شناسه خبر : 60750
دوشنبه 29 مرداد 1397 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موافقان و مخالفان وزارت امور ایثارگران(۸)

نمایندگان مجلس از طرح تاسیس وزارت ایثارگران دفاع کنند

نماینده ایثارگر مردم همدان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست مجکم بایستند و از طرح تاسیس وزارت ایثارگران دفاع کنند.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مردم همدان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست مجکم بایستند و از طرح تاسیس وزارت ایثارگران دفاع کنند.

«امیر خجسته» نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، با بیان این مطلب در خصوص طرح تاسیس وزارت امور ایثارگران اظهار داشت: نمایندگانی که این طرح را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند، باید ضمن دفاع محکم از آن، نمایندگان ملت را با استدلال های خود قانع کنند تا در صورت مطرح شدن آن در صحن علنی، حد نصاب لازم را برای تصویب قانونی بدست آورد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر سازمان بنیاد شهید، تبدیل به وزارت امور ایثارگران شود، قطعا در سرنوشت جامعه هدف می تواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ نقش مثبتی را در جامعه ایثارگری ایفا نمی کتد و براین مبنا نیز به کسی پاسخگو نیست. متاسفانه ایشان در هیئت دولت برای ایثارگران کاری نکرده است، اصلا حرفی نمی زند و بودجه ای اخذ نمی کند.

عضو فراکسیون ایثارگران متذکر شد: در شرایط فعلی، ایثارگران همانند دوره صدر اسلام در شعب ابی طالب و در شرایط سختی بسر می برند و بهداشت، درمان و معیشت و مسائل رفاهی آنها در وضعیت خوبی قرار ندارد و کسی هم پاسخگوی این وضعیت نیست، اما اگر وزارتخانه بود، دائما ایشان به صحن مجلس برای پاسخگویی فرا خوانده می شد.

خجسته با بیان اینکه دولت به قشر کارگر، کارمند و سایر اقشار آسیب پذیر رسیدگی و بودجه هایی برای آنها اختصاص داده است، اما برای قشر تاثیرگذار ایثاررگان بودجه ای ندارد، یادآور شد: اگر بنیاد شهید تبدیل به وزارتخانه شود، هم دولت و هم وزیر پاسخگوی مجلس و نمایندگان ملت خواهند بود، اما در حال حاضر با وجود اینکه ایشان(شهیدی) معاون رئیس جمهور است، اما هیچ خبری در خصوص ایثارگران از وی شنیده نشده است.

نماینده ادوار همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی محکم پای تصویب این طرح بایستند و طرح به تصویب مجلس برسد، وزارتخانه تازه تاسیس برای ایثارگران بسیار مفید و موثر خواهد بود. اما متاسفانه طراحان اولیه آن، نتوانستند به خوبی مجلس را توجیه کنند. در هر صورت نمایندگان مجلس اگر قانع شوند، طرح تاسیس وزارت امور ایثارگران در آینده اثرگذار خواهد بود.

خجسته، نماینده آزاده مجلس دهم در پایان در خصوص بار مالی طرح تاسیس وزارت امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر خود دولت لایحه ای را در این خصوص به مجلس ارائه دهد، این طرح شامل اصل 75 قانون اساسی( هزینه اضافی بر دوش دولت) نخواهد شد و شورای نگهبان آن را رد نخواهد کرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام
اقا این همه تشکیلات عریض وطویل چه دردی از جانبازان دوا کرده که حالا میخواهد وزرات خانه شود. نه عزیزیان مجلس شما همین مصوبات را پیگری کنید کافی است این همه کارمند در بنیاد وجود دارد که از تعداد شهدا وجانبازان و آازدگان بیشتر است. همین الان کارمند بنیاد به خانواده ها جواب سر بالا میدن اگر همین جانبازان در بنیاد کار می کردنند بهتر بود تا اینکه کسانی را وارد بنیاد شده اند که جز آزر و اذیت جانبازان وچشم چرانی در بنیاد کاری دیگری ندارند وای به حالی که شود وزرات ابراهیم رضاپور جانباز 70%
با سلام
وقتی می گویید بنیاد همین مصوبات را اجرا کند، دقیقا مثل این است که بگویید در یک ابکش بزرگ برای گروهی آش پخته شود !

در تشکیلات فعلی هیچ مصوبه ای درست اجرا نخواهد شد چون ساختار و تشکیلات فعلی دارای نظارت و کننرل نیست و مثل ابکش صدها سوراخ دارد . مدیریت هیاتی و نهادی و بنیادی در عصر اطلاعات جواب نمی دهد .
ایا سی سال تجربه بنیاد داشتن برای شما کافی نیست ؟
فرق وزارتخانه با بنیاد از زمین تا اسمان است
وزارتخانه باید به خانه ملت پاسخ گو باشد
وزیر باید متخصص باشد
ایثارگران باید راضی باشند
حق همه ایثارگران این است که همانند سایر کشورها وزارتخانه ای پاسخگو ، متناسب با شان و منزلتشان داشته باشند
طبیعی است که خیلی از مسئولین فعلی بنیاد ، با تبدیل آن به وزارت امور ایثارگران مخالف باشند و سنگ اندازی کنند، چون سود انها در نداشتن هرگونه کنترل و نظارت است و برایشان هم فرقی نمی کند که اکثریت ایثارگران از خدمات فعلی کاملا ناراضی هستند.
ایا این انصاف است که جانبازان زیر25% حتی یک کارت شناسایی نداشته باشند ؟
اگر جانباز اعصابو روان زیر25% دیگری در پارکی در افسریه مفقود شود، چطور ثابت کند که جانباز است ؟!
بنیاد اگر وزارتخانه بود از همین اتفاق ناگواری که برای هموطن مشهدی افتاد و در غربت افغانستان دفن شده، درس می گرفت و برای جلوگیری از تکرار این حادثه تلخ ، خیلی سریع برای همه جانبازان زیر25% کارت صادر می کرد .
برای خدمت رسانی به ایثارگران وزارت ایثارگران باید هر چه سریعتر تصویب شود
آفرین بر نماینده شجاع همدان
افرین بر همه مدافعان ایثارگران
ایام دفاع مقدس نزدیک است ، ایام عید قربان هم نزدیک است .
لطفا از مسئولین ارتش و بنیاد و سپاه سئوال کنید چه خبرهای خوشی می توانند در این ایام برای جانبازان زیر25% و رزمندگان داشته باشند ؟
منتظر خبرهای خوش هستیم
اقای نماینده مردم همدان پس بقیه مردم مگرایرانی نیستند فرزندجانباز باداشتن یک دیپلم درادارات استخدام وتاابدمعاف ازمالیات وبازنشستگی وغیره پس بقیه جوانان چکارکنند
دوستم، اینها هم مردم اند. چرا وقتی نان خوردن نیست باید دفاع ات قوی باشد؟! امنیت ضامن بودن همه است و امنیت با جانفشانی حفظ می شود و باید به هر طریقی جانفشانان وطن حفظ شوند. این قاعده همه دنیاست. حال ایراد شما وارد است ولی اعتراض شما به دولت باید باشد که وظیفه اش را بعلت کم کاری انجام داده است نه کسانی از جان مایه می گذارند.
با سلام به همه ایثارگران
اگروزارت ایثارگران انشا الله تشکیل شود رسیدگی به جانبازان زیر25 درصد بیشتر می شود و شاید خدا بخواهد کمی از دردهای جانبازان به ویژه زیر25 درصدها برطرف شود وقتی وزیر داشته باشیم درهیات دولت با قدرت بیشترمسائل و مشکلات جانبازان را پیگیری می کند با کمیسیون های مجلس برای تدوین قوانین جدیدتر وبهتر تلاش می کند با نمایندگان همیشه درارتباط خواهد بود و بحث پاسخگویی دربرابر عملکردها نهادینه می شود و حتما اوضاع بنیادهای استانها و شهرستانها بهترمی شود ایثارگران هم مانند دیگراقشار وزارت خانه خواهند داشت و درتدوین بودجه سالیانه برای رفع مشکلات ایثارگران وزیرتلاش خواهد کرد به ویژه پیگیر تدوین آیین نامه برای قوانین خواهد بود الان قوانین زیادی تصویب شده ولی بعد از گدشت زمان زیاد هنوز آیین نامه های آنها نوشته نشده واین یعنی مشکل امیدواریم که با تشکیل وزارتخانه ایثارگران مشکلات ایثارگران حل شود. والسلام
همه اینا مسخره کردن هست خوصا در اداره ما
اینا مسخره کردن جانبازا هست همه خصوصا در اداره ما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi