را در رابطه با طرح ترافیک اصلاح و ابطال کنند چرا که بر مبنای این ماده، ایثارگران به طور رایگان می‌توانند از خدمات تردد در شهر استفاده کنند.

ایزدی دراین خصوص گفت : مسئولین بنیادشهید وامور ایثارگران طی 9مکاتبه ای که ازتاریخ21/3/96 دراین رابطه با مسئولین مربوطه داشتند، کلیه قوانین ومراحل اجرایی این طرح رامشخص وترسیم نمودند اما متاسفانه با تصویب مصوبه جدید، تمامی این موارد نادیده گرفته شد که ما نیزطی مکاتبه با فرمانداری و وزارت کشوردرجهت لغواین مصوبه گام برداشتیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: موضوعی به نام یکسان‌سازی گلزار شهدا نداریم، نبوده و نخواهیم داشت. آنچه که مطرح است مناسب‌سازی گلزار شهدا با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی به منظور جلوگیری از فرسایش قبور و گلزارها است و بنیاد بر این اساس نسبت به ساماندهی گلزارها اقدام می‌کند. در کل کشور ۲۰ هزار و ۱۵۱ گلزار شهید داریم که شامل ۲۲۳ هزار و ۶۳۰ مزار یا سنگ یادبود است. حدود ۱۴ هزار و ۳۲۶ گزار شهید مناسب‌سازی شده است که شامل ۱۴۹ هزار و ۲۲۲ مزار شهید است. در سال ۹۲ تا ۹۶، سه هزار و ۹۲۲ گزار شهید ساماندهی شده است.

ایزدی یادآور شد: موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران سال گذشته از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس مختومه اعلام شد و در صورتی که خبرنگاران نسبت به این موضوع پرسشی دارند باید از رئیس مجلس آن را دنبال کنند.

ایشان در پایان با اشاره به ابلاغیه‌ای که آموزش و پرورش در رابطه با منع حضور دانش‌آموزان در گلزارهای شهدا صادر کرده بود، توضیح داد: این مسئله نوعی بی‌سلیقگی بود و برای همه مقاطع تحصیلی نیست و مربوط به پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مقاطع اول و دوم ابتدایی است. ما به آن‌ها تذکر دادیم و به ما گفتند که اصلاح شده است. همچنین این ابلاغیه بیشتر یک توصیه‌نامه بود.

کد خبرنگار: 25
اینستاگرام
ایشان در پایان با اشاره به ((((ابلاغیه‌ای که آموزش و پرورش در رابطه با منع حضور دانش‌آموزان در گلزارهای شهدا صادر کرده بود، توضیح داد: این مسئله نوعی بی‌سلیقگی بود )))) ****و برای همه مقاطع تحصیلی نیست **** #### و مربوط به پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مقاطع اول و دوم ابتدایی است ####. ما به آن‌ها تذکر دادیم و به ما گفتند که اصلاح شده است. همچنین $$$$این ابلاغیه بیشتر یک توصیه‌نامه بود $$$$.

بچه از شش ماهگی به بعد یواش یواش غدا خور میشه ...
از دو سه سالگی به بعد تقریبا حرفهارو مزه مزه میکنه ...
از پنج شش سالگی به بعد قدرت تشخیص بسیار بالایی در بد خوب بودن ..زشت زیبا بودن ...
و شناسایی قهرمان بودن مامان و بابا شونو دارن.‌‌‌....
درست در زمانیکه باید بیاموزند چه کسانی جزو بهترین و برترین مردمان عصر خود بودند ..
نباید به گلزار شهدا و عیادت جانبازان بروند ....

مطلب قابل تآمل ( نوعی بی سلیقگی بوده ) بیشتر بنوعی توهین به شعور
خواننده مطلب است ...


خدا نیامرزد آن نماینده ملت را که برای مبارزه با رانت واختلاص هم عزم جدی ندارند . وقتی کمیسیون مجلس تفحص از بنیاد را مخدومه میکند یعنی اینکه خودشان هم در رانت خواری شریکند وگرنه باید تفحص انجام میشد مگر بنیاد دستگاه برتر نیست خوب بعد تفحص سربلند بیرون می آمد وشبحات برطرف میشد . افسوس وصد افسوس انشاا... در پیشگاه شهدا روسیاه باشند .....
یعنی از همین الان میتونیم در سایت ثبت نام کنیم برای کارت جدید یا باید صبر کنیم تا هفته دیگه
باعرض ارادت واهداءسلام ،جناب ایزدی احتراماً باستحضارمیرسانداینجانب سیدعلی تقی آبادی سربازوظیفه نیروی زمینی ارتش ازکارافتاده کلی با(90%)و(70%)بنیادشهیددارای سه فرزند دوپسر ویک دختر که پسرارشدم بارتبه(81)دررشته مکانیک دانشگاه شریف سال(91)فارغ الاحصیل وپسردومم بارتبه(600)دررشته شیمی دانشگاه صنعتی همدان سال(95)فارغ التحصیل شده اندودخترم امسال(96)پیش دانشگاهی میباشدمن درعجبم وسوُال حقیراینست که دوفرزندحقیربارتبه های خوب ودر دانشگاه های معتبراین مملکت کارشناسیشان راگرفته وباتوجه به تما رایزنی ها تاکنون مورخه(96/12/18)انجام گرفته متاًسفانه ازهیچ سازمان واداره ای دعوت بکارنشده اندوحال باتوجه به عرایضم واینکه فرزندانم درمعتبرترین دانشگاها فارغ التحصیل شده اند وحقیرهم بعنوان پدرشان سربازارتش ازکارافتاده کلی با (90%)ارتش و(70%)بنیادشهیدبنظرحضرتعالی ازفرزندان بنده حقیر مستحقتربرای استخدام میباشندوازطرفی فرمودیدکه تمام معوقات ایثارگران در دولت یازدهم پرداخت گردیده است،حسب قانون سربازان وظیفه ازکارافتاده کلی ارتش همطرازبانیروهای پایورآنهم بادورتبه بالاترپس از(30)سال به بازنشستگی نائل گشته وسنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی می بایستی پرداخت میشده است چنانچه مبنا را ازتاریخ اعزام به خدمت مقدس زیرپرچم لحاظ گردد تااین تاریخ یعنی(96/11/18)نزدیک به(33)سال وچنانچه از زمان مجروحیت لحاظ گردد بیش از(31)سال گذشته وتاتاریخ فوق الذکر ازبابت سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی ریالی بحساب بنده حقیرواریزنگردیده است واین یعنی آماردروغ دادن وازسوی عمل نکردن به مرّقانون وازطرفی الان که فرزندانم بزرگ شده اند ونیازمبرم به حق وحقوق قانونیم که همانا طلب سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی میباشددارم ،حال باتوجه به عرایضم ومشگلاتم از آن مقام عالی استدعا دارم که در اسرع وقت نسبت به واریز مبالغ فوق الذکر اقدامات شایسته رامبذول فرمائیدودرادامه عرایضم هرکس درهرلباس وپست ومقامیکه هست ودر این خصوص ویگر قوانین مصوب سنگ اندازی کرده ومیکندشایدبه ظاهرکاری از دستم برنمی آید ولی همانها را به خداوندقادروتوانا حواله اشان کرده وامیدوارم که دراین دنیابعدازین روزخوش خود وخانواده هایشان نبینندودرآخرت هم به عذاب الهی گرفتارآیندوچنانچه اعتقادی هم به عرایض حقیرندارندلااقل به این باندیشندکه تاریخ درباره اشان چه خواهدنوشت وآیندگان چگونه قضاوتشان خواهندکرد،باتشکرمعلول دفاع مقدس سیدعلی تقی آبادی چراکه خودرالایق نام بامصمای جانباز نمیدانم ودرخاتمه عرایضم خواهشاً اینقدر در شعارهایتان خودوآحادملت رامدیون ومرهون نخوانید بجای این شعارها عمل کنید وحق وحقوقات قانونی ما جانبازان را که در جوانی سلامتیمان را در تعرض دشمن بخاک وناموس ودینمان درطبق اخلاص گذاشته اداء کنید ولی ایکاش کشته میشدیم هیچ میدانیدبجزخودجانبازان خانواده هایشان بیشترازخانواده های معزز شهداء وآزادگان در رنج وعذابندپس لااقل به خاطرخانواده هایمان هم شده حق وحقوقمان را دراسرع وقت پرداخت نمائید باتشکرفراوان،خداوندرهبرگرانقدرمان را حفظ فرمایید ان شاءا...
درموردبندآخرکه مربوط به آموزش وپرورش است،،،خیلی ضعیف وغیرمسئولانه برخوردکرده اید!!! البته برخوردنکرده اید،بلکه توصیه کرده اید!!!!!که ازشماچنین انتظاری هم هست!آموزش وپرورش بالاخره بایدبه ملت پاسخ دهد،،،و یابرخوردانقلابی،قضایی بشود!ماازاین موضوع نمیگذریم و .....
سلام.اینکه اقای مولایی درکمپین جانبازان زیر25درصداعلام کردندکه قراراست بنیاد درسال97به جانبازان زیر25درصدکارت شناسایی بدهندصحت دارد؟
چرا از ایشان در مورد کارت شناسایی جانبازان زیر25% سئوال نکردید؟
باسلام خواهشمند است براي جلوگيري از سرگرداني جانبازان زير ٢٥درصد در راهروهاي بنياد و ارارات كارت شناسايي به اين عزيزان داده شود
با سلام با توجه به مصوبات برنامه ششم ضروری است برای جانبازان زیر 25 درصد هم کارت شناسایی صادر شودچرا که برای بعضی از مصوبات نمیتوان هرروز گواهی دریافت کرد لذا برای جلو گیری از سرگردانی این عزیزان باید برای انها کارت شناسایی صادر گردد.
پیشنهاد جهت رفع مشکلات جانبازان و رزمنده های طرح معسرین :
بنیاد شهید می تواند با هماهنگی ارتش ، تعدادی از املاک و ساختمانهای خود را بفروشد و کل کسورات بیمه بازنشستگی همه جانبازان زیر25% و رزمنده های فاقد شغل را یکجا به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت کند و یا حتی تواتر کند .
فقط به همین روش حقوق بازنشستگی همه ایثارگران طرح معسرین می تواند در یک لحظه حل شود و انها با امنیت خاطر سالهای بازنشستگی خود را بگذارنند.
به همین سادگی
به امید یک همت عالی از سوی یک مسئول مهربان و دانا
باسلام ای کاش از روز اول به جانبازهاب زیر ۲۵درصد کارت نداده بودند اگر به اسم رزمنده بودیم بهتر بود .
خدا نابود کند مسئوليني که با کينه و عداوت به جانبازان زير 25 درصد کارت شناسايي نداده اند .
از فاش نيوز عزيز تقاضاي برادرانه داريم مطلبي تحت عنوان کارت شناسايي براي جانبازان زير 25درصد منتشر نمايد تا شايد دست شما باعث خير شود و اين مشکل بزرگ که ساليان زيادي هيچ کس نتوانسته حل کند شما حل کنيد

سرنوشت جانبازان زير 25 درصد در تاريخ درج خواهد شد و لکه ننگي براي مسئولين بي لياقت خواهد بود چقدر در اين سي سال به اين قشر محروم ستم شده و اکثر خانواده هاي انها يا متلاشي شده اند يا در زير خط فقر هستند و در استانه فروپاشي ...
کافيه يک مرد باسواد امار و ارقام اين خانوادهها را در بياورد انوقت خواهيد ديد فاجعه اي بزرگ در مملکت اسلامي بوده و همه خود را بخواب زده اند ...

يا حق
آیا ارزش جانبازان زیر 25 درصد در حد یک کارت شناسایی نیست / در بعضی ادارات گواهی بنیاد را قبول نمیکنند .
در کشور آلمان به جانبازان مدال شجاعت میدهند که به گردن آویزند و مردم افتخار کنند ولی در ایران جانبازان زیر 25 درصد از دریافت یک کارت سناسایی کاغذی محرومند .چرا تبعیض؟؟؟؟؟؟
با عرض سلام و ادب، بنده فرزند جانباز 35% و نیروی شرکتی اداره برق می باشم (3 سال سابقه+مدرک کارشناسی ارشد)، میخواستم بدونم آیا برنامه ای جهت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در برنامه ششم توسعه قید شده است؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi