شناسه خبر : 63596
سه شنبه 16 بهمن 1397 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس:

همه طرح هایی که مجلس دهم برای ایثارگران تصویب کرد

در دهه فجر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی دست داد تا با "شیخ ایثارگران" و دغدغه های تصویب قوانین به عنوان بخشی از خاطرات ایثارگری در مجلس شورای اسلامی آشنا شویم.

فاش نیوز -  در دهه فجر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی دست داد تا با "شیخ ایثارگران" و دغدغه های تصویب قوانین به عنوان بخشی از خاطراتش در مجلس شورای اسلامی آشنا شویم. اگر چه رییس فراکسیون ایثارگران، مجلس دهم را با تصویب 50 مصوبه ایثارگری، سرآمد مجالس بعد از انقلاب می داند، اما هنوز هم دغدغه های بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهترین خاطره من در این سال ها در رابطه با ایثارگران، یکی تصویب قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران بود که الحمدالله با هماهنگی های مجلس مقرر شد در ازای هر ماه سابقه ایثارگران در جبهه ها 12 روز معافیت از خدمت به فرزندان ایثارگران اعطا شود.

قانون بیمه تکمیلی

نوروزی افزود: یکی از بهترین قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی که برای من نقطه امیدی ایجاد کرد تصویب قانون بیمه تکمیلی بود که این امر در تاریخ قانونگذاری کشورمان بی سابقه است. این قانون در طول 10 روز در کمیسیون و صحن مجلس دهم بررسی، رای گیری و تصویب شد و جزییات آن به تصویب نمایندگان ملت رسید و در شورای نگهبان هم تایید شد و پس از ارسال به هیئت دولت، رییس جمهور آن را برای اجرایی شدن، به دستگاهها ابلاغ کرد.  

 

 50 حکم ایثارگری

حجت الاسلام نوروزی اظهار داشت: یکی از مسائل ایثارگران در مجلس شورای اسلامی که در دوره دهم انجام شد تصویب 50  حکمی بود که در قانون برنامه ششم توسعه برای ایثارگران ذکر شده است.

برای اولین بار برای جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان سهمیه 5 درصد علمی در کنکور اختصاص یافت که بر اساس آن از مازاد سهمیه مانده بالای 25 درصد استفاده کنند.

رئیس فراکسیون ایثارگران گفت: اعطای تابعیت به غیر ایرانی هایی که برای کشورمان شهید می شوند، مصوبه دیگری است که بر اساس آن فرزندانشان می توانند به تابعیت ایران در بیایند. به نظر من این از بهترین قوانین مصوب در مجلس دهم بود. همچنین معافیت های مالیاتی و مالیات ایثارگران در ادارات ثبت در برنامه ششم توسعه نیز مصوبه ای مترقی است که در مجلس دهم به تصویب رسید.

سهمیه های علمی

نوروزی ادامه داد: مورد دیگر، سهمیه های گوناگون مانند سهمیه های علمی، وکلا و مشاوران، دفترخانه ها در برنامه ششم توسعه است که به صورت قانون در آمده است. همچنین در رابطه با جانبازان غیر حرکتی و غیر آنها در برنامه ششم توسعه مصوباتی قید شده است که به نظرم از قوانین خوب مربوط به جامعه ایثارگری است.

به گفته این نماینده ایثارگر مجلس، یکی دیگر از قوانین مصوب ایثارگری در رابطه با اختصاص 5 درصد به جانبازان فاقد صورت سانحه مجروحیت است که مقدمات آن  در حال انجام شدن است. بر این اساس در زمره تصویب قوانین ایثارگری یکی دیگر از بهترین کارهایی که تاکنون انجام شده این است که در راستای آن، جانبازان زیر 25 درصد کارت جانبازی دریافت کنند.

این جانباز آزاده افزود: هر کدام از اینها کوهی از مشکلات و دغدغه های خاصی برای تصویبشان وجود داشت اما ما در طول دوران نمایندگی، بر اساس تجربه آنها را حل و فصل کردیم. ما حدود 34 کارمند در دفتر داریم که بخش خاصی از آنها (شامل 8 نفر مسئول امور ایثارگران) در دفتر مجلس شورای اسلامی هستند و به صورت منسجم بر روی طرح های ایثارگری کار می کنند. همچنین بر اساس نامه هایی که از سراسر ایران به فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ارسال می شود با افراد مکاتبه داریم و خوشبختانه دولت و بنیاد شهید هم همکاری خوبی می کنند. اگر چه ما از عملکرد خودمان رضایت کامل نداریم اما در سطحی که توان داشته باشیم مسائل را پیگیری خواهیم کرد.

اما در مورد اینکه وقتی به مجلس شورای اسلامی وارد شدم، برای ایثارگران چه کاری را انجام دهم و اینکه الان راضی هستم و به اهدافم رسیده ام یا نه، باید بگویم بعد از گذشت حدود 28 سال از عمرم، چون اولین روحانی اسیر در جنگ تحمیلی بودم امروز تصورم این است که مهم ترین هدیه ای که خداوند در طول این سال ها  به من عطا کرده است این بود که طی آن دوران در کنار رزمندگان اسلام قرار داشتم و از آنها درس ادب، معرفت، حکمت و عزت آموختم و این هدیه ای  الهی بود.

یکی از بزرگترین هدایای الهی برای من در این دوره از مجلس این بود که مسئولیت خدمتگذاری به ایثارگران در بهارستان به بنده حقیر واگذار شد. واقعا احساس می کنم تا جایی که نمایندگان مجلس و دولت می توانند برای ایثارگران کار کنند کمک می کنند. خوشبختانه در این زمینه سه قوه هم همکاری می کنند. هر جاهم که این همکاری کم رنگ باشد ناشی از کم کاری ماست و شاید نیروی ما کم است؛ ولی تا جایی که بتوانیم، برای رضایت جامعه ایثارگری فعالیت و تلاش خواهیم کرد.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام جانباز 24 درصد شیمیایی ارتش به بنیاد معرفی شدم ولی کارت جانبازی دریافت نکردم
از مزایای رای دادن به نمایندگان ایثار گر در مجلس همین بس که قوانین ایثار گری را با فوریت وجهت اجرا ابلاغ نمایند از همگی متشکریم .
جناب نوروزی خیر دنیا واخرت برایتان ارزوی ماست همچنین همکاران شما .
سلام آقای حجت السلام والمسلمین نوروزی درخصوص اشتغال فرزندان جانباز شاغل در ادارات تدبیری بیندیشد ومصوبه و یک قانون طرح کنید وبه دولت ابلاغ کنید ودولت هم به دستگاه های زیر نظر خودابلاغ کند ممنون میشوم آقای نوروزی ریاست فراکسیون ایثار گران وحقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی_لطفانشر دهید فاش نیوز
سلام خداقوت خسته نباشیدجناب آقای نوروزی گرامی ریاست محترم فراکسیون ایثارگران به خاطرخدارزمندگان بسیجی دفاع مقدس نیروی عملیاتی شش ماه ببالا دارای پرونده مستندومسجل شده ای راکه سالیان است بلاتکلیف وسرگردان دراستان لرستان همچنان دررفت وآمدم درراستای حق احقاق حق بفرماییدممنونم خداخیرتون بده اگرهم صاحب حق نیستم خواهشناوبه خاطرخدابفرماییدمسئولین محترم استانی پرونده ام راعودت بفرمایند/دردیاری که درآن نیست کسی یارکسی/کاش یارب که نیفتدبه کسی کارکسی
با سلام خدمت حاج افا نوروزی
دستتان درد نکند صمیمانه از زحمات جناب عالی کمال تشکر را دارد واقعا در این مجلس خیلی در خصوص تصویب رساندن فقوانین ایثارگراران زحمت تقبل فرموددید
سلام بزرگواران اگر گوش شنوایی هست میگویم لطفا جواب بدهید میگویم جانباز دفاع مقدس.
تبعیض بین جانبازان باید برداشته شود
ببخشید منظورتان ازمقمات
آقا کجا در عرض 10 روز حل شد !!! 4ماه است بیمه مکمل ایثارگران قطع است وهمه مراکز درمانی با بیمه دی مشکل دارندو هیچ امکاناتی به ایثارگران نمیدهند .
تورابه خدا به فکر ایثارگران زیر ۲۵ درصد باشی هیچ کجا امتیاز نداریم نه سبد کالا نه جقوقی نه کاری تورتبه خدا به فکراین گروه باشید مسولین مدین تمام ما وانیبیا هستیت
سلام آقای نوروزی بنده خودم از جانبازان بدون صورت صانحه هستم با 4 ماه تو نوبت خوابیدن و انتظارکشیدن 97/11/10 برای ما پرونده تشکیل دادند وما مراجعه کردیم به دکترای ارتش و معاینه خلاصه پرونده را تکمیل کردیم به امور ایثارگران تحویل دادیم ولی متاسفانه نه به ما شماره پرونده دادند نه یک مدرکی که بتوانیم پیگیر باشیم با دوستان که صحبت می کردیم ایشان می گفت من برج 3 پرونده دادم ولی تا بحال خبری یا نتیجه ای نگرفتم حال خواهشمند است رزمندگان را در جریان بگذارید که اینهمه هزینه که نزدیک به 500 هرار تومان شده برای رزمندگان بدون صورت صانحه کاری انجام خواهند داد یا اینکه عرض کردم با این همه هزینه این شهر و آن شهر آواره شدن باز دوباره نقطه سر خط می شویم امیدوارم انشا الله هم شما موفق باشین هم رزمندگان پایند ه ایران
با حمایت های اقای دکتر نوروزی در سال 1397 اتفاقات مثتبی در حوزه ایثارگران انجام شد و ایشان کارنامه بسیار درخشانی دارند. اجرشان با خدا
- کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران
- صدور کارت جانبازی ، جانبازان زیر25% برای اولین بار بعد از 30 سال
- پیگیری مستمر بیمه تکمیلی جانبازان شاغل و بازنشسته
- پیگیری مواد برنامه ششم که برخی اجرا شده است و برخی در حال پیگیری
جناب آقای دکتر نوروزی
رئیس محترم فراکسیون ایثارگران مجلس
با سلام و تشکر از همه زحمات جنابعالی باستحضار می رساند، با وجود مصوبات مجلس و حتی داشتن آیین نامه اجرایی نحوه پرداخت کمک معیشت ایثارگران کم درامد، در خصوص بسیاری از رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل و بیمه گه جز خداوند فریاد رسی ندارند ، با گذشت بیش از 30سال از جنگ، هنوز حقوق ایثارگری اشان برقرار نشده است و بنیاد اصلا قبول نمی کند که برایشان حتی تشکیل پرونده بدهد و پرونده هایی هم که در ارتش تشکیل شده ، همین طور بدون اجرا مانده است .
و این تبعیض شایسته ایثارگران نیست ، که گروهی با داشتن 6 ماه جبهه، دارای کمک معیشت از سالیان سال به قبل باشند و اکثریتی دیگر با داشتن جانبازی و بیش از دو سال جبهه ، محروم از حداقل حقوق ایثار !
لذا از جنابعالی تقاضا می شود در جهت رعایت اصل عدالت به این موضوع توجه گردد
و برقراری حق ایثار ایثارگران براساس امتیاز ایثارشان باشد و نه براساس میزان وابستگی اشان به مقامات .
و همچنین پیگیری گردد تا حقوق ایثار همه جانبازان در اولویت اول و سپس رزمندگان در اولویت دوم در سال 98 برقرار شود .
درود بر شرف آقای نوروزی که برای احقاق حق رزمندگان دفاع مقدس در مجلس دفاع میکند و دل هزاران رزمنده هشت سال دفاع مقدس رو شاد میکند همین امر برای آخرتش بس است ای کاش همه اونایی که ادعا دارند در کنار آقای نوروزی نگذارند حقوق این عزیزان ضایع شود برای ایشان و خانواده محترمش آرزوی سلامتی میکنم و انشااله با پیگیری ها و رایزنی های ایشان موضوع یک مقطع تحصیلی بالاتر به تصویب نهایی برسد .
حاج آقا نوروزی از جنابعالی و نمایندگان عزیز دیگر که نهایت تلاش را در جهت احقاق حقوق ایثارگران دارید بی نهایت ممنون و سپاسگزاریم و انشاءا.. اجرتان با خداوند متعال.
حاج آقا لطفا همانگونه که قول دادید مسئله ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان را که دیوان عدالت اداری ابطال کرد ، حل بفرمایید قبل از رسیدن فصل نقل و انتقالات.
باسلام باید به عرض عزیزان براسانیم برادر ناشناس نوشته حقوق اول به جانبازان بد به رزمندگان بردر جان مگر همین چند روز پیش مجلس قانون بتصو یب نرساند که به جانبازان معسر حقوق بدهن دوم عزیز برادر یعنی شما چشم دیدن یک حقوق ناچیز که از اول انقلاب به اینها دادن را ندار ی سوم بیچاره رزمندگان چیگرفتن اگر امتیاز باشه همه را به جانبازان دادن از دانشگاه تا مکه یا امتیازهای دیگر عرض بنده این است خدا کند به همه حقوق بدهند ولی نخواستم اول بمن بدهند بد بکسان دیگر درحالیکه دوستان چنین نخواستن هتا یککلمه در مورد رزمندگان ولی ما همیشه نوشتیم مشکلات جانبازان مشگل ماس ماهمه در یک کستی قرار داریم درد بردر جانباز من درد من است خدا کند مملکت مشگلش حل بشه احتیاج به این چیزها نباشد که بیایم برای 500 یا 600 به سر برادر خود بزنیم اگر خیلی ناراحت هستی اونهم نخواستیم مال شما انشااله بجای برسید همین هستیم بجای نمرسیم
با خدمت همه مدیون مملکتی لطفا به امور جانبازان زیر ۲۵درصد رسیدگی شود
3 ملیون ایثارگر داشتیم که 1 ملیون این عزیزان به رحمت خدا پیوستند.می ماند 2 ملیون ایثار گر اعم از رزمنده و.......
که پیش نهاد وزارت خانه ایده منطقی است.
این مجلس اگر بتواند بنیاد را تبدیل به وزارتخانه کند، همه مسائل حل می شود و زحمت مجلس بسیار کم خواهد شد
با سلام و عرض ادب و خدا قوت خدمت آقای نوروزی که همواره در مجلس زحمت و پیگیری برای به ثمر رسیدن وتصویب قوانین خدا خیرتان دهد که برای این قشر ایثارگران همیشه پای کارید و تشکر ویژه از آقای مجتهد عزیز و برادر ساقی و سایر دوستان که در این زمینه بدون هیچ گونه چشم داشتی کار می کنند خدا خیرتان دهد فقط یک نکته در رابطه با اجرای قوانین که جایش در مجلس خالی است اگر می شد سازکاری اندیشید قانونی به تصویب برسد که نظارت داشته باشد بر اجرای قوانین مصوب مجلس که دستگاه ها قانون را دور نزنند به عنوان مثال اجرای ماده 38 و 39 و 40 قانون جامع که ابلاغ شده دستورالعمل اجرایی هم دارد ولی متاسفانه نه سپاه درست اجرا می کند (نصفه نیمه ) نه بنیاد حقوقی که پرداخت می کند مطابق با دستورالعمل اجرایی است خلاصه تا زمانی که نظارت درست و محکمی بر اجرای قوانین نباشد همین وضع است البته نظارت کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری هست ولی گویا آنها هم کار ساز نیست چرا چون اولا همه ایثار گران که قانون دان و وکیل نیستند که بتوانند از حق وحقوق خود دفاع کنند دوما بر فرض هم که با قانون آشنا باشد باز هم به نتیجه نمیرسد چون به قول معروف سمبه دستگاه ها پر زور تره نمونه بارزش خودم را عرض می کنم که برای اعمال ماده 38 از سپاه و بنیاد پیگیری کردم چه کتبی چه مراجعه حضوری حتی ایثارگران کل سپاه خدمت سردار متاسفانه هیچ کدام به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند و فقط پاس کاری به این نتیجه رسیدم که اینا به فرد جواب نمی دهند یعنی اگر قرار باشد برای موضوعی پیگیری کنید باید گروهی پیگیری شود که آن هم انجمن های ایثارگر ی باید پیگیری کنند یا اجتماع سراسری چون واقعا زور ایثار گران به دستگاه ها نمی چربد . ان شا الله پا پیگیری شما بزرگواران و سایر نمایندگان و دوستان دیگر که اشراف کامل به قوانین را دارید این مهم و موارد دیگر از طریق مجلس پیگیری دنبال تا به نتیجه برسد.
با سلام ودرود فراوان اینجانب جانباز بازنشسته فرهنگی به سهم خود ازکلیه تلاشهای مخلصانه و قاطعانه جناب نوروزی تشکر وقدردانی می نمایم جناب نوروزی زحمت کشیده به همراه دیگر دوستان ایثارگر اعم از رزمنده جانباز وآزاده درفراکسیون ایثارگران بک بار قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران را بازنگری نموده واحیانا قوانین مبهم ویا مشکل دار برای ایثارگران را در این لایحه اگر وجود دارد (هماننذ بیمه تکمیلی که زحمت کشیده وجانانه اصلاح فرمودید)را اصلاح نمایید به خصوص برای جانبازان زیر25 درصد . با سپاس مجدد
قانونی که تصویب میکنید ولی دو سال است احرا نمیشه اساسا چراتصویب میکنید
ننونه تخفیف ۳۰درصد شهریه دانشگاه ها چه شد
باسلام خدمت دوست عزیزم آزاده وجانبازحاج آقانوروزی نماینده محترم مجلس تصویب قوانین جهت خدمات به قشرایثارگران کارمهمی هست دست شمادردنکندولی ایکاش دردولت یامجلس یک ستادی یانهادی تشکیل می شدجهت بررسی اجرای قوانیین خیلی ازقوانیین مصوب،را درایران اجرای نمیکنندبه بهانه های زیادمثل همین داستان بانکهاوسازمانهای دولتی که نیمه خصوصی شده اندیابعلت نداشتن ردیف بودجه والااخرالان بعدازگذشت 30سال ازاتمام جنگ تازه قانون فوق العاده ایثارراجهت اجراءابلاغ شده است چندتاسازمان عمل میکندجالب هست بیش از90درصدآزادگان باسابقه بالاوجانبازان بادرصدبالابلزنشسته شده اندفقط اینگونه امتیازات شامل حال خودشماکه درراس کارهستیدمیشودیاقانون بلزگشت بکارخیلی ازبچه هازمانیکه شاعل بودنندوحتی بازنشیته شدن سازمان محل خدمتشان دولتی بوده حالانیمه خصوصی ودولتی شده به همین بهانه قانون راقبول ندارنندشمادرمجلس اول بررسی بکنیدبعدش قانون تصویب بکنیدوقتیکه درکل کشور10درصدهم اینگونه قوانیین اجرای نمیشودچه سودومنفعتی داردفقط سرکچل قشرایثارگران منت گذاشته میشودیاهمین فوق العاده خدمت به کارمندان شهرهای جنگی الان که جنگ نیست پس این امتیازبایدشامل قشرکارمندزمان جنگ بشودکه اگرطرف سال 67بعدازاتمام جنگ8334 استخدام شده باشدبعداز30سال خدمت درسال 97بازنشسته شده است درکل شماکه میتوانیدودسترسی به رهبری داریدوازننایندگان ودولت تقاضابکنیدهرقانونی که تصمیم داریدابلاع بکنیداول آموزش بدهنددوم پیگیری بشودایانتیجه هم داردبله درموردخدمت سربازی فعلااجرای میشودآزاده وجانبازبسیجی
خدا کنه بین اینکه ایثارگر بسیجی بوده یا نظامی یا معلم یا سرباز یا......فرقی نذارن آخه این چه کاریه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi