شناسه خبر : 67702
پنجشنبه 06 تير 1398 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر مازندران

مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر مازندران برگزار شد

 مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و دیگر اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران، امروز پنجشنبه با حضور استاندار مازندران، مدیران، فرماندهان امنیتی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و آحاد مردم در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) بوستان ولایت ساری برگزار شد.

  واقعه تروریستی هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی منجر به کشته شدن دکتر بهشتی و ۷۲ نفر شد که حجت‌الاسلام عبدالوهاب قاسمی، حجت‌الاسلام عبدالحسین اکبری، حجت‌الاسلام عمادالدین کریمی بیژنی نژاد و عباسعلی ناطق نوری شهدای مازندرانی این حادثه هستند.

بر اساس برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ششم تیر تا دوازدهم تیر به هفته باز خوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نیز نامگذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم گفت که شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی با شهادت خود بیداری و بصیرت را به ملت ایران هدیه کرد تا به مدد باور انقلابی خود، هر روز گام‌های استوارتری به سوی فتح قلۀ استقلال و آزادی بردارند.
حجت الاسلام یوسف یوسف پور افزود: تثبیت نظام اسلامی و تدوین قانون اساسی در سایه زحمات شهید بهشتی به ثمر نشست و بنابراین همه مدیران باید این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

وی با تاکید بر ضرورت تفسیر و تشریح ابعاد فاجعه تروریستی هفتم تیر ۱۳۶۰ و چگونگی ایستادگی مسئولان نظام در برابر این مساله از سوی دانشگاه‌ها و رسانه‌ها، گفت: با گذشت ۳۸ سال از وقوع این حادثه در کشور نیاز است تا ابعاد این واقعه برای نسل‌های کنونی تشریح شود.
یوسف پور گفت: در حالی کشورهای مستکبر همچون آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر هستند که در طول تاریخ در بسیاری از مواقع مواردی از نقض این مسائل از سوی این کشور دیده شده است و همچنان ادامه دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران به اعمال نقض حقوق بشر آمریکا و کشتار مردم بیگناه اشاره کرد و ادامه داد: شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایران و کشته شدن جمعی از هموطنانمان بخشی از این نادیده گرفتن حقوق بشر است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi