شناسه خبر : 67425
شنبه 01 تير 1398 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انصراف از حمله به ایران؛ جدیدترین دروغ ترامپ



    خبر:دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است که وقتی ژنرال ها به او گفته اند در صورت حمله به ایران، 150 نفر کشته خواهند شد، 10 دقیقه قبل از شروع حمله، منصرف شده است.


   تحلیل: ترامپ بهتر است برای متقاعد کردن دیگران به پذیرفتن علت انصراف از حمله به ایران، به فکر بهانه دیگری باشد که با کارنامه چندین و چند ساله آمریکا همخوانی داشته باشد.
    پذیرفتن چنین بهانه ای از رئیس جمهور کشوری که بر اساس نسل کشی 20 میلیون شهروند اصیل آمریکایی یعنی سرخ پوستان این کشور شکل گرفته است، دشوار که هیچ؛ اصلا غیر ممکن است. آمریکا اولین کشوری است که با استفاده از سلاح هسته ای علیه ملت های جهان، جان صدها هزار انسان را در چند ثانیه گرفت و اولین کشوری است که صدها هزار شهروند آفریقایی را به زور به امریکا برد و به بردگی کشید. این آمریکاست که چندین کشور را اشغال و ملت ها را قتل عام و آواره کرده است. این کشور، وحشی ترین دیکتاتوری های جهان را روی کار آورده و از آنها حمایت کرده است و به این ترتیب جان میلیون ها انسان را گرفته است.
    در خصوص احساسات انسانی و بشردوستانه! آمریکایی ها به خصوص در قابل ایرانی ها، با کارنامه ای سیاه، سرشار از جنایات وحشیانه رو به رو هستیم؛ جنایاتی مثل براندازی دولت دکتر مصدق، تحمیل جنگ هشت ساله به ایران آنهم با تحریک دیکتاتوری مثل صدام، نمونه هایی از این جنایات وحشیانه هستند؛ صدام در حمله به ایران از سلاح های ممنوعه بین المللی – که از آمریکا و دیگر کشورهای غربی دریافت می کرد - علیه ارتش و مردم ایران استفاده کرد. احساسات بشردوستانه! آمریکایی ها در قبال مردم ایران با سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی در سال 1988 در خلیج فارس، آنهم با دستور ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا به اوج خود رسید. در این جنایت تروریستی حدود 300 نفر به شهادت رسیدند که اغلب زن و کودک بودند؛ دولت آمریکا با دادن مدال شجاعت به فرمانده ناوی که این هواپیمای مسافربری را هدف قرار داد، مهر تأییدی بر احساسات بشردوستانه آمریکایی ها در قبال ملت ایران زد.
    همه جهانیان می دانند که ترامپ درباره علت منصرف شدن از حمله به ایران دروغ می گوید. حتی همین ادعای "صرف نظر کردن از حمله به ایران" به خودی خود یک دروغ است. ترامپ اصلا چنین تصمیمی نگرفته بود زیرا به خوبی می داند که ایران کشوری نیست که حمله ای را بی جواب بگذارد.
    با اینکه دروغ ترامپ درباره انصراف از حمله به ایران برای همه روشن و واضح است، اما آنچنان که از اظهارات نانسی پیلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برمی آید او اصلا در جریان تصمیم ترامپ برای حمله به ایران نبوده است و همین خود ثابت می کند که ترامپ اصلا چنین تصمیمی نداشته است.
    ترامپ به جای چنین رفتارهای نمایشی در برخورد با حساس ترین مسأله بین المللی باید خودش، واقعیت را همانگونه که هست ببیند نه آنگونه که "تیم ب" با سوء استفاده از سادگی سیاسی اش برای او بازگو می کند.
 

منبع: العالم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi