شناسه خبر : 68510
دوشنبه 07 مرداد 1398 , 15:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کسر ساعت کاری جانبازان به عنوان مرخصی ذخیره

همقطار - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از احتساب ساعات کار جانبازان به عنوان مرخصی ذخیره برای این قشر در پی بررسی استفساریه به نحوه احتساب کسر ساعات کار جانبازان موضوع مواد (۹) و (۱۱) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

جلیل مختار در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز(یکشنبه ۳۰ تیرماه)، گفت: در این نشست استفساریه به نحوه احتساب کسر ساعات کار جانبازان موضوع مواد (۹) و (۱۱) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب ۳۱/۳/۷۴ مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این استفساریه آمده که ماده واحده‌های آن نحوه احتساب و ذخیره ساعات کار جانبازان موضوع مواد (۹) و (۱۱) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی و آیین نامه اجرایی آن مصوب هیات وزیران فارغ از محدودیت موضوع ماده ۸۴ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی تاکید کرد: پاسخ این استفساریه بدین شرح بود که بلی، کسر ساعات کار جانبازان اختصاص به مراتب جانبازی آنها داشته و نحوه احتساب آن در شمول محدودیت ماده ۸۴ قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌باشد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
لطفا اگه قانونیه به استانها اعلام شود تا اقدام مدیران سطح استانها اعلام میکنن که ما قبول نداریم با از مراجع قانونی ایلاغ شود
به کی مراجعه کنیم تا اجراش کنن
مدیران استانداری ایلام ذخیره مرخصی جانبازان بابت با کسر ساعت خدمتی را به استناد رای دیوان اجرا نمی کنن لطف کنید پیگیری نمایید
سلام ، مسئولان اصلاح طلب یا اقداماتی بر علیه و ضدیت با ایثارگران هرگز بطور مستقیم در قوانین و امور ایثارگران کارشکنی نمی کنند بلکه از طریق برنامه ریزی و اقدامات غیر مستقیم کارشکنی می کنند تا کارشکنی در امور ایثارگران شامل مجازات سنگین محسوب نشود.
طبق معمول برای طرح هر مشکل و معضل در ارتباط با ایثارگران محترم مثالی عینی و عملی دارای مدارک متقن و قانونی در ارتباط با قوانین و وجود مغایرتهای قانونی در اقدامات مسئولان مربوط ذکر می نماییم تا هیچگونه شبهه و تشکیکی در اذهان باقی نماند.
در خصوص موضوع مواد (9) و (11) مطروحه فوق الذکر برای مثال عینی و عملی و مغایرت قانونی در عملکرد مسئولان ، مطابق قانون و مصوبات شورای عالی کار کشور هر کارمند موظف به انجام کار 44 ساعت در هفته که روزانه 7 ساعت و اندی میباشد لیکن در کارگزینی هر روز کارکرد و مرخصی جانباز را 8 ساعت محاسبه میکنند بنابراین ساعات کار جانباز 48 ساعت در هفته محاسبه میشود و از این طریق در هر هفته 4 ساعت از ذخیره مرخصی یا اضافه کار جانباز کسر میشود.
به این ترتیب بطور چراغ خاموش و غیر مستقیم حقوق جانباز را تضییع میکنند اما چنانچه موضوع در محکمه مطرح شود بعنوان تخلف از قوانین اداری محسوب میگردد در حالیکه میبایست در دادگاه انقلاب بعنوان اقدام ضد انقلابی محسوب ، محاکمه و مجازات سنگین اعمال شود.
سالهاست عرض کردیم که بنیاد دچار فروپاشی داخلی شده و تنها ظاهری برای دریافت بودجه های هنگفت دارد اما بدلایل فرا سیاسی و استفاده جناحی از موضوع ایثار و شهادت همچنان در صف اول اخبار و رویدادهای سیاسی و جناحی مطرح است.
چنانچه مسئولان در برخی امور تلاش میکنند تا رفراندوم بر علیه شاخصهای اسلامی برگزار کنند خوبست رفراندوم را در میزان رضایت ایثارگران از بنیاد برگزار کنند تا مردم بدانند بودجه های هنگفت و درآمدهای بنگاههای اقتصادی بنیاد به جیب چه کسانی و در چه مقاطعی از انتخابات واریز و مصرف میشود؟
اگر بخواهیم دستورات و فرامین رهبر معظم انقلاب را در ارتباط با امور ایثار و شهادت و امور ایثارگران را در نظر بگیریم در نتیجه اکثریت فرامین و دستورات مرتبط با امور ایثار و شهادت و امور ایثارگران بسیار بیشتر است لیکن کمترین توجه در بین مسئولان فرهنگی در امور ایثار و شهادت و امور ایثارگران مشاهده میگردد.
فقط سپاه پاسداران توانسته تمام فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب را بطور کامل در امور ایثار و شهادت و امور ایثارگران انجام بدهد فلذا همین ظاهر مختصر باقیمانده از بنیاد نیز نتیجه فعالیتهای سپاه پاسداران است در غیر اینصورت موضوعی بنام ایثار و شهادت و امور ایثارگران پس از قطعنامه بطور کلی فراموش شده بود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi