شناسه خبر : 66260
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 , 14:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمع‌آوری ۹ میلیون سند از شهدا، جانبازان و آزادگان

مدیر کل اداره اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای عمل به وظایف خود در قبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده تاکنون ۹ میلیون فایل سند از شهدا، جانبازان جمع‌آوری کرده که می‌تواند به عنوان یک محصول آماده مورد استفاده قرار بگیرد.

https://www.imna.ir/d/2019/05/18/3/1571533.jpg

اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور تفاهم نامه همکاری امضا کردند. در این مراسم رحیم نریمانی مدیر کل اداره اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اسناد به عنوان یک ابزار مهم در انتقال پیام محسوب می‌شود اما با وجود انبوه این اسناد که می‌تواند در انتقال پیام انقلاب مثمر ثمر باشد متأسفانه آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. این در حالی است که اسناد می‌تواند وسیله‌ای برای الگودهی و تقویت آرمان‌ها مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

نریمانی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای عمل به وظایف خود در قبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده تاکنون ۹ میلیون فایل سند از شهدا، جانبازان ۷۰ درصد و آزادگان جمع‌آوری کرده است که می‌تواند به عنوان یک محصول آماده مورد استفاده پژوهشگران و تولیدکنندگان آثار مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت قرار بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش تعداد شهدا را ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۸۳ هزار و ۶۴ نفر جانباز و ۴۳ هزار و ۳۰۸ آزاده نیز در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی مجاهدت کرده‌اند. البته جایگاه شهیدان بسیار والا است چون آنها جان خود را فدای دفاع از دین و میهن اسلامی کرده‌اند.

نریمانی ادامه داد: ۳۷۰ هزار پرونده فرهنگی حاوی وصیتنامه، مناجات‌نامه، سخنرانی، دل نوشته، مدارک تحصیلی، نقاشی و کتاب متعلق به شهیدان نیز جمع‌آوری شده است.

منبع: ایسنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi