شناسه خبر : 59279
چهارشنبه 09 خرداد 1397 , 19:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شکایت یک ایثارگر جانباز از مجلس به مجلس

ایثارگر جانباز دفاع مقدس در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای قوانین در دستگاه های اجرایی و وهن مجلس و قانونگذاری شکایت کرد.

فاش نیوز -  ایثارگر جانباز دفاع مقدس در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای قوانین در دستگاه های اجرایی و وهن مجلس و قانونگذاری شکایت کرد.

متن کامل این شکوائیه از این قرار است:

 

بسمه تعالی

رییس محترم قوه مقننه، هیئت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با اهداء سلام و تحیات؛

        با احترام همان گونه که مستحضرید مجلس به عنوان میراث گران بهای حضرت امام(ره) و شهدای والامقام، یکی از ارکان مهم مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی، می باشد و به فرموده حضرت امام (ره) در راس امور است، نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی رصد رسانه های مکتوب و غیر مکتوب کشور حاکی از این واقعیت است که اعتراض تعدادی از نمایندگان هم از عدم اجراء برخی قوانین به ویژه در حوزه ایثارگران بلند شده است، به دلیل این که برخی از مجریان در مقام اجرا خواسته یا ناخواسته قوانین مجلس را به یک دستور العمل و یک بخش نامه ساده تنزل داده که این موضوع قطعاً با اقتدار مجلس در طراز انقلاب اسلامی فاصله  زیادی دارد.

        ذکر مقدمه کوتاه فوق، بهانه ای بود تا با یک داستان کوتاه که شرح حال بسیاری از ایثارگران عزیز در این برهه حساس کشور می باشد، چرایی عدم اجرا و یا ناقص اجرا نمودن برخی قوانین ایثارگری را به قضاوت گذاشته و اجرای آن را مطالبه کنیم.

نقل نمودند: «در روزگاران قدیم پادشاهی در شبی سرد در ورودی قصر نگهبان سال خورده ای را دید، از او سوال کرد سردت نیست؟ نگهبان در جواب گفت: لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم. پادشاه گفت: من الان داخل قصر می روم و می گویم یکی از لباس های گرم مرا برایت بیاورند. نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. پادشاه بعد از ورود به قصر وعده اش را فراموش کرد و صبح روز بعد مردم جسد سرما زده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند. در حالی که در کنارش با خطی خوانا نوشته شده بود «ای پادشاه! من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل می کردم اما وعده لباس گرم تو مرا از پای درآورد» شاید حال و روز آن نگهبان پیر چیزی شبیه بر و بچه های جبهه و جنگ امروز ماست. لذا بدون فوت وقت توجه مسئولان هر سه قوه را به چرایی اجرا نشدن برخی از قوانین و یا تفاسیر تنگ نظرانه و مضیق که مغایر روح حمایتی قوانین و مقررات حوزه ایثارگران می باشد، جلب می نمایم.

        مسئولان دلسوز و ارجمند به خوبی می دانید نوجوان ترین رزمنده جنگ امروز حدود 50 ساله است و اگر بخواهیم میانگین سنی رزمندگان، آزادگان و جانبازان را 55 سال فرض کنیم، مجالی اندک برای خدمت گذاری به بهترین فرزندان ملت پیش روی ماست. در گروه والدین و همسران شهدا به دلیل کهولت سن، وضع بحرانی تر است  و فرزندان، خواهران و برادران شهدا و فرزندان جانبازان، آزادگان و رزمندگان هم در شرایط ورود به بازار کار و تحصیل با مشکلات عدیده فراوان روبرو هستند.

        جناب آقای لاریجانی و اعضاء محترم فراکسیون ایثارگران مجلس، ضمن تقدیر و تشکر از عنایت ویژه مجلس نسبت به این قشر فداکار و خانواده آنان به استحضار می رساند، مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنر قانون گذاری را برترین های نمایندگی دانستند و فرمودند: «قانون را کارآمد، روان، شفاف و روزآمد بنویسید. در کنار این نکات راه گشا، قانون را فصل الخطاب قلمداد و در بخشی دیگر از سخنانشان بر استفاده نمایندگان از اختیارات قانونی برای اجرای صحیح قوانین تاکید فرمودند». در کنار این توصیه های مهم مقام معظم رهبری به نظر می رسد قوه مقننه و قضائیه می بایست هزینه عدم اجرای قانون و تمکین نکردن برخی از دستگاه ها  به آن را برای مجریان زیاد کنند تا کسی جرات نکند قانونی را  که در یک فرایند صحیح به تصویب مجلس و تایید شورای محترم شورای نگهبان می رسد به راحتی اجرا نکند و یا با تفسیر مضیق،  انتفای از قانون را از اهداف مورد نظر مقنن دور نماید.

         لذا خواهشمند است موارد ذیل را که برخی از مشکلات مبتلا به ایثارگران در ایام پیری و میانسالی آنان می باشد مورد عنایت ویژه قرار دهید.

  1. چرا برخی از آیین نامه های اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از گذشت سالیان طولانی از تصویب این قانون، تدوین و ابلاغ نگردیده و همچنین مواد مرتبط با ایثارگران در برنامه ششم اجرایی نمی گردد؟
  2. چرا ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و الحاقات آن در برنامه ششم موضوع جذب، بکارگیری و تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و خانواده آنان در بند(ذ) ماده(87) قانون برنامه و تبصره ذیل آن اجرایی نمی گردد؟
  3. چرا قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران موضوع بند(د) ماده(88) قانون برنامه ششم به صورت کامل اجرا نمی گردد؟
  4. چرا مقطع تحصیلی رزمندگان موضوع بند6 ماده88 قانون برنامه ششم توسعه علیرغم گذشت چهارده ماه از تصویب قانون و صراحت مشروح مذاکرات استخراج شده مجلس و اعلام نظر مثبت معاونت حقوقی ریاست جمهوری به عنوان مرجع قانونی حل اختلاف میان دستگاه ها مبنی بر استفاده از مزایای شغلی مقطع تحصیلی بالاتر، توسط دستگاه های اجرایی مورد عمل قرار نمی گیرد؟ اساساً منظور مقنن همان مزایای شغلی بالاتر، برای رزمندگان بوده، همانگونه که در مشروح مذاکرات مجلس نیز آمده است.
  5. چرا علیرغم مصوبه شورای عالی اداری و همچنین تبصره7 ماده واحده  قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کارافتاده کلی مصوب 1372/06/30 مبنی بر مستثنی بودن ایثارگران از شمول قانون واگذاری بخشی از فعالیت های اجرایی دستگاه های دولتی به غیر دولتی، برخی از دستگاه های اجرایی بدون توجه، این مصوبات قانونی را اجرا نکرده و ایثارگران را در این شرایط سنی تعدیل می نمایند؟
  6. چرا دستگاه ها نسبت به اجرای صحیح سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری مصوب 1389/09/22 را به عنوان یک سند بالادستی و علیرغم تاکید مجدد بر اجرای صحیح این سیاست ها در بند(الف) ماده(86) قانون برنامه ششم آن طور که باید و شاید به آن عمل نمی نمایند. مگر این سیاست ها بالاترین سند در حوزه ایثارگران در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؟
  7. چرا حق و حقوق قانونی جانبازان حالت اشتغال موضوع تبصره (6) قانون تسهیلات استخدامی، اجتماعی جانبازان و همچنین تبصره1 همین قانون و ماده(54) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در برخی از دستگاه ها با تفسیر مضیق، به صورت کامل اجرا نشده و به قانون به صورت سلیقه ای عمل می گردد؟
  8. چرا پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران و افراد تحت تفکل آنان که  پرداخت صد در صد آن مورد تصریح قانون گذار است، مورد اهمال قرار می گیرد و برخی دستگاه ها در قرارداد بیمه تکمیل درمان خود به دنبال هم طراز نمودن افراد عادی و ایثارگران در این زمینه هستند؟
  9. چرا حقوق پرسنل وظیفه و بسیجیان جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس، موضوع مواد 38 و 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به آنان پرداخت نمی گردد. آیا با توجه به شرایط سنی این عزیزان فرصتی هست که از این حق قانونی خود بهره مند گردند؟
  10. چرا سند راهبردی خدمات رسانی  به رزمندگان موضوع بند(ی) ماده(44) قانون برنامه پنج ساله پنجم و تبصره بند(و) ماده(1) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حالی که رزمندگان زیادی در شرایط سخت معیشتی و درمانی می باشند، اجرایی نمی گردد؟
  11. چرا قوانین و مقررات ایثارگران که از مجموعه قوانین و مقررات خاص و دارای روح حمایتی است، توسط مجریان با استناد به قوانین عام، دایره شمول آن محدود می گردد؟ انتظار این است مجلس محترم نظارت خود را در این حوزه تقویت و در تصویب قوانین و مقررات آتی، این موضوع مهم را مورد عنایت ویژه قرار دهد.
  12. چرا برابر سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران، ابلاغی مقام معظم رهبری، کرامت و عزت ایثارگران توسط برخی دستگاه های اجرائی رعایت نشده و علیرغم تاکید ریاست محترم جمهوری بر تکریم ایثارگران و خانواده آنان، این رویه در دستگاه ها متاسفانه در پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی  رو به افزایش است؟

          در پایان ذکر این نکته ضروریست که با توجه به مشکلات فرآوانی که این قشر وفادار به آرمان های امام و شهدا و مقام معظم رهبری در حوزه درمان، معیشت، مسکن، اشتغال و تحصیل فرزندان با آن رو به رو است، انتظار می رود، قوه محترم مجریه قوانین موجود را که حاصل تلاش 4دهه قانون گذاری مجالس و لوایح دولت های مختلف بوده و جزو حقوق شهروندی می باشد، به درستی اجرا و با عنایت به شرایط سنی این عزیزان و نگاه تیزبین نسل های سوم و چهارم انقلاب و همچنین تهدیدات پیش روی کشور، کرامت، شرف و عزت و به فرموده حضرت امام(ره) «مصلحت زجر کشیده ها، جبهه رفته ها، اسیر داده و مفقود و مجروح داده ها و در یک کلام مصلحت پابرهنه ها و گود نشین ها و مستضعفان بر مصلحت قاعدین در منازل و مناسک و متمکنین و مرفهین گریزان از جبهه و جهاد و تقوا در نظام اسلامی مقدم باشد و نسل به نسل و سینه به سینه شرافت و اعتبار پیشتازان این نهضت مقدس حفظ و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند».

من الله التوفیق

رضا علامه زاده

ایثارگر دفاع مقدس

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
چرا ایین نامه اجرایی نحوه برقراری حقوق ایثارگران بدون شغل و بدون بیمه نوشته و ابلاغ نمی شود و فقط بصورت سلیقه ای اجرا می شود ؟
چرا رزمندگان و جانبازان زیر25% با میانگین سن 55 سال در کشور بسیار ثروتمند ایران حتی حقوق بازنشستگی هم ندارند، در حالیکه مردم سایر کشورها در کهولت سن فقط بخاطر سن بالا دارای حق و حقوق قانونی هستند بدون هیچ گونه اسیب !
چرا فعالیت های فردی مردم همچون ورزش کردن وزارتخانه دارد ، ولی ایثارگران حتی وزارتخانه ندارند ؟!
و هیچ مقام مسئولی بصورت محکم و استوار از حق انها دفاع نمی کند
خدا از فراکسیون ایثارگران مجلس نگذره دم کنکور کف نمره ایثارگران بردن بالا ولی اینا انگار نه انگار حامی ایثارگران هستن.تا به ایثارگران میرسه میزنم جاده خاکی و میگن باید کار فرهنگی کنیم! آقا اگه میشه به تحصیل و معیشت هم توجه کنید.در قبال حقوق و کارانه خودتون هم کار فرهنگی می کنید؟یا افزایش حقوق میدید!؟ایثارگران به شدت به طرح ظالمانه مجلس اعتراض دارن به گوش نماینده ها برسونید
با سلام برادر همرزم هشت سال دفاع مقدس تمام مطالبي كه نوشته ايد كاملا درست و حقيقت است اما متاسفانه مسئولين بنياد شهيد و هيات دولت كه تصيم گير ندگان قوانين هستند اگر خوش شان نيايد با هزار بهانه با هماهنگي سازمان برنامه بودجه بهانه تراشي و در صورت اعتبارات نوشته شما در دل و خواسته هاي هزاران رزمندگان جانبازان و همه اقشار ايثارگر مي باشد و بايست بسپارم به اقا امام زمان
كه هر كس حق ما ايثار گران را ناديده مي گيرد در آن دنيا گرفتار آتش و دزخ خواهد شد كه هيچ وقت مطمئن باش خداوند نخواهد بخشيد
است
رزمنده وهمرزم عزیز اگه دستگاه ها به وظیفه اشان عمل نمی کنن گناه ایثارگران چیست؟ چه کسی با کسانی که قوانین مصوب رااجرا نمی کنند باید برخورد کند؟ مسلماً وظیفه من و شما نیست./. پس کار از ریشه که همون مجلس است می لنگه !!! پس قدرت نظارتی مجلس برای کی هست؟
باسلام :یادش بخیر دوران دفاع مقدس کسی نمی گفت. ای رزمندگان دارید به جبهه می روید برای شما بار جانی دارد ها اما امروز بمحض تصویب یک مصوبه مسولان عزیزی که لپ های انان از فقر ونداری گل انداخته بسرعت میگویند ایهاالناس این مصوبات باری مالی دارد . امان از دست وابستگان برخی مسولان که طفلکی ها هزار هزار میلیلرد وام میگیرند .اما اقساط وتورم ان را باز هم ایثارگران باید کریمانه تحمل کنند امام از شتر سواری های دولا دولا.اقا ی ما مولای ما بیا وجهان را از دست این حضرات خارجی وداخلی نجات بده
13-چرا دولت قانون مصوب شما مبنی بر پرداخت حداقل حقوق به جانبازان معسر و فقیر و مضطر را اجرا نمی کند در همان حال بودجه و یارانه اعضای کمیته امداد را از اول سال زیاد میکند و ترجیع بند آنها عدم تصویب آیین نامه و بودجه است .شما به ما بگویید رزمندگان و جانبازان معسر چه کار کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نام خدا به نظر حقیر باید مسئولینی که در حق ایثارگران کارشکنی می کنند به دستگاه عدالت سپرد البته اگر باشه تا الی یوم الدین کسی جرأت خلاف نداشته باشد وگرنه همین آش است و همین کاسه سی و اندی سال هی قانون بی خاصیت صد من یه غاز تصویب کردند وجامعه ایثارگری را به سخره گرفتند .به عنوان نمونه اعطای یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان یکی از این موارد است چقدر کش میدن برای اجرای آن هر مسئولی یک تفسیری برای آن داره الحمدلله همه شدن مفسر قانون برای این که آن را اجرا نکنند خداوند بحق این ایام و لیالی هر کس در امور ایثارگران سنگ اندازی می کند ذلیل و خوار کند.
باسلام وخسته نباشید این مشکلاتی که آیه برادر گرامی ذکر کردید قسمتی از مشکلات ایثارگران است واقعا بس نیست بعداز گذشت چهل سال هنوز دولت نتوانسته مشکل ایثارگران را حل کنه هروقت صحبت. از اقدامات مسؤلین به گوش می‌رسد متاسفانه بودجه نداریم ؟؟؟؟چرا بودجه داریم ولی مدیر نداریم
رزمنده دلاور درد دل همه مار ا رسا بیان فرمودید متشکرم
باسلام انشاا... یک اختلاس کم بشه - تامشکلات رزمندگان هم حل بشه
بودجه مملکت صرف حقوقهای نجومی مشود وکار این دولت از خدا بی خبر شده همه کارش فقط اختلاس
ما رزمنده گان سن مان از 50 سال رد شده تاکنون یک بند از لوایح طرح جامع قوانین 6گانه ایثارگران علیرغم مصوبه مجلس وتایید شورای محترم نگهبان دولت به وزرات خانه ابلاغ نکرده ودیگه به درد ماها نمی خورد،آقای روحانی هم ما ایثارگران رای داریم هم بهزیزیستی ها هم کمیته امداد ها چرا تمام مصوبات این دو نهاد یکشبه ابلاغ واجرار می شود ولی مصوبات ایثارگران یک ساله بایگانی وخاک می خورد
بندالف ماده87...میگویند هرچه زودتر ...معلوم نیست این هرچه زودترکی هست..قبرستان؟
با سلام
چون95% مسئولین دروغگو و ...... هستند
سلام ٬ کسی به داد ایثارگران نمی رسد ٬ الا برکت الله ٬ تبعیض در جامعه بیداد میکنه ٬ الا برکت الله ٬ فقر وفساد داره بیداد میکنه ٬ الا ب کت الله
بنام خدا
با سلام وعرض ادب واحترام
آقایان مقنن مگر تصویب نکردید که در2 سال اول برنامه نباید در حوزه ایثارگران طلبی باقی بماند وپاداش پایان خدمت از سال 95 شروع شود پس چرا پیگیر مصوبات خود نیستید ؟ مگر چقدر دیگه زنده هستیم یا قول ندهید یا اگه قول میدهید به آن عمل کنید چون حدیث داریم میفرماید ( وعد الحر دین ) این وعدها که میدهید دینی است به گردنتون انصافا به آن عمل وماده 38 که به کفته معاون تعاون بنیاد مقداری عله الحساب پرداخت شده تا کی ما باید عله الحساب بگیر باشیم چرا نباید کاملا حق قانونی مارا پرداخت شود بحر حال در این آخر عمری کاری کنید که دعای خیر ما بدرقه راهتان باشه نه نفرین ما خوب عزیزانی که از دنیا رفتند چگونه میخواهید ازشان حلالیت بطلبید . کاری کنید بقیه حلالتون کنند ضمنا ما جانبازان بسیجی مگر ادم نیستیم خانواده نداریم تمامی حقوق بگیران فروشکاه دارند وما جزء نیروهای مسلح هستیم خیر سرمون اما از هیچ کونه امکانات رفاهی برخوردار نیستیم چرا . چرا . چرا . ... ؟ ...... ؟
جانباز 50 درصد بسیج حالت اشتغال بنیاد
نگران نباشین این قوانین که دراین چنددهه بنام ایثارگران(وبه کام دیگران برای تبلیغات!!!!) تصویب کردن سالهای بعد دوباره با اصلاحاتی برای نوه های ایثارگران(البته اونایی که نوه دارن ) تصویب می شود ولی باز هم به مرحله اجرا نمی رسند!!!!!!
باسلام ممنون هم رزم دلاور که درد دل همه ایثارگران با بیان شیوا به گوش مسئولان رساندید اگه گوش شنوایی باشه اگر حس اینکه اگر رزمندگان نبودند ما کجا بودیم باشد
با سلام
من در قیل به دولت و مجلس و سپاه و بنیاد تذکر داده بودم که صبر ایثارگران هم حدی دارد و اگر به اینصورت پیش برود ایثارگران تحمل نخواهند نمود و تجمع بزرگتری را رقم خواهند زد که تا بحال آنرا ندیده اند...
درست است که ایثارگران چشمداشت و منت نمی پذیرند ول دستگاهها هم نباید وظایف خود را فراموش کنند...
معیشت و درمان و کمیسیون مهمتریرین دغدقه ایثارگران است...
چرا دولت از اجرای ماده 38 و 39 طفره می رود؟...
این آخرین فرصت است تا آخر تیرماه 1397...
مواظب باشند چه می کنند...
درآخرچراماده 38برای همه جانبازان اعمال واجرانمیشود؟!وچراوچراوچراها.!!!اینراهم بایداضافه کرد.زنده راتازنده است بایدبه فریادش رسید.ورنه بعدمرگ برسرمزارش اشک ریختن چه سود.!!!باتشکرازرزمنده هشت سال دفاع مقدس.
سلام همرزم عزیزم حرف دل همه ایثار گران توسط جنابعالی عنوان شد
امیدوارم که مسؤلین مربوطه از خواب غفلت بیدار شوند.
بیت المال را بیت الجیب کرده اند علی برکت الله اختلاس گران ذخایرانقلاب شده اند علی برکت الله وزرا وخانواده شان مظلوم شده اند ماها غارتگر علی برکت الله
به حق پنج تن ال عبا وخون به ناحق ریخته همرزمانمان هر کس در هر پستی درهر مقامی درهر لباسی ودر هر کسوتی نسبت حقوق رزمندگان و ایثارگران وخانواده شهداء خیانت یا کم کاری واهمال کاری میکند با فرعونیان و یزیدیان ودر قعر جهنم باشد
بنام خدا
الهی آمین . خدایا توشاهد باش که ما ودوستان ما گفتیم اما مسئولین گوش خودرا بتون زدن . وحرف مارا نشنیده گرفتند .
سلام دوست عزیز و بزرگوار
چرا قانونی که در مجلس تصویب میشود و ب فرموده رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است توسط ستاد کل نیروهای مصلح تعدیل میشود و وقتی سوال میکنیم میگویند خود آقا مجوز داده اند !!!
در مجلس مصوب شده که جانبازان 70 درصد و بالاتر که در دستگاههای دولتی شاغلند با ده سال سنوات ارفاقی می توانند بازنشست شوند اما ستاد کل نیروهای مصلح آن را به پنج سال تقلیل داده است و دلیل را هم مجوز مقام معظم رهبری عنوان میکنند
یه آگاه به این مهم جواب حقیر را بدهد
سلام چرا ماده 51ایثارگری برای بازنشستگان وچانبازان بیکار اجرایی نم شود
بنیاد شهید مطالبات مربوط به پاداش پایان خدمت ایثارگران را پرداخت کرد چطور طبق گفته مدیر کل بنیاد گیلان مطالبات ذخیره مرخصی شهدای این استان در حال پرداخته ولی در بقیه ی استان ها بنیاد میگه مرخصی با نهاد اعزام کننده است؟؟؟؟؟ عبدالله پاکاری با بیان اینکه مطالبات خانواده‌های ایثارگر مربوط به پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدای گران‌قدر است اظهار کرد: بخشی از این مطالبات که مربوط به ذخیره مرخصی بود مطابق قانون باید توسط یگان‌های مربوطه پرداخت شود که در قانون برنامه ششم اصلاح و مجدداً به بنیاد محول شد. وی با اشاره به اینکه پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی دو بخش است افزود: بخشی از مطالبات پاداش پایان خدمت و بخشی دیگر ذخیره مرخصی است که در قانون جامع این کار انجام شد اما در قانون برنامه ششم اصلاح شد. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه بنیاد مطالبات بخش مربوط به پاداش پایان خدمت را پرداخت کرد گفت: مطالبات بخش ذخیره مرخصی مربوط به سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ است و مطالبات سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اصلاح شد که توسط بنیاد به صورت کامل پرداخت شد. پاکاری با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات ۲۸۰ خانواده باقی مانده است بیان کرد: اقدامات قانونی مربوط برای پرداخت مطالبات انجام‌شده و فقط بحث تأمین منابع مانده که به‌زودی انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه مطابق ماده ۸۷ قانون برنامه ششم دولت مکلف شد که در دو سال نخست اجرای قانون کلیه مطالبات ایثارگران را پرداخت کند گفت: پیگیری برای تأمین منابع و اعتبارات در حال انجام است و بخشی از مطالبات پاداش پایان خدمت سال ۹۵ نیز باید پرداخت شود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه موضوع اشتغال ایثارگران جدا از وضعیت اشتغال جامعه نیست تصریح کرد: ترغیب فرزندان شاهد و ایثارگر برای بحث کارآفرینی، اشتغال، توانمندسازی، کمک و حمایت در جهت روی آوردن به مباحث خوداشتغالی و ایجاد طرح‌های مختلف اشتغال ازجمله برنامه‌های ما بوده که در این راستا سال پیش به لحاظ محدودیت فرصت‌های شغلی و جذب و استخدام دستگاه‌ها توفیق آن‌چنانی نداشتیم.
احسنت برادر...بیانات حضرتعالی کاملا صحیح است
باسلام خداوندا دراین ماه مبارک رمضان هر مسىولی که قانون را اجر می کند طول عمر باعزت برای خدمتگزاری وهر مسولی که قانون این ایثارگران زجر کشیده را اجرا نمکند نیست ونابود بگردان
کسی که تمام دوران جنگ در کشورهای مرفع زیسته حال در راس کار و ...چطور میتونه من و تو رزمنده و ایثارگر را بشناسه
کسی که تمام دوران جنگ در کشورهای مرفع زیسته حال در راس کار و ...چطور میتونه من و تو رزمنده و ایثارگر را بشناسه
قانون ماده 51 بین کارکنان زیر 25 درصد اجرا نمیشود ولی بین شاهد و بالای 25 اجرایی است چرا ؟؟؟؟؟
کارد به استخوان رزمندگان ایتارگران وخانواده شهدارسیده. سال ها سکوت ومصلحت وعدم پایند ی به ارزشهای ایتارووصع وجود. همه ناراصی هستند کاسب کارای تحریم کمی تامل کنید این انقلاب مرهون خون شهدا واینارگران است
امروز برعکس فرامین امام عزیزمان عمل میکنند دوستان خوبم در هفته گذشته ما شاهد فوت یک هنر پیشه طاغوتی بودیم که دیدید چه به به وچه چه ها که نگفتند وهنر پیشه های که از جیب بیت المال ارتزاق میکنند برای سخنرانی ونشان دادن ارادتهای خود سبقت میگرفتند واین هنر پیشه دوران ستم شاهی را قهرمان نامیدند تا جای که یکی از روحانیان در فضای مجازی او را دیندار ومحب اهل بیت نامید
اما در همان روزها یک جانباز وسردار 8سال دفاع مقدس هم پر کشید وبه یاران شهیدش پیوست اما مظلومانه تشییع شد نه هنر پیشه امد سخنی بگویند ونه .......
اری قهرمانان واقعی میهن اسلامی که قریب به سی سال ویلچر نشین .در زمان جنگ از همه هستی خود گذشته بود مورد توجه جامعه ومردم ورسانه ها نبود ویا خیلی سطحی اشاره شد اما از ان طرف هنرپیشه فاسد قهرمان شده وسیلبرتی ها کل نظام زیر سئوال بردند چرا ممنوع التصویر بوده بله دوستان چه زود فراموش میشویم وچه زود ناهنجاریهای گذشته که مردم بخاطر ان انقلاب کردند هنجار مثبت میشود مگر چه معیارهای فرق کرده که امروز در همه زمینه ها بچه های ایثارگر اخر صف هستند یک هنرپیشه میلیاردی بگیر مرفع که در طول عمرشان چندین طلاق ودر سن 45سال عروس وداماد میشوند در کارنامه خود دارند شدند الگو ونظر بده مدعو و منتقد مصلح طلب ومطالبه گر اما قهرمان واقعی وهنرمندان میدانهای نبرد که اگر جان عزیزشان را هدیه وطن نمیکردند الان شاید همین اقایان نه هنر پیشه بودند ونه وزیر وکیل و......شده اند معسر وزیاده خواه اینجاست که امام خامنه ای عزیز فرمودند نگذارید جای معیارها عوض بشود دوستان هوشیار باشیم وجلوی نفوذی ها را بگیریم از ایثار وشهادت سخت دفاع کنیم پشت امام خود مستحکم بمانیم
در پاسخ به معلم جانباز / برادر وقتی رزمنده ای 6 سال در جببه جنگیده والان منزویش کردند کاری بهش ندارن وفقط جانباز ایثارگر محسوب میشه باید شاهد چنیین وضعیتی باشیم شما بفرمایید فرق بین رزمنده 4 سال خدمت در جببهه با یک جانباز 5 در صد چیست!!! وچرا باید امتیاز یک جانباز 5 درصد از یک رزمنده 4 سال خدمت که ترکش نخورده بیشتر باشه ما رزمندگان الان امتیاز می خواهیم پول /وام مسکن/ تسهیلات مثل بقیه/ ضمنا همین بی توجهی در حق ایثاگران باعث میشه جانباز شهید ما در اوج مظلومیت تشییع شود
باسلام
ایثارگران عزیز هیچ اتفاق و اقدامی بی دلیل نیست.
_تصویب دایمی داشتن لایحه حمایت....با هدف جناحی و فقط برای تخریب دولت فعلی بوده و از آن آبی بنفع ایثارگران گرم نمی شود.(تحمیل هزینه بدون تامین بودجه
برای آن.اینکه دولت را مکلف به هزینه کنی بدون تعیین و تامین بودجه هنر نیست)
_بعداز چند دهه تصویب قانون چه توجیهی دارد،الا اینکه از این عنوان و قشر بعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف شخصی و جناحی بهره میبرند.
_آیا نمایندگانی که خود را مفتخر به طرح و تصویب آن میدانند،کوچکترین اقدامی در جهت عملیاتی کردنش داشته اند!
_در مواردی که اجرای برخی از مواد لایحه هیچ هزینه ای ندارد،(حمایت قضایی در محاکم) نیز اوضاع تاسف بار است.
البته از قشنگی های قصه اینکه آمارهای جامع و کاملی از انجام مصوبه رو میشود ولی ایثارگر بهره‌مند شده ناپیداست خصوصا رزمندگان و جانبازان کم درصد.که گویی دلیل
بی نصیب بودنشان،نداشتن حدنصاب سعادت می‌باشد.(البته با احترام به روح شهدای عزیز و همه جانبازان،غرض گلایه از بی توجهی مسئولین است).
و در آخر اینکه زمانیکه ۱۵ساله بوده و دوبار مجروح شدم فکر نمی‌کردم در ۵۰سالگی بایستی دست گدایی بسوی مدعیان حمایت از ایثارگران دراز کنم.
نمی دونم چرا این آقایون (۵۰ نماینده ) برای اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که سالهای سال به تصویب رسیده گامی برنمیدارند و عجله‌ای ندارند ولی راجع به طرح هایی که به ضرر ایثارگران میباشد سر از پا نمیشناسند و با الویت خواهان تصویب آن در صحن علنی مجلس میباشند !!!
خجالت بکشید هنوز خانواده جانبازان بخاطر تهیه دارو برای جانباز ی که درد ناشی از جراحات جنگ را تحمل میکند باید به ده ها داروخانه سر بزنند و از پله های ساختمان ها بالا و پایین برند و ناز برخی از مسئولین بی درک را بکشند تا مرحمی بر زخم عزیزشان پیدا کنند در سختی هستند ،متاسفانه شما با شرافت جانبازان و ایثارگران بازی میکنید و از نامشان به کام خود بهره میبرید، خیلی براتون متاسفم که بجای کاستن زجر و مصائب ایثارگران، بر زجر و سختی هاشون اضافه میکنید /
سلام حاج جون،ان شاءالله که حال واحوال تون خوبه ./. حاجی جون من کشوریم از بندرعباس شما الان کجا تشریف دارین؟ اگه هم نفرمودین ان شاءالله هرکجاکه هستین درکنارخانواده ودرکمال صحت و سلامت روحی و جسمی بسر ببرید./.
این همه نامه ودادخواهی رزمندگان برای مسولان چرا مورد بی توجهی قرار می گیرد چرا باید سایر ایثارگران 4 بار از وام مسکن استفاده کنند اما یه رزمنده حتی برای یک بار هم محروم باشد کسی هست جواب من رزمنده که یک ماه در عملیات خیبر انواع گازها استشمام کردیم بدهد حق رزمنده در دولت های قبلی ضایع شده وبعید می دانم رزمنده مورد عنایت قرار گیرد کاش ما یک نماینده رزمنده در مجلس می داشتیم !!!!
عزیزم ما که نماینده داریم که به جای حل وپیگیری مشکلات همرزمانش خودشونو در قضیه عکس سلفی گرفتن با خانم موگرینی خودشو نو نشون دادن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رزمنده سهیمه دانشگاه نمی خواهد وام مسکن می خواهد !!!
رزمنده سهمیه دانشگاه نمی خواهد درصد جانبازی می خواهد من 4 سال خدمت رزمندگی دارم 5 درصد جانبازی نمی ارزد
با سلام کاملا درست وثیق مشکلات را بیان کردند. متاسفانه بحث نوشتن آئین نامه برای قوانین روشی برای دور زدن قوانین مصوب شده است و اگر کسی بخواهد حق و حقوقش را پیگیری کند با مشکلات اداری و تضییع و عقب افتادن حقوق دیگرش مواجه می شود. بعنوان مثال قانون 35 سال خدمت که برای کارمند داری فوق لیسانس تصویب شده و برای ایثارگران نیز همین قانون با مدرک لیسانس تصویب شده اما تحت عنوان آیین نامه اجرایی و کمیسیون(شورایی برای فرار از مسئولیت پذیری و عدم پاسخگوی و مسئولیت تصمیم را هر کس به گردن دیگری بیاندازد و فرد نتوان حقوق خود را پیگیری کند ) قانون را دور می زنند و متاسفانه این روش در یک نهاد بر آمده از انقلاب که مسئولیت آن خود را انقلابی می دانند انجام می شود و قانون 35 سال برای ایثارگران اجراء نمی شود و ایثارگران نیز مانند افراد عادی در این کمیسیون ها وزن می شوند و با ادامه خدمت افرادی که به مدیر و باند و.... وصل هستند موافقت می شود و سایرین از حقوق خود محروم می شوند. نمایندگان مجلس شورا ی اسلامی باید مکانیزم نظارت و گزارش گیری را از دستگاهها اجرایی سازماندهی کنند دور رابطه با اجرایی هر قانون گزارش های مستمر سالانه و یا شش ماهه بگیرند. بعنوان مثال گزارش گیری در مورد نسبت پرسنل ایثارگران با کل کارمند ان و وضعیت اده خدمت آنها ویا حضورشان در پست های مدیر یتی. جای تاسف است که نهادی که باید انقلابی باشد و اگر فرض کنیم 30 درصد پرسنل آن ایثارگران باشند.سهم آنها از پست های مدیریتی علیرغم داشتن همه شرایط تحصیلی و تجربی هیچ تناسبی با 30 درصد نداد و سهم آقازاده های مدیر آن و ژن خوب ها از ایثارگران بیشتر است!
پیشنهاد می کنم نهاد های غیر دولتی جانباز و ایثارگران قسمتی از فعالیت هایشان را به رصد اجرای قوانین در دستگاه ها و گزارش گیری از آنها و انتشار گزارش و رتبه بندی آنها اختصاص دهند این روشی است که از سوی بسیاری نهادها غیر دولتی برای جلوگیری از سوء مدیریت ها و سوء استفاده ها در دنیا اجرا می شود و بسیار موثر است.
سخنی بانماینده محترم حاجی دلیگانی..سلام..باتوجه به رایزنیهای صورت گرفته توسط فراکسیون ایثارگران درمورد فرزندان ایثارگران ودرنهایت تصویب واجرای معافیت 20000 نفردرسال بارقه امیدی دردل رزمندگان محروم ازخدمات درایام سالخوردگی ایجادشد لکن به رغم اینکه ادعا میشد تنهاتعدادی ازفرزندان رزمنده ازاین طرح بهره مندخواهندشد اما بنظرمیرسید باتوجه به ثبت نام زیاد افراد غیر مشمول ازجمله فرزندان یکروزه دراین طرح ..ودرصورت نظارت دراجرا حتی امتیازهای پایینتر نیز بتوانند ازآن استفاده نمایند درصورتیکه درحالیکه ارایه لایحه جدیدبجهت لزوم طی مراحل قانونی زمانبربوده وعده زیادی محروم میشدند فلذا بدینوسیله درخواست میگردد نماینده محترم دراینخصوص بازنگری فرموده وازایجاد موانع هرچندبانیت خوب خودداری فرملیند باتشکر
طبق ماده ۸۸پرداخت ذخیره مرخصی شهدا به عهده بنیاد شهید میباشد در حالی که از سال ۹۲ مبلغ ذخیره مرخصی باقی مانده یعنی دیگر ان مبلغ ارزش خودشو از دست داده هنوز هم که هنوزه پرداخت نشده و کسی هم جوابگو نیست و هر وقت هم پیگیری کنید میگن بودجه نداریم ،کی بودجه میدن الله اعلم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi