شناسه خبر : 58992
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

"جرم سیاسی در حقوق ایران" منتشر شد

"جرم سیاسی در حقوق ایران"، تألیف جدید جانباز، دکتر قدرت الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد.

فاش نیوز - "جرم سیاسی در حقوق ایران"، تألیف جدید جانباز نخاعی، دکتر قدرت الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد.

کتاب جرم سیاسی در حقوق ایران آخرین اثر جانباز، دکترقدرت الله رحمانی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی از سوی انتشارات این دانشگاه منتشر شد.

این کتاب که محصول طرح پژوهشی مصوب دانشگاه علامه طباطبائی است، سیر تاریخی پیدایش و تحول مفهوم جرم سیاسی در غرب و ایران را واکاوی کرده است.
نویسنده کتاب کوشیده است پرسش های مبنایی حول تاسیس حقوقی جرم سیاسی و چرایی تفکیک جرم سیاسی از دیگرجرایم  در اروپا را با تکیه بر شواهد تاریخی توضیح دهد.
بررسی علل و عوامل ورود جرم سیاسی به نظام حقوقی ایران در عصر مشروطیت و سپس تداوم آن در عصر جمهوری اسلامی، فصول اصلی این کتاب را تشکیل می دهد. در این فصول پژوهشگر کوشیده است رازآلودگی مفهوم جرم سیاسی در غرب و خطای تاریخی تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصرار بر رازگشایی از این مفهوم در قالب الزام به "تعریف جرم سیاسی" را شرح دهد.


در پرتو نتایج مترتب بر پژوهش "جرم سیاسی در حقوق ایران "، تعریف قانونی جرم و مجرم سیاسی اساسا ممتنع است و قانون جرم سیاسی، مصوب اردیبهشت 1395 ( از آن روی که به نام "تعریف" جرم سیاسی به "تحریف" آن پرداخته است) سندگویایی بر تعریف ناپذیری قانونی این مفهوم است و نه تنها بر داستان ملال انگیز تعریف جرم سیاسی نقطه پایان نخواهد گذاشت، بلکه باب تازه ای از مطالبات سیاسی و مناقشات حقوقی علیه جمهوری اسلامی را در زمینه نقض حقوق بشر خواهد گشود.

گفتنی است از این جانباز فرهیخته، استاد دانشگاه و روزنامه نگار باسابقه، پیش از این نیز آثاری با عناوین «نظریه یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی»، «در سراشیبی سقوط» و «بی پرده با هاشمی رفسنجانی» به چاپ رسیده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
...

ماده 44 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: بر اساس ماده 44 قاون خدمات رسانی به ایثارگران اخذ هر گونه مبالغی به عنوان عوارض آزاد راه ها از جانبازان بر خلاف قانون است و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

...

و بزرگراه ها و پارکینگ ها خصوصی هستند .

و استفاده رایگان از آنها حرام و نوعی باجگیری است .

برای این نوع قوانین آبکی در

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است .

که می گویم باید ابطال شود .

زیرا رزمندگان عزیز و جانبازان عزیز در این قانون از بنیاد حقوق نمی گیرند .

و این قانون بچه های جبهه را فقیر کرد .

و فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل کرد .

و به دنیا فهماند که باید به ایران ظلم کنند .

و ایران را براندازی کنند .

زیرا ایران قانون را نمی شناسد .

و به مردم خودش ظلم می کند .

بنابراین پیشنهاد می کنم .

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ( به کارمندان )

را ابطال کنید .

و ماهیانه ۲ ملیون تومان به رزمندگان عزیز حقوق بدهید .

و ماهیانه ۲ ملیون تومان به جانبازان عزیز بالاخص ۵% جبهه

و جنگ حقوق بدهید

...

نمی دونم چی شده .

دست به انتشارت خوب شده .

نکنه شهید شی .

ای خوب ها .

...

...

متشکرم .

از اینکه قصد خدمت به جمهوری اسلامی ایران را دارید .

موفق باشید .

...
سلام خوبی ؟ یه چیز می خوام بهت بگم قول بده ناراحت نشی! خودت می دونی چقدر خاطرتو می خوام . اووو ... برگرد برگرد ......از توهمات همتون حالم بهم می خوره ... به خاطر جانباز بودنته که برات احترام قائلم . خداییش هر چی کردم نظرمو ننویسم نشد . فکر کنید این مدت چطور به سر کردم . خواب و خوراک نداشتم . مخصوصا این شبا که از درد ناخوداگاه از خواب بیدار می شدم . دمتون گرم . قول بده ناراحت نشید . درد دله ... با ادمی که به این سطح رسیده ... حالا وقت درد دله رسیده ... رنج نامه منم اماده اس برای چاپ فقط هی صبر می کنم می گم بیشتر صبور باشم . ولی این بار نه به اندازه سی سال صبر می کنم ... قبل اینکه پر بکشی بری میام جلوت و زل می زنم تو چشات و می پرسم چرا چرا چرا ؟

غزالی و راهزنان
غزالی، دانشمند شهیر اسلامی، اهل طوس بود (طوس قریه ای است در نزدیکی مشهد) . در آن وقت، یعنی در حدود قرن پنجم هجری، نیشابور مرکز و سواد اعظم آن ناحیه بود و دار العلم محسوب می شد. طلاب علم در آن نواحی برای تحصیل و درس خواندن به نیشابور می آمدند. غزالی نیز طبق معمول به نیشابور و گرگان آمد و سالها از محضر اساتید و فضلا با حرص و ولع زیاد کسب فضل نمود. و برای آنکه معلوماتش فراموش نشود و خوشه هایی که چیده از دستش نرود، آنها را مرتب می نوشت و جزوه می کرد. آن جزوه ها را که محصول سالها زحمتش بود مثل جان شیرین دوست می داشت.

بعد از سالها عازم بازگشت به وطن شد. جزوه ها را مرتب کرده در توبره ای پیچید و با قافله به طرف وطن روانه شد.

از قضا قافله با یک عده دزد و راهزن برخورد. دزدان جلو قافله را گرفتند و آنچه مال و خواسته یافت می شد یکی یکی جمع کردند.

نوبت به غزالی و اثاث غزالی رسید. همینکه دست دزدان به طرف آن توبره رفت، غزالی شروع به التماس و زاری کرد و گفت: «غیر از این، هر چه دارم ببرید و این یکی را به من وا گذارید.»

دزدها خیال کردند که حتما در داخل این بسته متاع گران قیمتی است. بسته را باز کردند، جز مشتی کاغذ سیاه شده چیزی ندیدند.

گفتند: «اینها چیست و به چه درد می خورد؟»

غزالی گفت: «هر چه هست به درد شما نمی خورد، ولی به درد من می خورد.»

- به چه درد تو می خورد؟

- اینها ثمره چند سال تحصیل من است. اگر اینها را از من بگیرید، معلوماتم تباه می شود و سالها زحمتم در راه تحصیل علم به هدر می رود.

- راستی معلومات تو همین است که در اینجاست؟

- بلی.

- علمی که جایش توی بقچه و قابل دزدیدن باشد، آن علم نیست، برو فکری به حال خود بکن!!!

این گفته ساده عامیانه، تکانی به روحیه مستعد و هوشیار غزالی داد. او که تا آن روز فقط فکر می کرد که طوطی وار از استاد بشنود و در دفاتر ضبط کند، بعد از آن در فکر افتاد که کوشش کند تا مغز و دماغ خود را با تفکر پرورش دهد و بیشتر فکر کند و تحقیق نماید و مطالب مفید را در دفتر ذهن خود بسپارد.

غزالی می گوید: «من بهترین پندها را، که راهنمای زندگی فکری من شد، از زبان یک دزد راهزن شنیدم.»

غزالی محفوظاتشو به باد داد ولی من به شما می گم بعضی جانبازان هویت جانبازی رو زیر سوال بردن .. خداییش چی شد که جای مجرم و مظلوم رو تشخیص ندادی ؟ نمی دونستی مجرم با دروغگویی هاش چهره حقیقتو پنهان می کنه ... بهات چقدر بود ما پرداخت نکردیم و بر سر مظلومیت ما بیشتر کوبیدید دسته جمعی ... خدا رو شکر والمنه تشخیصم در شناخت همتون اشتباه نبود . من شش دونگه پای ارزشهام ایستادم حتی اگه یه دنیا باهام دشمن بشن . همتون سر و ته یه کرباس بودید ...بوی هوای نفس می دادید ..... هرچی رو برای خودتون می پسندیدید برای من نخواستید ... من به روتون نمیارم اما هر دو تون بعد سی سال سیاسی کاری کردید از اون لحاظ ... حالا خودتون و وجدانتون!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi