شناسه خبر : 61106
یکشنبه 25 شهريور 1397 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزند دوم می تواند از مانده درصد به عنوان کسر خدمت استفاده کند

 ازمحضرتون کمابیش سه چهارسوالی داشتم اگر عنایتی بفرمائیدباشماره گذاری هرسوال جوابم را محبت کنید راحت تر متوجه جوابم می شوم . قبل از ارسال سوال و درخواست جواب سوال برخودلازم میدانم مختصرمعرفی خدمت شما بشویم بعدسوال را مطرح کنم.  جانباز ۳۰% سی درصد جنگ تحمیلی از ناحیه ترکش خوردگی ۱۵% پانزده درصد‌.و از ناحیه اعصاب روان موج گرفتی۱۵% پانزده درصد درمجموع جانباز۳۰% سی درصد جنگ تحمیلی می باشم.
۱- آیا با قانون جدید حق پرستاری به ما تعلق می گیرد .یاخیر؟
۲- با این درصد و قانون قدیم پسر بزرگم ازخدمت سربازی معاف گردید.. آیا با این درصد و قانون جدید معافی فرزندان شاهد و ایثارگر جانباز فرزند دوم من معاف از خدمت می شود؟ سوال فرزند سوم من چطور معاف می شود .
۳..دختربزرگم تقریبا سال ۹۰ ازدواج کرد با مراجعه به بنیاد جهت دریافت کمک هزینه ازدواج یعنی همون مبلغ ۲۴۵۶۷۶۸۰ ریال که متاسفانه درجواب مراجعه من گفتند به شما تعلق نمی گیرد. خب نظرشما در مورد این مبلغ چیست آیا جواب درست است که به من تعلق نمی گیرد و فقط برای جانبازان ‌۵۰% پنجاه درصد به بالاست. یا ما را دنبال نخود سیاه فرستادند . دختر دوم سال ۹۵ نود پنج ازدواج کرد مدارکش را دادم اما تاالان که از واریزی خبری نیست دراین مورد هم لطفا راهنمایی بفرمائید  با تشکر از ارسال جوابتون ونهایت تشکرو دارم ازینکه این همه تحمل وحوصله به خرج میدی وقتتون بروفق مرادتون


- سلام
1- در قانون برنامه ششم توسعه حق پرستاری برای جانبازان 25 الی 49 درصد پیش بینی شده است که متاسفانه متولیان امر اقدام موثری در جهت اجرای قانون تا کنون نداشته اند.
2- اقدام جدید در راستای معافیت و کسر خدمت عین مصوبه مجلس نیست بلکه توافق ستاد کل و مجلس است که اگر اجرایی شود فقط از مانده درصد شما فرزند دوم می تواند به عنوان کسر خدمت استفاده کند.
3- قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در تاریخ 2/10/91 به تصویب رسیده است و فقط شامل ازدواج دختر دوم شما می شود که باید پیگیری کنید تا واریز کنند.

 

***

 برادر از مسیری که انتخاب کردید جهت مشکلات واطلاع رسانی برای رزمندگان مردان جهادجنگ خسته نباشید، مدتی است پیام می دهم اما متاسفانه به چه دلیلی هست نمی دانم جوابی از سمت شمانمی گیرم. اگر امکان دارد این پیام و پیام های قبلی این حقیر را موردتوجه وعنایت خویش قراردهید ..
بنده جانباز۳۰%جنگ تحمیلی می باشم وپسربزرگم را از خدمت مقدس سرباز معاف کردم .آیا با این شرایط فعلی واعلام معافیت خانواده ایثارگران پسر دوم ازخدمت معاف می شود یا کسرخدمت می خورد .
سوال بعد در رابطه با همین پسر دوم درحال تحصیل و سال اول دبیرستان است از این شرایط ۲۰۰۰۰ هزارازفرزندان ایثارگران که معاف می شوند که تا دهم آذر اعلام می شود. بااین شرایط سنی ۱۶ سالی که دارد می تواند از این معافیت استفاده کند .
و سوال بعد این ۲۰۰۰۰ هزاری که دهم آذراعلام می شود باقوانین معافی جدید ایثارگرانی یکی هست یا این یک شرایط استثاء است که موقطآ تا دهم آذر اعلام می شود.

- پاسخ شما برابر  آنچه که مورد توافق ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس قرار گرفته است به قرار زیر است :
* فرزند دوم شما از مانده درصد جانبازی شما می تواند به عنوان کسر خدمت استفاده کند
 زمان استفاده فرزند دوم شما از معافیت خدمت ،‌ورود ایشان به سن خدمت سربازی است که تا آن موقع باید صبر کند
* فعلا" به دلیل مشکلاتی که وجود دارد از اعلام اسامی خودداری کرده اند باید منتظر بود . این اقدام با اصل قانون  مصوب مجلس اختلاف دارد.

اینستاگرام
سلام دارای دو فرزند هستم و بیست درصد جانبازی اعصاب و روان و یازده ماه سابقه جبهه دارم فرزند اول معاف کردم که خوشبختانه فرزند اولم استخدام نیروی انتظامی شده باتوجه به وضعیت روحی خودم فرزند دوم نیاز دارم ایا امکان معافیت فرزند دوم وجود بجای فرزند اول امکانپذیر هست باتشکر
با سلام بنده پدرم دوسالو چهار ماه درجبه شرکت داشته و کارت ایثار گری داره و داداش بزرگم یک بار از معافیت استفاده کرده خواستم ببینم ک اگر ممکن من ک فرزند دوم هستم میتوانم از یازده ماه کسری ک مانده از بیستو هشت ماه استفاده کنم تشکر میکنم اگه راهنمایی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi